Przygotuj działa (Ready the Cannons) - zadanie poboczne | Krzepa M1 poradnik Pillars of Eternity: The White March Part II
Ostatnia aktualizacja: 9 września 2016
Przygotuj działa (Ready the Cannons) - zadanie poboczne
Sposób odblokowania: zadanie rozpocznie się automatycznie po rozmowie z Deryanem w ramach zadania Zapomniana Armia (The Forgotten Army).
Podobnie jak zadanie Żelazne cepy (The Iron Flail), tak i to zadanie zostanie dodane do twojego dziennika automatycznie po skończonej rozmowie z Deryanem w ramach misji Zapomniana armia (The Forgotten Army). Musisz udać się do Baterii Durgana (M4) i sprawdzić jak idą pracę nad renowacją dział potrzebnych do obrony.
Gdy już będziesz na miejscu poszukaj Wengry (M4,1). Stoi ona zaraz przy wejściu do twierdzy. Dowiesz się od niej, że działa znajdują się w zachodniej wieży, jednak nie można się do nich dostać w powodu potworów. Musisz oczywiście się ich pozbyć. Wejdź w tym celu do środka twierdzy (M5). Zaraz za drzwiami skręć w lewo i skorzystaj ze schodów. Teraz musisz przejść kawałek w lewo aby dostać się do wieży.
Będąc w środku musisz odnaleźć Windę Artyleryjską (Artillery Lift) (M5,8). Niestety, okaże się ona zepsuta. Aby przywrócić jej użyteczność musisz naprawić 3 elementy:
- Po prawej stronie windy brakuje dźwigni, którą ją uruchamia. Możesz ją zastąpić trzema rzeczami: Pochodnią, Łomem lub też Krasnoludzką dźwignią (Dwarven Lever), którą znajdziesz w Pomieszczeniu Konserwatorskim (Maintenance Room) (M5,9).
- Łańcuch po lewej jest zardzewiały. Aby go odblokować potrzebować będziesz Pargrunowego Odrdzewiacza (Pargur Rust-Dissolver). Znajduje się on w Kwaterach Mistrza Mikstur (Potionmaster's Quarter) (M5,10) w biblioteczce. Aby jednak dostać się do tego pomieszczenia musisz znaleźć odpowiedni klucz (M5,6).
- Na górze musisz naprawić mechanizm poruszający windą. Potrzebować będziesz w tym celu Nawęglony tryb (Patinated Cog), który znajduje się w Komorze Nawęglania (M5,12), w skrzyni po lewej.
Gdy naprawisz już wszystkie elementy musisz tylko pociągnąć za dźwignię. Rozpocznie się dosyć długa sekwencja paragrafowa.
- Najbezpieczniej jest cały czas stać na środku platformy. Po jakimś czasie zatrzyma się, a ty będziesz musiał pokonać kilku przeciwników. Po pojedynku wystarczy ponownie przełączyć dźwignię i zostaniesz przeniesiony na szczyt zachodniej wieży.
- Jeśli zdecydujesz się bronić na obrzeżach platformy jeden z twoich towarzyszy może bezpowrotnie zginąć. Nawet jeśli go uratujesz czekać cię będzie walka z wrogami.
- Jeśli posiadasz postać z Mechaniką na poziomie 10 możesz naprawić platformę, chociaż uda ci się to zrobić dopiero za 3-4 razem. Unikniesz dzięki temu walki z jakimkolwiek przeciwnikiem.
Będąc na szczycie zachodniej wieży musisz przejść kawałek w prawo, a następnie na podwyższenie na środku. Musisz uważać, gdyż w tym miejscu czeka cię walka z finałowym przeciwnikiem - Starszym Skuldrakiem oraz kilkunastoma słabszymi wrogami. Po wygranym pojedynku zabierz z ciała bossa unikalną Tarczę Smoczej Paszczy (Dragon's Maw Shield), która musi zostać związana z jakimś wojownikiem lub barbarzyńcą.
Teraz wystarczy, że użyjesz pokrętła na środku. Rozpocznie się krótka sekwencja paragrafowa. Po jej przeczytaniu musisz zejść do Wengry (M4,1) i powiedzieć jej o rozwiązaniu problemu. Otrzymasz trochę punktów doświadczenia oraz poprawisz swoją reputację w Krzepie.