Level 08 - Steam poradnik Penumbra: Requiem
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Level 08 - Steam
Przed Tobą znajduje się winda, jest oznaczona numerem dwa - zapamiętaj to. Odwróć i zejdź na niższy poziom. Skieruj się w prawo, następnie w lewo, później cały czas prosto. Kiedy dojdziesz do dwu rur, wybierz drogę w lewo. Po drodze natrafisz na duże pudło , zabierz je ze sobą. Trafisz do nieco większego pomieszczenia z trzema przyciskami w podłodze. Ustaw pudło na jednym z nich #1 . Wróć do ogromnych rur, które wcześniej mijałeś - obierz tym razem drugą ścieżkę. Znajdziesz się w kolejnym pomieszczeniu z dwoma pudłami wewnątrz. Ustaw jedno tuż pod ścianką, drugie przesuń na górę, po czym opuść na pierwsze. Całość powinna wyglądać tak jak na drugim obrazku #2 .
Przesuń pudła pod miejsce, z którego przyszedłeś #1 , a następnie zsuń wierzchnie. Udaj się z nim do pomieszczenia z przyciskami. Kiedy je ustawisz, nadepnij na trzeci przycisk. Odczekaj chwilę, usłyszysz eksplozję. Tuż za ścianą znajdziesz rozwalone (wcześniej zablokowane) drzwi do małego magazynu. W środku znajdziesz stację radiową , trzy kawałki drewna , a pod włazem świecącą metalową kulę #2 . Odsłuchaj wiadomość - usłyszysz cztery ważne numery: 6, 4, 9, 7.
Zanieś drewno do pomieszczenia, w którym znajdowały się dwa pudła. Musisz je nosić pojedynczo, więc chwilę Ci to zajmie. Będąc w środku, otwórz właz #1 , po czym zrzuć drewno na dół, samemu schodząc po drabinie. Na środku pokoju będzie stał olbrzymi bojler. Otwórz drzwiczki i wrzuć pierwszy kawałek drewna #2 . Rozpal w środku za pomocą dźwigni, która wywołuje iskry. Kiedy pierwszy kawałek się spali (nastąpi to po kilku sekundach) wrzuć drugi, a później trzeci.
Wokół bojlera znajdują się trzy zawory (każdy oznaczony cyfrą) aktywujące odpowiednią windę. Możesz mieć odkręcony tylko i wyłącznie jeden zawór! W przypadku odkręcenia większej ilości - żadna winda nie będzie działać. Aktywuj windę numer dwa (kręcąc zgodnie z ruchem wskazówek zegara) #1 . Po odkręceniu zaworu powinna zacząć wydobywać się para. Z powrotem wdrap się po drabinie i udaj do windy numer dwa - tej, którą miałeś przed sobą na samym początku etapu #2 .
Kiedy dotrzesz na górę, idź cały czas prosto. Na rozwidleniu skręć w prawo i ponownie udaj się do samego końca (odnoga w lewo prowadzi do windy numer jeden i tym samym do portalu). Przeskocz dziurę (na dole winda numer trzy) i podejdź do zamkniętej skrzynki. Tuż obok niej znajduje się panel, gdzie możesz wprowadzić kod #1 . Wprowadź podane wcześniej cyfry (kod to 6497). Otworzy się skrzynka, wyciągnij ze środka buteleczkę z chemikaliami i wrzuć ją do otworu, którego pokrywę widziałeś na pierwszym rozwidleniu #2 .
Zawróć, tym razem zeskakując. Odsuń barykadujące bramkę pudło . Udaj się do bojlera. Zakręć zawór numer dwa (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara) i odkręć numer trzy (zgodnie z ruchem wskazówek zegara). Wróć do bramki, którą przed chwilą otworzyłeś i umieść pudło na windzie. Sam wejdź po drabince. Przeskocz na drugą stronę i gdy tylko winda pojawi się na górze, zsuń pudło na swoją stronę #1 . Skieruj się do malutkiego pomieszczenia (za Tobą), gdzie znajduje się kolejna skrzynka. Odnajdziesz tam także świecącą metalową kulę #2 .
Ustaw pudło na jednym z przycisków, a sam stań na drugim - skrzynka się otworzy #1 . Wyciągnij z niej drugą buteleczkę z chemikaliami i również wrzuć ją do otworu. Zamknij pokrywę i skieruj się do bojlera. Zakręć zawór numer trzy (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara) i odkręć numer jeden (zgodnie z ruchem wskazówek zegara). Po raz kolejny wróć na górę i użyj windy #2 , by dostać się na sam szczyt.
Przed Tobą ostatnie wyzwanie - platformy #1 poruszające się w pionie. Nie powinny stanowić większego problemu. Po uporaniu się z nimi na końcu czeka na Ciebie portal #2 , dzięki któremu opuścisz ten etap.