Poradnik do gry - Przeciwnicy w Return to Castle Wolfenstein poradnik Return to Castle Wolfenstein
Ostatnia aktualizacja: 7 sierpnia 2019
SOLDIER - to najbardziej popularna jednostka w grze. Spotykamy różne odmiany żołnierzy, w zależności od lokacji. Występują w przeróżnych mundurach i nakryciach głowy, ale niemal zawsze wyposażeni są w karabin MP40 albo mausera. Zazwyczaj wystarczy klika strzałów w korpus lub jeden celny w głowę żeby ich pokonać. Wyjątek stanowią żołnierze wyposażeni w miotacze ognia. Są dobrze opancerzeni i należy z nimi walczyć na dystans.
NAZI OFFICER - spotykamy ich dość często na naszej drodze. Są bardzo mało odporni i zawsze wyposażeni tylko w lugera. Należy jednak pamiętać, że niemal nigdy nie występują samotnie. Zazwyczaj w ich pobliżu znajduje się co najmniej dwóch żołnierzy obstawy. W niektórych misjach mamy za zadanie zlikwidować konkretnych oficerów.
ELITE GUARD - ubrane w skórę młode Niemki są znacznie bardziej niebezpieczne niż na to wyglądają. Wyposażone są w karabiny sten, którymi są w stanie w krótkim czasie nafaszerować nas ołowiem. Poruszająs ię bardzo szybko i robią różne uniki (głównie przewrotki), przez co trudno je trafić. Na szczęście nie są zbytnio wytrzymałe - jeden strzał w głowę wystarczy. Zazwyczaj występują grupowo.
BLACK GUARD - to specjalny oddział spadochroniarzy i przyboczna straż Himmlera. Są sprytni, wytrzymali i bardzo niebezpieczni. Ich kombinezony i hełmy są tak wytrzymałe, że nawet strzelając w głowę musimy kilka razy trafić aby ich powalić. Stanowią podstawową jednostkę w końcowych etapach gry. Zazwyczaj wyposażeni są w śmiercionośny karabin spadochroniarski FG42.
ENGINEER - inżynierzy, technicy, zwykli pracownicy, to jedne z najsłabszych jednostek w grze. Wyposażeni są jedynie w pistolet luger, ale pojawiają się czasami także bez broni. To jest w sumie ich najniebezpieczniejsza strona - bywa tak, żei wchodzimy do pomieszczenia, w którym widzimy technika i nigdy nie wiemy czy wyjmie broń i zacznie do nas strzelać, czy też nie.
SCIENTIST - to obok inżynierów najsłabsze jednostki w grze. Zazwyczaj są nieuzbrojeni, chociaż niektórzy z nich wyposażeni są w lugera (zwłaszcza w końcowych etapach). Niejednokrotnie zobaczymy jak owoce ich eksperymentów (np. lopery) wymykają się spod kontroli i rozprawiają się z nimi w brutalny sposób.
ZOMBIE - przeciwnicy ci naprawdę potrafią zatruć nam życie. Są w stanie wysyłać duchy, które wysysają naszą energię. Najłatwiej zabijać je strzelając w głowę. Musimy pamiętać, że zombie, który nie wybucha, lecz pada na ziemię, po chwili podnosi się i walczy dalej. W walce z nimi bardzo skuteczne okazują się granaty. Plusem jest to, że atakują tak nas, jak i żołnierzy niemieckich.
ZOMBIE KNIGHT - wyposażeni są w tarcze, będące w stanie odbić nasze pociski, które na dodatek nas ranią. Musimy z nimi walczyć na krótki dystans, gdyż tylko wtedy odsłaniają się i możemy ich trafić. Druga metoda to zachodzenie ich od tyłu i strzelanie w plecy.
FIRE ZOMBIE - pojawiają się tylko kilkukrotnie. W zwarciu uderzają nas łapami, a na dystans zieją ogniem. Nawet jeżeli ogień nas dotknie, nie zapalamy się od razu. Dopiero dłuższy kontakt z płomieniami może nam zaszkodzić. Ich wytrzymałość jest zbliżona do zwykłych zombie. Walczymy z nimi na dystans.
LOPER - to jedne z najgroźniejszych jednostek w grze. Poruszają się tylko na łapach, ale są diabelnie szybkie. Rażą prądem, który w krótkim czasie jest w stanie pozbawić nas większości punktów życia. Walczyć z nim należy cały czas cofając się do tyłu, prowadząc równocześnie ostrzał. W walce w zwarciu nie mamy z nimi żadnych szans.
SUPER SOLDIER PROTOTYPE - kolejny wytwór inżynierii genetycznej III Rzeszy. Są świetnie uzbrojeni (zazwyczaj pancerfaust albo Venom Gun) i świetnie opancerzeni. Ich minusem jest duża powolność. Walczyć z nimi należy strzelając i chowając się za jakąś przeszkodę. Trzy strzały z pancerfausta zazwyczaj wystarczą by ich powalić.
SUPER SOLDIER - czyli Über Soldat. To najpotężniejsza jednostka w grze. Na szczęście równocześnie najrzadsza. Są opancerzeni niczym czołg i wyposażeni w pancerfausty i działka Tesli. Walcząc z nimi powinniśmy wykorzystywać ich powolność i niską inteligencję. Najlepiej stosować tę samą taktykę, co w przypadku modeli prototypowych - strzał i unik.