Awansuj na rajcę | Kampania w Patrician IV poradnik Patrician IV
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Awansuj na rajcę
303
| 304
|
Awansowanie na rajcę zajmie ci już nieco czasu. Aby nim zostać będziesz musiał przebrnąć przez rangę doświadczonego kupca, a następnie wielkiego kupca. A to już wymaga budowy dodatkowych statków, uruchomienia nowych manufaktur i wybudowania nowych domów, wreszcie wybudowania trzeciego kantoru; dobrze jest też prowadzić ekspedycję na Morze Śródziemne.
W Lubece więc uzyskaj (o ile tego wcześniej nie uczyniłeś) prawo do produkcji specjałów tego miasta (tj. piwa). Możesz także już teraz uzyskać prawo do poprowadzenia ekspedycji [303]. W ten sposób w swoim mieście uzyskasz wszystkie cztery przywileje [304].
305
| 306
|
A więc w Lubece wybuduj nowe domy oraz tężnie, browary etc. Swoje obiekty masz zaznaczone niebieskim symbolem (będąc w mieście kliknij "Ctrl") [305]. Pamiętaj, że zapewne aby przyspieszyć budowę będziesz musiał sprowadzić do miasta cegły i drewno. Nie zapomnij, że browar potrzebuje ziarna - wybuduj więc nowe gospodarstwa (ich liczba zależy od liczby postawionych browarów). Wszystko zależy od tego ile masz pieniędzy. Teraz kluczową sprawą jest ustalenie dobrego szlaku handlowego oraz wydanie odpowiednich zarządzeń w kantorze. Pamiętaj, że wzrost liczby manufaktur oznacza, że będą one potrzebować więcej drewna i metalu. Szlak ustal w ten sposób by sprowadzał do twojego kantoru te dwa surowce np. przy każdym transporcie po 50 sztuk. Jednocześnie zakupiony w Bergen i Oslo metal dowieź do Lubeki bez sprzedawania go w Malmo - na ekranie szlaku w mieście Malmo usuń ikonę tego towaru z pola handlu (przesuń je do górnego koszyka "nie handluj"), jednocześnie na potęgę kupując maksymalne ilości drewna [306].
307
| 308
|
Ziarno będą zapewniać twoje gospodarstwa. Z drugiej strony wydaj zarządzenie by konwoje zabierały z kantoru wszystkie produkowane surowce (nie licząc ziarna, którego trochę potrzebujesz dla browarów). Oczywiście niech konwój handluje innymi towarami w Lubece w sposób automatyczny [307]. Konwój dalej może podążać trasą na północ odwiedzając kilka miast. Ten szlak będzie zarabiał pieniądze potrzebne do budowy kolejnych łodzi.
Gdy już co nieco się dorobisz w stoczni rozpocznij budowę nowych statków - kog [308]. Jeśli cię stać zleć budowę po jednym statku w Lubece i Aalborg (produkowanie obu w jednym mieście dłużej potrwa).
309
| 310
|
Wyprodukowane kogi maksymalnie ulepsz, stwórz z nich konwój, najmij w karczmie dodatkowych marynarzy oraz ustaw oba okręty na funkcję eskorty [309]. Następnie wyznacz szlak na wschód [310] - z Lubeki przez Szczecin, Gdańsk, Rygę, Rewel, Sztokholm i Visby. Kogi jako duże okręty nie mogą wpływać do portów rzecznych, a jedynie do tych nadmorskich, dlatego też nie mogą popłynąć do Torunia czy Nowogrodu.
311
| 312
|
Ustal handel w ten sposób, aby odbywał się we wszystkich miastach w sposób automatyczny wszystkimi dostępnymi towarami [311]. Jeśli w Lubece czegoś potrzebujesz dokonaj małej zmiany - jeśli potrzebujesz np. więcej drewna wyłącz handel nim w miastach gdzie nie jest on produkowany, a w Lubece ustaw przeładowanie wszystkiego nagromadzonego podczas podróży drewna do kantoru [312].
313
| 314
|
Następnie musisz rozpocząć budowę kolejnych statków (kog) aby wyznaczyć inny szlak. Wyprodukowane dwie kogi ulepsz, stwórz z nich konwój i ustaw jako eskortę. Następnie skieruj tym razem na zachód (np. w ten sposób [313]) stosując takie same ustawienia jak na wschodniej trasie. W ten sposób trzy szlaki handlowe obsługują znaczną część kontynentu.
Warto wysłać ekspedycję nad Morze Śródziemne, jednak aby tego dokonać musisz uzyskać do tego prawo (pisałem o tym wcześniej), stworzyć konwój złożony z kog oraz posiadać kapitana, który ma trzeci poziom nawigacji [314].
315
| 316
|
Zwróć uwagę, że jeden z już zatrudnionych kapitanów podróżujących w konwoju może mieć wystarczające doświadczenie np. ten ze wschodniej trasy. Na jego dotychczasową trasę wyślij inny, nowy konwój (opcja zapisz - wczytaj trasę), a jego wraz z 2-3 kogami skieruj na zachód. Kliknij na przycisk [315] by otworzyć panel ekspedycji [316].
317
| 318
|
Jako, że nie masz odkrytego żadnego miasta musisz wskazać fragment wybrzeża, który zostanie zbadany. Na dole wyznacz też miasto do którego konwój powróci po podróży [317].
Konwój wyruszy, a cała podróż zajmie mu sporo czasu (bez względu na to czy będzie owocna czy też nie). Czas więc powrócić do głównego celu czyli zostania rajcem. Wystarczającą liczbę okrętów już masz, o nowe domy i manufaktury powinieneś zadbać już wcześniej (możesz się skupić tylko na Lubece, bądź też rozwinąć interesy także w Aalborg). Czas wybudować trzeci kantor. Do tego celu polecam położony daleko na zachodzie Londyn [318]. A więc wykorzystując jeden z konwojów (np. dwie kogi) sprowadź do Londynu wszystko czego mu potrzeba, czyli drewno oraz wszystkie inne towary nie licząc tych tutaj produkowanych (czyli cegieł, ziarna, młotków wełny, narzędzi, płótna). W nabiciu sobie 30% reputacji możesz pomóc sobie datkami w kościele parafialnym.
319
| 320
|
Tak jak w przeszłości najpierw uzyskaj członkostwo w gildii [319]. Następnie u architekta miejskiego zbuduj kantor [320].