Aktywacja czterech figurek | Rozdział 1 | Opis przejścia Poradnik Rime
Ostatnia aktualizacja: 30 maja 2017
Obudzisz się na plaży, na tropikalnej wyspie. Biegnij przed siebie, a następnie wskocz do wody. Przepłyń kawałek, a dojdziesz do małego wąwozu - wskakuj na kolejne kamienia i idź do góry ścieżką. Po chwili ujrzysz wielką wieżę z otworem w kształcie klucza.
Po animacji, ponownie przejmiesz kontrolę nad bohaterem. Twoim zadaniem będzie odnaleźć cztery kamienne konstrukcje, w których znajdziesz figurki zwierząt. Musisz je aktywować, z pomocą głosu głównego bohatera. Łatwo je odszukać - nad każdą statuetką unosi się promień światła. Pierwszą z nich odnajdziesz po prawej stronie wejścia do lokacji - dostęp do niej nie będzie blokowany przez żadne przeszkody.
Kolejna z figurek jest na lewo od wejścia. Niestety, jest ona strzeżona przez dzika. Zbiegnij dróżką w dół, aż dotrzesz do drzewek z owocami. Zerwij jeden z owoców i pognaj z nim do zwierzęcia. Rzuć trzymany przedmiot do dzika, a gdy tylko ten zobaczy pyszny smakołyk to zacznie go jeść. Odsłoni to dostęp do kolejnej statuetki.
Trzecia figurka jest już lepiej ukryta. Od miejsca gdzie zrywałeś owoc udaj się ścieżką do góry i idź w kierunku wąskiego przesmyku między skałami. Wejdź w nią i przeskocz niżej na kamienie. Idź dalej ścieżką nad przepaścią i chwyć się skały. Przejdź w prawo, wespnij się po korzeniach do góry i chwyć się kolejnej wystającej krawędzi. Idź do góry i kieruj się do kamiennej konstrukcji. U podstaw budowli zobaczysz postać w czerwonym płaszczu - nie przejmuj się nią, jeszcze wiele razy w ciągu rozgrywki ją dostrzeżesz. Idź schodami do góry, aż dojdziesz do trzeciej figurki.
Czwarta figurka jest osadzona na skałach, na morzu. Dotarcie na miejsce jest dość proste - zlokalizuj promień światła, zbliż się do niego, a dostrzeżesz figurkę. Obok powinien jeszcze stać osobnik w czerwonym płaszczu. Wskocz do wody i podpłyń do skał - gdy znajdziesz blisko nich, zanurz się pod wodę, przepłyń przez przesmyk i wynurz się blisko wyspy. Wyjdź na ląd i idź kamiennymi schodami, aż dotrzesz do ostatniej figurki.
Udało ci się aktywować wszystkie figurki, cofnij się na główny ląd i udaj się do wielkiego piedestału u podstaw wieży. Podejdź do zgromadzonych statuetek i uaktywnij je z pomocą głosu. Aktywuje to wielki posąg - użyj ponownie głosu, a zjawi się stworzenie przypominające lisa. Będzie to twój wierny towarzysz przez resztę gry i często będzie podpowiadał gdzie się udać w następnej kolejności. Ponadto, ujawni się spora kamienna kolumna ze schodami - wejdź z jej pomocą na pomost. Na końcu drogi znajdziesz statuetkę i zamknięte drzwi, użyj głosu bohatera, by otworzyć sobie przejście i odblokować dostęp do nowej lokacji.