Templariusz | Przykładowe buildy postaci | Path of Exile Path of Exile poradnik
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Sanctity
- Opancerzenie zostaje zwiększone o 20%.
- Maksymalna tarcze energii zostaje zwiększona o 10%.
- Regeneracja życia na sekundę zostaje zwiększona o 1%.
- Dodaje po 10 punktów do siły oraz inteligencji.
Pierwszy perek skupia się na wzroście opancerzenia oraz żywotności bohatera, a ponadto dodaje po 10 punktów zarówno do atrybutu siły, jak i inteligencji.
Retribution
- Obrażenia zadawane przy pomocy czarów zostają zwiększone o 14%.
- Obrażenia fizyczne zostają zwiększone o 14%.
- Wartość ataku oraz szybkość rzucania zaklęć zostają zwiększone o 5%.
- Dodaje po 10 punktów do siły oraz inteligencji.
Kolejny wybór w sporym stopniu zwiększa wszelkie obrażenia, które może zadawać nasza postać - zarówno fizyczne, jak i magiczne. Ponadto dodaje także nieco punktów do atrybutu siły oraz inteligencji.
Discipline and Training
- Dodaje 30 punktów do maksymalnej ilości życia.
- Maksymalny poziom życia zostaje zwiększony o 10%.
Drugi pasyw wiąże się wyłącznie z zdrowiem herosa. Dodaje do jego maksymalnego poziomu trochę punktów i jednocześnie zwiększa go procentowo. Zapewnia to Templariuszowi większą przeżywalność na polu bitwy.
Elementalist
- Odporność na wszystkie żywioły zostaje zwiększona o 12%.
- Obrażenia zadawane przy pomocy żywiołów zostają zwiększone o 10%.
- Szanse na zamrożenie, porażenie lub podpalenie wzrastają o 5%.
Piąty w kolejności pasyw został poświęcony kwestii żywiołów i zapewnia postaci dwie odrębne właściwości, które z pewnością jej się przydadzą. Po pierwsze podwyższa odporność na wszystkie żywioły, przez co nasz heros ma ułatwioną walkę z wrogami, którzy się nimi posługują. Po drugie zaś zwiększa obrażenia, które zadaje on sam przy pomocy wszystkich możliwych żywiołów.
Amplify
- Powierzchnia działania umiejętności obszarowych zostaje zwiększona o 12%.
- Obrażenia zadawane za pomocą umiejętności obszarowych zostają zwiększone o 8%.
Ten perek odpowiada zarówno za obrażenia zadawane przez umiejętności obszarowe jak i zasięg tychże skilli. Te cechy bardzo przydadzą się naszemu bohaterowi, ponieważ będzie on używać podczas swoich wędrówek wielu czarów masowego rażenia.
Blunt Instrument
- Obrażenia fizyczne zadawane przy pomocy kijów zostają zwiększone o 28%.
- Obrażenia fizyczne zadawane przy pomocy maczug zostają zwiększone o 28%.
- Opancerzenie zostaje zwiększone o 30%.
Przedostatni wybór rozwija obrażenia zadawane przy pomocy dwóch rodzajów broni dwuręcznej, a mianowicie kijów oraz maczug, a ponadto powyższa widocznie stan opancerzenia herosa, co w rezultacie przyczynia się niebagatelnie do polepszenia jego wartości bojowej.
Martial Experience
- Obrażenia fizyczne zadawane przy pomocy broni dwuręcznej zostają zwiększone o 16%.
- Szybkość ataku przy pomocy broni dwuręcznej zostaje zwiększona o 4%.
- Celność ataku przy użyciu broni dwuręcznej zostaje zwiększona o 10%.
- Czas ogłuszenia przy użyciu broni dwuręcznej zostaje zwiększony o 10%.
Ostatni perek zajmuje się wyłącznie walką bronią dwuręczną, ponieważ wpływa nie tylko na wzrost obrażeń przy użyciu tego typu oręża, ale również na szybkość, celność czy też czas ogłuszenia przeciwników.
Mniejsze perki
Pomniejsze perki uwzględniane w niniejszym buildzie związane są przede wszystkim z żywiołami, czyli obrażeniami przez nie zadawanymi, umiejętnościami obszarowymi oraz bronią dwuręczną. W nieco mniejszym stopniu rozwijane jest również zdrowie oraz mana postaci.
Templariusz
Wprowadzenie
Templariusz jest drugim z kolei bohaterem hybrydowym, który podobnie jak omówiony wcześniej Duelista bazuje na atrybucie siły, jednakże zamiast zręczności skupia się on na inteligencji. Pierwsza statystyka odpowiada za poziom jego zdrowia oraz obrażenia w walce wręcz, druga zaś za poziom many oraz tarczy energii. Połączenie takich atrybutów sprawi, że nasz heros w toku rozwoju przemieni się w charakterystycznego maga bitewnego, któremu nieobce będzie zarówno zaklęcie jak i mocne walnięcie w łeb. Jeżeli już mowa o broni do bezpośredniej walki, to będzie się on posługiwał dwuręcznymi kijami.
Sposób gry
Styl rozgrywki ze względu na naturalne predyspozycje archetypu oraz indywidualny pomysł na postać - mag bitewny - opiera się na sile fizycznej jak i magicznej. Templariusz rozwijany pod kątem dwóch statystyk zdecydowanie okaże się mniej wytrzymały od Marudera i analogicznie będzie posiadać mniejszą czarodziejską moc niż Wiedźma, jednakże będzie nadrabiał te defekty potężnymi bonusami od żywiołów. Poprzez skupienie się na premiach przy walce wręcz, a także jakości rzucanych czarów, dosłownie każdy ruch będzie nabrzmiewał magiczną mocą. Dzierżony w rękach kij posłuży mu jako dwuręczna broń do walki bezpośredniej, która będzie nakładać efekty od żywiołów przy trafieniu, natomiast zaklęcia staną się skutecznym rozwiązaniem dystansowym.
Umiejętności bierne
Templariusz w prezentowanym buildzie będzie rozwijał się pod kątem obu atrybutów, jednakże inteligencja będzie piastowała u niego nieco ważniejszą rolę. Pasywy, które odblokujemy będą związane w głównej mierze z żywiołami, a mówiąc konkretniej ich skutecznością przy zaklęciach oraz efektami przy używaniu broni fizycznej. W dalszym awansie bohatera polecamy wybierać perki związane z błyskawicami (skille w przedstawionym buildzie bazują na tym żywiole). Co prawda żaden z tego typu pasywów nie znalazł się w tej solucji, jednak jest to spowodowane ich pewnym oddaleniem od miejsca startu. Ponadto ważne będzie skupienie się na obrażeniach oraz zasięgu umiejętności obszarowych i regeneracji many, której wysoki poziom pozwala na częste używanie czarów. Perki związane z atrybutem siły są związane przede wszystkim z walką przy użyciu broni dwuręcznej oraz poziomem zdrowia.
Umiejętności aktywne
Budowany wedle prezentowanych wytycznych Templariusz powinien zaopatrzyć się w skill gemy, które spełniają dwa istotne wymagania. Po pierwsze - co oczywiste - muszą być one związane z atrybutami siły oraz inteligencji, po drugie zaś nie mogą kolidować z używaną przez naszego bohatera bronią. Należy przez to rozumieć, że w ich opisie obowiązkowo powinna znaleźć się informacja, czy umiejętność z danego kamienia będzie działać u posiadacza dwuręcznego kija. Poniższa tabelka ukazuje kilka kamieni, które doskonale nadają się do tego typu herosa i z tego powodu miały zaszczyt pojawić się w tym buildzie. Docelowo skompletowanie wszystkich z nich postawmy sobie teraz za najważniejszy priorytet.
Lightning Strike | Bohater wykonuje podstawowy atak, który dodatkowo tworzy pociski zadające obrażenia od błyskawic. | |
Lightning Warp | Bohater po krótkim czasie oczekiwania teleportuje się do wybranego miejsca, w którym zadaje obrażenia od błyskawic. | |
Shock Nova | Bohater tworzy falę uderzeniową, która rozchodzi się od niego na zewnątrz i razi przeciwników obrażeniami od żywiołu błyskawic. | |
Wrath | Bohater uaktywnia aurę, która dodaje obrażenia od błyskawic do jego ataków oraz sojuszników. |
Umiejętność Lightning Strike to wyśmienita forma ataku, jaką może zastosować Templariusz. Poprzez użycie tego skilla nasz heros wykonuje podstawowy atak, który dodatkowo wyzwala kilka potężnych wiązek błyskawic. Rażą one wrogów stojących naprzeciwko postaci wykonującej ten manewr i są praktycznym uzupełnieniem konwencjonalnego uderzenia z broni do walki wręcz. Ze względu na wysoką skuteczność działania oraz stosunkowo niskie koszty zużycia many poleca się tą zdolność jako elementarny środek przemocy wobec złowrogich bestii.
Lightning Warp to zaklęcie, za którego pomocą możemy w szybkim tempie przenieść się do wskazanego miejsca (zasięg jest ograniczony), a więc i w bardzo łatwy sposób uciec przed falami przeciwników. W miejscu, w którym stoimy tuż przed zniknięciem, jak i w tym, do którego się teleportujemy, wybuchnie fala uderzeniowa zadająca obrażenia od błyskawic. Przedstawiony skill nie sprawdza się w roli ekspresowego środka transportu, ponieważ przybycie do danego punktu na piechotę odbywa się szybciej niż cały proces teleportacji herosa.
Potężna umiejętność obszarowa, która tworzy falę uderzeniową (błyskawice) rozchodzącą się od bohatera na zewnątrz, to właśnie Shock Nova. Stanowi ona dobrą formę masowego rozprawiania się z rzeszami wrogów, gdy ci w pokaźnych ilościach otoczą naszego herosa. Prócz tego można ją używać w sytuacjach, gdy nie chcemy wdawać się w potyczki ze słabszymi przeciwnikami. Wtedy po prostu podczas eksploracji terenu naciskamy odpowiedni klawisz, a atak błyskawic szybko i sprawnie zmiata wszystkich delikwentów stojących nam na drodze.
Ostatnia już zdolność, a właściwie aura użytkowa o nazwie Wrath, dodaje obrażenia od żywiołu błyskawic do wszystkich ataków naszej postaci. Uaktywniona w połączeniu z wymienionymi już powyżej czarami zapewnia naprawdę skondensowaną moc żywiołu, która wręcz poraża od stóp do głów natrafionych wrogów.