Maruder | Przykładowe buildy postaci | Path of Exile Path of Exile poradnik
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Warrior's Blood
- Dodaje 1.8% regeneracji życia na sekundę.
- Dodaje 20 punktów do siły.
Pierwszy pasyw zwiększa regenerację życia naszego bohatera, przez co staje się on wytrzymalszy i jest w stanie sprostować coraz to trudniejszym wyzwaniom na polach bitew. 20 dodatkowych punktów do statystyki analogicznie pełni tą samą funkcję co w następnych przypadkach
Heart of the Warrior
- Dodaje 20 punktów do maksymalnej ilości życia.
- Dodaje 10 punktów do siły.
- Zwiększa pasek żywotności o 10%.
Drugi wybór wiąże się ze zwiększeniem maksymalnej ilości życia, której wysoki poziom jest odpowiedzialny za ilość obrażeń, które może przyjąć na siebie heros. Atrybut analogicznie.
Born to Fight
- Obrażenia fizyczne zostają zwiększone o 26%.
- Dodaje 20 punktów do siły.
- Szybkość ataku zostaje zwiększona o 4%.
Czwarty pasyw zwiększa skuteczność oraz szybkość ataków bohatera, przez co staje się on wytrzymalszy i jest w stanie sprostować coraz to trudniejszym wyzwaniom na polach bitew. 20 dodatkowych punktów do statystyki analogicznie pełni tą samą funkcję co w poprzednich przypadkach.
Butchery
- Obrażenia fizyczne zadawane przez broń dwuręczną zostają zwiększone o 20%.
- Dodaje 20 punktów do siły.
- Szybkość ataku przy użyciu broni dwuręcznych zostaje zwiększona o 4%.
Piąty wybrany perek odpowiada za zwiększenie obrażeń zadawanych przez broń dwuręczna - czyli de facto nasz główny oręż - oraz dodaje 20 punktów do atrybutu siły (poziom zdrowia oraz obrażenia fizyczne w walce wręcz).
Barbarism
- Zwiększa maksymalny poziom życia o 6%.
- Zwiększa maksymalną odporność na ogień o 1%.
- Dodaje 8% do odporności na ogień.
Trzeci perek zapewnia naszej postaci wzrost maksymalnego poziomu życia oraz dwie cechy powiązane wyłącznie z żywiołem ognia, a mianowicie wpływające na wysokość odporności na ten czynnik.
Bone Breaker
- Obrażenia fizyczne zadawane za pomocą maczug zostają zwiększone o 30%.
- Czas trwania ogłuszenia zostaje zwiększony o 40%.
Szósty pasyw skupia się na dwóch kwestiach - skuteczniejszemu użytkowaniu maczug dzięki zwiększeniu obrażeń zadawanych tym typem broni oraz zapewnieniu dłuższego czasu trwania ogłuszenia.
Skull Cracking
- Obrażenia fizyczne zadawane przy pomocy maczug zostają zwiększone o 22%.
- Próg oszołomienia wrogów przy pomocy maczug zostaje zwiększony o 10%.
Oba zaserwowane nam w piątym perku właściwości wpływają bezpośrednio na posługiwanie się maczugami, które - wedle niniejszego buildu - pełnią rolę naszej priorytetowej broni.
Mniejsze perki – Pomniejsze perki uwzględniane w niniejszym buildzie związane są przede wszystkim ze zdrowiem oraz jego regeneracją, wzrostem opancerzenia czy też poziomem odnawiania życia przy pomocy mikstur. Prócz typowych pasywów defensywnych znajdzie się w nim również miejsce na obrażenia fizyczne w walce wręcz, zadawanie ciosów krytycznych i co najważniejsze - cechy warunkujące użytkowanie maczug.
Maruder
Wprowadzenie
Maruder jako bohater bazujący na brutalnej sile, której wzrost punktowy zapewnia mu premię do zdrowia oraz obrażeń fizycznych, za swój główny argument uważa mocne przywalenie w gębę. Taka strategia sprawdza się u niego znakomicie, dlatego też wybierając tego herosa należy skupić się na walce bezpośredniej z użyciem zabawek większego "kalibru". W prezentowanym buildzie naszemu zabijace w sianiu terroru posłużą ciężkie, dwuręczne maczugi.
Sposób gry
Styl rozgrywki ze względu na naturalne predyspozycje archetypu oraz indywidualny pomysł na postać - tank zadający wolne, aczkolwiek mocarne ciosy - nie jest zbyt wymagający ani tym bardziej odkrywczy. Bezpośrednie natarcie na watahy przeciwników i niszczenie wszystkiego co się rusza wydaje się w tym przypadku najprostszą drogą na osiągnięcie sukcesu. Zwabianie pojedynczych stworów czy najzwyklejsze uciekanie po mapie jest zupełnie niekonieczne, gdyż przy użyciu odpowiednich kamieni umiejętności oraz właściwym rozdysponowaniu pasywów na drzewku możemy być pewni swojej siły.
Umiejętności bierne
W niniejszym buildzie główny nacisk zostanie położony na rozwijanie cech związanych z typem oręża jakim są maczugi, tak więc obrażeń zadawanych tą bronią, czy też szansy na oszołomienie przeciwników. Ponadto nasz protagonista będzie odblokowywał zdolności dotyczące zdrowia oraz pancerzu, co zapewni mu znaczącą premię do wytrzymałości. Poprzez wybieranie pasywów sprzężonych wyłącznie z siłą, nasz maruder stanie się ukierunkowanym na twardą walkę w zwarciu off tankiem (postać łącząca ogromne obrażenia z dosyć dużą odpornością na ciosy). Zmieszczony schemat doskonale ukazuje początki rozwijania postaci, tak więc określa wstępne główne pasywy (7) oraz wytycza optymalną ścieżkę do nich.
Umiejętności aktywne
Budowany wedle prezentowanych wytycznych Maruder powinien zaopatrzyć się w klejnoty umiejętności, które spełniają dwa istotne wymagania. Po pierwsze - co oczywiste - muszą być one związane z atrybutem siły, po drugie zaś nie mogą kolidować z używaną przez naszego bohatera bronią. Należy przez to rozumieć, że w ich opisie obowiązkowo powinna znaleźć się informacja, czy umiejętność z danego kamienia będzie działać u posiadacza maczugi. Poniższa tabelka ukazuje kilka gemów, które doskonale nadają się do tego typu herosa i z tego powodu miały zaszczyt pojawić się w tym buildzie. Docelowo skompletowanie wszystkich z nich postawmy sobie teraz za najważniejszy priorytet.
Heavy Strike | Bohater zadaje ogromne obrażenia pojedynczemu przeciwnikowi oraz odrzuca go do tyłu. | |
Leap Slam | Bohater wykonuje skok, a podczas lądowania zadaje ogromne obrażenia fizyczne swoją bronią i odrzuca wrogów na różne strony. | |
Sweep | Bohater wykonuje obrót o 360 stopni i zadaje duże obrażenia fizyczne swoją bronią oraz odrzuca wrogów do tyłu. | |
Vitality | Bohater uaktywnia aurę, która wpływa na regenerację zdrowia jego oraz sojuszników. |
Mocarne uderzenie o nazwie Heavy Strike to wymarzony skill do rozprawiania się z potężnymi bossami. Nieprzerwany atak za pomocą tej umiejętności może niekiedy być najlepszym wyjściem, jeżeli chodzi o jak najszybsze pozbycie się realnie zagrażającego nam potwora. Kiedy życie uchodzi nam z zawrotną prędkością i jesteśmy już bliscy śmierci, użycie tej zdolności może przechylić szalę zwycięstwa na naszą stronę i zakończyć mordercze starcie.
Umiejętność Leap Slam to nie tylko potężny atak odrzucający na różne strony wrogów stojących w najbliższym otoczeniu, ale przede wszystkim wyśmienity środek ucieczki. Gdy znajdziemy się w opresji, np. otoczeni przez chmary wrogów, wykonanie skoku za pomocą tego skilla pozwoli nam szybko oddalić się od zagrożenia. Mniej ważny aspekt wiąże się z nieco humorystycznym zastosowaniem, a mianowicie poruszaniem się w świecie gry głównie za pomocą długich skoków, które oferuje ten skill. Po co biegać skoro można skakać?
Śmiercionośny obrót o 360 stopni, który dosłownie masakruje pobliskich przeciwników i odrzuca ich do tyłu, to właśnie Sweep. Jego funkcja sprowadza się do szybkiego zabijania dużych grupek niezbyt wymagających oponentów. Pojawia się przy nim znaczący aspekt ekonomiczny, który zauważalnie skraca czas potrzebny na rozprawienie się z watahami przeciętnych stworów.
Wspomagająca aura Vitality to pierwszorzędny wybór na starcia z przeciwnikami, którzy zadają gigantyczne obrażenia w stosunkowo krótkim czasie, a co gorsza występują w znacznej ilości. Regeneracja na odpowiednio wysokim poziomie często może nas uratować dosłownie na styk. Sprawdza się również świetnie w sytuacjach, gdy oponenci dysponują atakami zadającymi rany w czasie.