Level 09 - Closure (cz.2) poradnik Penumbra: Requiem
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Po umieszczeniu wszystkich dysków we właściwych miejscach, w poprzednim pokoju zacznie płynąć prąd. Nim tam pójdziesz, przejdź w róg pokoju (na prawo od półki, na której znajdowały się dyski) i odsuń wejście do szybu wentylacyjnego #1 , po czym wejdź do niego. Na jego końcu znajdziesz kolejne wejście, które musisz przesunąć. Przesuń dużą skrzynię blokującą wejście, następnie zabierz leżącą między półkami beczułkę nitrogliceryny #2 i wyjdź z pomieszczenia.
Beczułkę nieś cały czas ze sobą - do końca gry!
Ponownie udaj się do pokoju z przyciskiem - tym razem uda Ci się odpalić mechanizm. Wyjdź i idź do skrzyżowania na korytarzu. Skręć w lewo i przejdź przez kolejne drzwi. Musisz przejść na drugą stronę, wskakując do poruszających się na prawo i lewo tub #1 . Po wskoczeniu do drugiej tuby poczekaj, aż ta dotrze całkowicie na lewą stronę, skąd będziesz mógł zabrać świecącą metalową kulę #2 . Po jej zabraniu wskocz do tuby i udaj się do drzwi.
Czeka Cię krótki bieg na dół po schodach. Na samym dole znajdziesz linę #1 . Otwórz drzwi i zanieś beczułkę nitrogliceryny na sam koniec. Postaw ją tuż przy kamieniach (ustawi się automatycznie), wróć po linę , jeden koniec przyczep do beczułki (przyczepi się automatycznie), natomiast drugi zamocz w rozlanej na podłodze benzynie. Kiedy wszystko ustawisz #2 , przesuń dźwignię, która utworzy iskry, podpali benzynę, linę, a na koniec płomień dotrze do beczułki.
Po eksplozji udaj się po schodach na dół. Znajdziesz się w znanej lokacji z pierwszej części gry. Przejdź do pokoju po lewej, gdzie w szafie znajdziesz, ostatnią już, świecącą metalową kulę #1 . Opuść pomieszczenie i udaj się na drugą stronę. Na końcu korytarza jest portal #2 .
Po raz kolejny trafisz do znanego z pierwszej części pomieszczenia, czyli krematorium #1 . Odsłuchaj, co ma Ci do powiedzenia Red, po czym naciśnij czerwony przycisk ENTER #2 .
Gratulacje! Właśnie ukończyłeś grę.
PS. Jeżeli zebrałeś wszystkie artefakty, czeka Cię dodatkowa część zakończenia (tuż po napisach i statystykach o długości rozgrywki).