Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Return to Castle Wolfenstein - poradnik do gry

Return to Castle Wolfenstein - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Broń w Return to Castle Wolfenstein poradnik Return to Castle Wolfenstein

Ostatnia aktualizacja: 7 sierpnia 2019

NÓŻ

Podstawowa broń, którą mamy zawsze ze sobą. Przydaje się jedynie do likwidowania przeciwników po cichu od tyłu.

LUGER MODEL 1911

Bardzo słaba broń. Warta uwagi praktycznie jest tylko wersja z tłumikiem, która świetnie nadaje się do likwidowania przeciwników od tyłu. Jednak i to skuteczne jest wyłącznie w wypadku strzału od tyłu i to najlepiej w głowę.

LUGER 9MM PARABELLUM

Broń rzadka i praktycznie bezużyteczna. Ciekawe jest tylko to, że możemy trzymać dwa pistolety na raz w obu dłoniach.

MP40

Najpopularniejszy karabin przez niemal całą grę i w ogóle najczęściej występująca broń. Wyposażony jest w nią niemal każdy żołnierz. Karabin ten jest całkiem skuteczny, ale bardzo głośny.

STEN

Jedna z lepszych broni w grze. Jest to cichy karabin, który bardzo nam się przyda podczas misji, w czasie których nie możemy dopuścić do włączenia alarmu. Wykorzystuje tę samą amunicję, co MP40. Plusem jest to, że karabin ten jest bardzo szybki. Do minusów należy zaliczyć to, że lubi się zacinać (z punktu widzenia realizmu gry jest to plus), dlatego też cały czas musimy obserwować czerwony wskaźnik w prawym dolnym rogu ekranu.

THOMPSON

Ten karabin to aliancki odpowiednik niemieckiego MP40. Ma podobną siłę ognia, jest trochę szybszy, ale za to ma mały magazynek i bardzo szybko zużywa amunicję, która zresztą jest praktycznie niedostępna.

MAUSER

Broń ta ma bardzo duży zasięg. Warta uwagi jest praktycznie tylko wersja z celownikiem optycznym (na szczęście przez niemal całą grę mamy do czynienia tylko z taką). Spośród broni snajperskich ma najlepszy zoom. Jednym dobrze wymierzonym strzałem jesteśmy w stanie zabić słabo uzbrojonego przeciwnika. Minusem jest to, że jest głośna, a po strzale następuje podrzut.

SNOOPER

Bardzo dobra broń. Jest bezszelestna i jednym strzałem jesteśmy w stanie powalić większość przeciwników. Niestety ma słaby zoom, a amunicja jest bardzo ograniczona.

FG42

To karabin spadochroniarski wykorzystywany przez oddziały Black Guards. Ma niezły zasięg, dużą siłę ognia i szybko się przeładowuje. Wyposażony jest w celownik optyczny, ale niestety bez funkcji przybliżania i oddalania. Jest to broń bardzo głośna. Występuje często w końcowych etapach gry.

PANCERFAUST

Wystrzeliwuje pociski o dużej sile rażenia. Występuje dość często i jest podstawową bronią w walce z obiema wersjami Super Soldier. Niestety tym samym momencie możemy nieść ze sobą niedużą ilość pocisków.

VENOM GUN

To najpotężniejszy karabin w całej grze. Długo się przeładowuje, ale błyskawicznie wypluwa z siebie ogromną ilość kul. Zacina się podobnie jak sten.

MIOTACZ OGNIA

Wytwarza płomień o dość dużym zasięgu, ale bardzo szybko opróżnia zbiornik z paliwem. Sprawdza się w walce z większą ilością przeciwników, którzy znajdują się w bliskiej odległości od siebie oraz jako broń przeciwko zombie.

TESLA GUN

Broń ta powstała w tajnych laboratoriach Himmlera. Wytwarza prąd, który razi wszystkich, którzy znajdą się w jego zasięgu. Sprawdza się w walce z Super Soldier oraz w finałowej walce z Heinrichem, gdy już zużyjemy wszystkie pociski do pancerfausta.

GRANATY

Występują w dwóch odmianach, które różnią się siłą rażenia. Granaty są mało przydatne w walce z ludzkim przeciwnikiem, gdyż żołnierze zazwyczaj są w stanie odrzucić je lub kopnąć w naszym kierunku. Wyjątek stanowią sytuację, gdy jesteśmy w stanie wrzucić granat do pomieszczenia, w którym znajdują się Niemcy, a następnie zamknąć drzwi. Broń ta za to świetnie sprawdza się w walce z zombie i rycerzami.

DYNAMIT

Ma większą siłę rażenia niż granaty, ale może być rzucany na krótsze dystanse. Plusem jest to, że możemy ustawiać czas pozostały do eksplozji. Sprawdza się w sytuacji, gdy walczymy z przeciwnikiem, który będzie za nami podążał bez względu na wszystko (np. zombie).