Level 02 - Residential poradnik Penumbra: Requiem
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Level 02 - Residential
Poziom zaczynasz w pokoju, gdzie tak naprawdę niczego nie znajdziesz. Czym prędzej je opuść. Przed Tobą zawalona podłoga #1 , musisz przedostać się na drugą stronę. Pośrodku znajduje się kamera, kolor zielony pokazuje jej aktualne pole widzenia. Masz dwie możliwe drogi. Albo spróbujesz przedostać się na drugą stronę górą, skacząc z kolumny na kolumnę, albo dołem (przy okazji zabierając środki przeciwbólowe z półki w pomieszczeniu tuż pod Tobą, obok znajduje się również przycisk otwierający drzwi po przeciwnej stronie korytarza). Jeżeli zostaniesz dostrzeżony przez kamerę, zakres jej widzenia zmieni kolor na czerwony i zostanie wypuszczony trujący gaz. Aby tego uniknąć, możesz chować się za kolumnami. Na końcu korytarza znajdziesz skrzynkę z przewodami, którą otworzysz, rzucając (trzymając przedmiot, naciśnij prawy przycisk myszy) w nią odłamkiem (znajdziesz kilka w pobliżu) #2 .
Kiedy pokrywa spadnie, mocno pociągnij za znajdujący się tam kabel - kamera przestanie działać. Twoim kolejnym celem są drzwi tuż obok skrzynki. Aby je otworzyć, musisz wcisnąć przycisk znajdujący się po drugiej stronie korytarza #1 i zdążyć wejść do środka, masz na to tylko dziesięć sekund (kobiecy głos będzie odliczał czas). Nim przystąpisz do tego działania, przysuń pod drzwi skrzynię , która znajduje się tuż obok przycisku. Gdy będziesz gotowy, aktywuj drzwi i czym prędzej biegnij do kolejnego pomieszczenia, nie zapominając o zabraniu ze sobą do środka skrzyni #2 . W razie drobnego niepowodzenia, w środku masz również przycisk otwierający drzwi (również tylko na dziesięć sekund).
Przed Tobą kolejne drzwi. Aby je otworzyć, musisz stanąć na przycisku #1 . Jako że po zejściu drzwi automatycznie się zamykają, postaw na nim przyniesioną wcześniej skrzynię . Wejdź do kolejnego pomieszczenia. Drzwi za Tobą się zamkną. Zabierz leżące po lewej środki przeciwbólowe i skieruj się dalej. Usłyszysz zacinający się głos dochodzący z magnetofonu - wyłącz go. Podejdź do automatu z napojami i użyj go. Po chwili wyleci kaseta magnetofonowa . Włóż ją do magnetofonu i odsłuchaj #2 .
Po chwili automat znajdzie się w innym miejscu, odsłaniając tym samym drzwi. Przejdź przez nie, zabierając przy okazji skrzynię . Musisz przejść trzy pola laserowe #1 , przeprowadzając ze sobą skrzynię. Lasery co chwilę znikają na pewien czas, więc nie powinieneś mieć z tym zadaniem większych problemów. Możesz najpierw przeprowadzić skrzynię (lasery nic jej nie zrobią) i kiedy tylko lasery się wyłączą, przepchnąć ją dalej, samemu przechodząc bezpiecznie. Po drodze natrafisz na świecącą metalową kulę #2 .
Kiedy dotrzesz na koniec, postaw skrzynię na przycisku - otworzysz tym samym drzwi #1 . Tuż za nimi (na podłodze) znajdziesz krótkofalówkę . Podnieś ją - usłyszysz wiadomość. Udaj się w stronę schodów, na górę. Natrafisz na ścianę blokującą przejście. Po chwili pojawisz się ponownie tuż obok krótkofalówki , podnieś ją znowu. Tym razem usłyszysz inną wiadomość, a ściany na górze nie będzie. Przejdź przez kolejne drzwi, trafisz do sporego magazynu #2 , znajdziesz tam również kolejną świecącą metalową kulę .
Poniżej szkic całego pomieszczenia oraz opis jego przejścia. Za drzwiami wyjściowymi znajdziesz portal, z pomocą którego zakończysz ten etap.