Spotkanie z bestią i pierwszy wiatrak | Rozdział 2 | Opis przejścia Poradnik Rime
Ostatnia aktualizacja: 30 maja 2017
Przeniesiesz się do dziwnej krainy, gdzie dookoła będzie panowała biel. Podążaj za czerwoną peleryną w kierunku statku. Wejdź za nią na pokład, a po chwili znów pojawisz się na wyspie. Zbiegnij w dół, a napotkasz grupkę dziwnych istot. Nie musisz się ich bać - w tym rozdziale będziesz ich często napotykał na swojej drodze. Podążaj cały czas za lisem, a po krótkich wstawkach dotrzesz do złotej kuli.
Gdy spróbujesz rozwiązać zagadkę i ustawić właściwy cień, zjawi się latający stwór, który porwie kulę. Idź w ślad za stworzeniem, a po chwili zrzuci cię na dół. Przez większość rozdziału będziesz musiał uważać na bestię i chować się pod daszkami, by uniknąć wykrycia. Zauważ, że gdy będziesz na otwartej przestrzeni, ekran zacznie nabierać czerwonych odcieniów - sygnalizuje to, że potwór cię widzi i zaraz spróbuje cię złapać.
Po upadku na dół od razu schowaj się pod kamienną konstrukcje. Gdy ekran przestanie świecić na czerwono, biegnij dalej - do kolejnego kamiennej konstrukcji przed tobą. Powtarzaj to do momentu, aż dotrzesz do krypty. W środku czeka cię nowy rodzaj zagadki - figurka po aktywacji głosem przekręca się w twoja stronę. Możesz to wykorzystać tak, by obrócić ścianę w środku i przejść dalej. Na końcu krypty znajdziesz pierwszy klucz, przywłaszcz go sobie, aktywuj figurkę przy wejściu i wyjdź na zewnątrz.
Ponownie musisz uciekać przed stworem tak, by dostać do kamiennego bloku, gdzie możesz skorzystać z klucza. Użyj go, a dotrzesz do komnaty z figurką i sadzawką wody. Aktywuj figurkę i szybko idź schodami do góry i dalej przez przejście które właśnie się odsłoniło. Na górze czeka cię nowy rodzaj zagadki.
Zasada zagadki jest prosta - z pomocą cieni musisz zasłonić znak słońca. Ustaw na początek kulę tak, by zasłoniła znak po lewej stronie. Podejdź bohaterem pod kamienny blok i rzuć własny cień tak, by zasłonił drugi znak. Spowoduje to opuszczenie się kamienia - wskocz na niego i kontynuuj wędrówkę.
Idź schodami do góry i z pomocą krzyku aktywuj figurki. Dzięki temu odblokujesz daszki nad swoją głową, możesz teraz podejść do białego bloku i wyciągnąć go z konstrukcji. Zaowocuje to wydobyciem się czarnego dymu, który niebawem pomoże ci przegonić pterodaktyla. Podsuń biały blok pod ścianę i przeskocz na drugą stronę.
Aktywuj figurkę i schowaj się pod daszek, po chwili wskocz na kamień obok daszka i wejdź na górę. Skacz po kolejnych daszkach i przeskocz do figurki po drugiej stronie murku. Aktywuj ją i wyciągnij kolejny kamienny blok z fundamentów. Uwolniony dym sprawi, że pojawi się burza i na chwilę przegna bestie.