Wchłanianie (Consume) | Wyzwania w Prototype poradnik Prototype
Ostatnia aktualizacja: 31 października 2019
Wyzwania - Wchłanianie (Consume)
Military - Web Targets
Wchłanianie celów wojskowych dzieli się na trzy różne typy. Pierwszy z nich to pochłanianie osób, które coś wiedzą o wirusie i historii Mercera. Takich celów jest kilka, w zależności od poziomu trudności. Wszystkie je masz zaznaczone na mapie, radar zaś będzie Ci wskazywał najbliższy cel. Wchłaniaj gości jednego po drugim, uciekając przy tym przed wojskiem, które może Cię przyłapać na tych niecnych uczynkach. U góry ekranu zawsze będziesz mieć licznik informujący Cię o tym, ile jeszcze masz czasu na wykonanie zadania.
Poziom trudności | Celów | Czas | Punkty ewolucji za jeden cel | Punkty ewolucji za ukończenie zadania |
Łatwy (Easy) | 3 | 2:50 | 7000 | 8000 |
Średni (Medium) | 4 | 2:45 | 31000 | 14400 |
Trudny (Hard) | 5 | 3:00 | 31000 | 19200 |
Military - Scientist Hunt
Scientist Hunt to drugi rodzaj wyzwania. Polega on tym, że najpierw musisz się przedostać w pobliże grupki naukowców (poznasz ich po kombinezonach) pobierających próbki do badań. Czas jest ograniczony, więc musisz się spieszyć. Naukowcy mają obstawę żołnierzy, ale nie musisz się ich obawiać o ile sam wyglądasz jak członek armii. Wojaków musisz wybić, a naukowców wchłonąć. Najpierw polecam zająć się żołnierzami. Dobrze jest oskarżać ich kolejno o zawirusowanie (zdolność Patsy), by ich wszystkich wybić. Na końcu będziesz mógł zająć się naukowcami. Wchłoń ich po cichu lub jawnie - bez obstawy to już i tak nie będzie miało wielkiego znaczenia.
Gdy wykonasz wszystkie zadania tego typu, otrzymasz drobną misję poboczną polegającą na odnalezieniu Karen Parker. Nic wielkiego, wystarczy wejść w znacznik przedstawiony na mapie.
Poziom trudności | Celów | Czas | Punkty ewolucji za wchłonięcie naukowca | Punkty ewolucji za zlikwidowanie całej obstawy |
Łatwy (Easy) | 5 | 1:50 | 2000 | 2000 |
Średni (Medium) | 6 | 1:20 | 3600 | 3600 |
Trudny (Hard) | 7 | 1:00 | 4800 | 6000 |
Military - Military Base Infiltration
Trzeci i ostatni rodzaj wyzwań to Military Base Infiltration, polegający na infiltrowaniu baz, jak sama nazwa wskazuje. Tuż po wchłonięciu żołnierza musisz przyjąć jego wygląd i udać się do bazy zaznaczonej na radarze. Tam musisz wchłonąć jej dowódcę (żołnierz w okularach, z podwiniętymi rękawami). Ponieważ w późniejszych etapach gry bazy są otoczone detektorami, prawdopodobnie nie uda Ci się go wchłonąć po cichu. Musisz więc na siłę wbiec do bazy, złapać dowódcę, wchłonąć go, a następnie uciekać z bazy, gubiąc po drodze wrogie jednostki (w tym najczęściej specjalną grupę uderzeniową). Gdy tylko znikniesz wojskowym z pola widzenia, zmień wygląd - dzięki temu łatwo ich zmylisz i będziesz mógł pod postacią dowódcy wrócić do bazy. Na całą tę operację masz trzy minuty (lub mniej - zależy od poziomu trudności).
Szybko wejdź do bazy (czujniki wciąż mogą rozpoznać w Tobie wroga). W tym momencie licznik czasu się wyłączy i będzie można odetchnąć. W bazie nie ma czujników, więc możesz spokojnie pozwiedzać okolicę i sprawdzić, jak są ustawieni żołnierze. W bazie znajdziesz co najmniej jednego wartego uwagi żołnierza. Postaraj się wchłonąć ich wszystkich po cichu. Niektórzy mogą coś wiedzieć o historii Mercera i uzupełnić Twoje dane dot. Web of Intrigue.
Gdy pochłoniesz żołnierza oznaczonego symbolem podwójnej helisy (jak w DNA), w prawym górnym rogu powinieneś zobaczyć takie same napisy, jak na obrazku poniżej.
Oznaczają one, że możesz wyjść z bazy. W ten sposób zakończysz wyzwanie sukcesem.
Poziom trudności | Czas | Punkty ewolucji za wykonanie wyzwania |
Łatwy (Easy) | 3:00 | 10000 |
Średni (Medium) | 2:45 | 21600 |
Trudny (Hard) | 2:30 | 30000 |
Military - Military Base Destruction
Ten typ wyzwania jest jednym z najprostszych. Musisz zniszczyć wskazaną bazę wojskową. Proponuję przeistoczyć się w żołnierza, udać się do bazy i tam wykorzystywać wrogie czołgi do niszczenia głównego budynku danej bazy. Z pewnością rozpęta się tam małe piekło - przybędą helikoptery i inne czołgi żeby Cię zniszczyć. Gdy Twoja maszyna zostanie doszczętnie zniszczenia, ukradnij sobie drugą i dokończ dzieła zniszczenia. Nie strzelaj do przeciwników, koncentruj ogień na budowli, bo czas na wykonanie zadania jest zawsze ograniczony.
Poziom trudności | Czas | Punkty ewolucji za wykonanie wyzwania |
Łatwy (Easy) | 3:30 | 14400 |
Średni (Medium) | 3:00 | 19200 |
Trudny (Hard) | 2:30 | 24000 |
Infected - Hive Destruction
Niektóre zadania polegają na niszczeniu gniazd mutantów. By móc szybko rozprawić się z takim budynkiem, polecam porwać czołg lub helikopter (lepiej maszynę latającą, bo mutanty nie mogą się przed nimi bronić), a następnie oddać kilkanaście strzałów w kierunku celu. Nic prostszego.
Poziom trudności | Czas | Punkty ewolucji za wykonanie wyzwania |
Łatwy (Easy) | 3:30 | 14400 |
Średni (Medium) | 3:00 | 19200 |
Trudny (Hard) | 2:30 | 24000 |