Jakich przedmiotów szukać i jakie sprzedawać? | Path of Exile Path of Exile poradnik
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
W trakcie eksploracji świata w Path of Exile znajdziesz bardzo dużo przedmiotów. Niektóre z nich będą magiczne, a inne rzadkie lub nawet legendarne. Wśród takiego natłoku statystyk trudno wyłowić przedmioty, które są coś warte. Poniżej znajdziesz garść informacji, które pomogą odróżnić cenne przedmioty od zupełnie bezużytecznych. Lista przedmiotów została podzielona ze względu na postaci, które skupiają się za zwiększaniu puli życia i zadawaniu obrażeń fizycznych oraz tych, które korzystają z tarczy energetycznej i magii.
- Jakość przedmiotów
- Przedmioty dla postaci nastawionych na życie i obrażenia fizyczne
- Przedmioty dla postaci nastawionych na tarczę energetyczną i magię
- Amulety, pierścienie i pasy
- Inne przedmioty warte uwagi
Jakość przedmiotów
W grze występują przedmioty podzielone ze względy na jakość. Im wyższy Tier przedmiotu tym wyższe statystyki można na nich uzyskać. Bardzo ważne jest, aby poznać ich podział co pozwoli na skuteczną selekcję znajdowanych przedmiotów. Lista przedmiotów najwyższej jakości prezentuje się następująco:
- Buty - Titan Greaves, Sorcerer Boots, Slink Boots.
- Rękawice - Titan Gauntlets, Sorcerer Gloves, Slink Gloves.
- Hełmy - Eternal Burgonet, Hubris Circlet, Lion Pelt.
- Zbroja - Astral Plate, Glorious Plate, Vaal Regalia, Assassins's Garb.
- Tarcza - Pinncale Tower Shield, Titanium Spirit Shield, Imperial Buckler.
- Kołczany - Broad Head Quiver, Spike-Point Quiver.
- Bronie jednoręczne - Runic Hatchet, Gemini Claw, Imperial Skean, Sai, Behemot Mace, Eternal Sword, Jeweled Foil, Imboued Wand.
- Bronie dwuręczne - Vaal Axe, Flesh Ripper, Harbinger Bow, Coronal Maul, Judgement Staff, Exquisite Blade.
Powyższe przedmioty zagwarantują większe współczynniki co wpłynie na szansę otrzymania naprawdę wyśmienitego przedmiotu.
Przedmioty dla postaci nastawionych na życie i obrażenia fizyczne
Poniżej znajduje się lista przedmiotów wraz z listą bonusów, które są pożądane w przypadku postaci nastawionych na życie i zadawanie obrażeń fizycznych. Połączenie większości z nich może sprawić, że wejdziesz w posiadanie naprawdę potężnego i wartościowego przedmiotu.
Buty
- Max life (+80-89)
- Armour/Evasion (+51-80)
- Increased armour/evasion (121-132%)
- Movement speed (20-30%)
- Elemental rezistance (46-48%)
Rękawice
- Max life (+80-89)
- Armour/evasion (51-80)
- Increased Armour/evasion (131-132%)
- Physical damage to attacks (+4/6 do 9-10)
- Attack speed (14-16%)
- Elemental rezistance (46-48%)
Hełmy
- Max life (90-99)
- Armour/evasion (61-138)
- Increased armour/evasion (121-132%)
- % elemental rezistance (46-48%)
- Inteligence (51-55)
- Accuracy rating (321-400%)
Zbroja
- Max life
- Armour/evasion (323-400)
- Increased armour/evasion (121-132%)
- Elemental rezistance (46-48%)
Tarcza
- 800+ armour
- Max life (80-109)
- Increased armour/evasion (323-400)
- Elemental rezist (46-48%)
- All elemental rezistances (15-16%)
Kołczan
- Max life (90-99)
- Increased elemental damage (37-42%)
- Physical damage to attacks (6-10)
- Increased critical rate (35-38%)
- Increased global critical strike multiplier (35-38%)
- Increased attack speed (5-10%)
- Accuracy rating (321-400)
Bronie
- Physical damage to attacks (29-38 do 56-68)
- Increased physical damage (170-179%)
- Increased accuracy rating (135-169)
- Increased attack speed (26-27%)
- Increased critical strike Chance (35-38%)
- Increased global critical strike multiplier (35-38%)
Przedmioty dla postaci nastawionych na tarczę energetyczną i magię
Poniżej znajduje się lista przedmiotów wraz z listą bonusów, które są pożądane w przypadku postaci nastawionych tarczę energetyczną i magię. Połączenie większości z nich może sprawić, że wejdziesz w posiadanie naprawdę potężnego i wartościowego przedmiotu.
Buty
- Energy shield (30-48)
- Increased energy shield (121-132%)
- Increased stun and block recovery (16-17%)
- Movement speed (20-30%)
- Elemental rezistance (46-48%)
Rękawice
- Energy shield (30-48)
- Increased energy shield (121-132%)
- Increased stun and block recovery (16-17%)
- Elemental rezistance (46-48%)
- Increased attack speed (14-16%)
- Inteligence/Dexterity (51-55)
Hełmy
- Energy shield (49-72)
- Increased energy shield (121-132%)
- Increased stun and block recovery (16-17%)
- Elemental rezistance (46-48%)
- Inteligence (51-55)
Zbroja
- Energy shield (136-145)
- Increased energy shield (121-132%)
- Increased stun and block recovery (16-17%)
- Elemental rezistance (46-48%)
Tarcza
- Energy shield (107-135)
- Increased energy shield (121-132%)
- Increased stun and block recovery (16-17%)
- Elemental rezistance (46-48%)
- All elemental rezistances (15-16%)
- Increased critical strike Chance for spells (100-109%)
- Add block Chance (4-6%)
Bronie:
- Increased spell damage (35-39%)
- Elemental damage to spells (w zależności od żywiołu)
- Increased critical chance for spells (100-109%)
- Increased global critical strike multiplier (35-38%)
- Increased casting speed (23-25%)
- Increased elemental damage (27-30%)
Amulety, pierścienie i pasy
Poniżej znajduje się lista przedmiotów wraz z listą bonusów, które są pożądane w przypadku postaci nastawionych na życie/tarczę energetyczną i zadawanie obrażeń fizycznych/magicznych. Połączenie większości z nich może sprawić, że wejdziesz w posiadanie naprawdę potężnego i wartościowego przedmiotu.
Amulety
- Max life (>70-89)
- Energy shield (48-51)
- Increased elemental damage with weapons (37-42%)
- Increased defense (20-22%)
- Adds physical damage to attacks (11-15 do 22-26)
- Spell damage (23-26%)
- All elemental rezistances (15-16%)
- Critical strike Chance (35-38%)
- Global critical strike multiplier (35-38%)
- Elemental damage (13-17%)
- Casting speed (11-13%)
- Accuracy rating (321-400)
- All atributes (29-32)
Bazą każdego Amuletu powinien być podstawowy atrybut postaci, jak np. Siła lub inteligencja lub połączenie dwóch najważniejszych atrybutów. Dobrą opcją jest także bonus do wszystkich atrybutów. Kolejną ważną statystyką jest wysoki bonus do jednej odporności lub solidny do wszystkich odporności. Dale, w zależności od potrzeb można szukać dodatkowych obrażeń fizycznych lub magicznych, szansy na trafienie krytyczne, dodatkowych magicznych obrażeń lub szybkości rzucania czarów.
Pierścienie
- Max life (70-79)
- Energy shield (44-47)
- Elemental damage with weapons (37-42%)
- Physical damage to attacks (6-9 do 13-15)
- All elemental rezistances (15-16%)
- Attack speed (5-7%)
- Casting speed (11-13%)
- Elemental damage (13-17%)
- Accuracy rating (321-400(
- All attributes (29-32)
- Main attribute (51-55)
Bazą każdego Pierścienia powinien być bonus do życia lub tarczy energetycznej. Następną ważną kwestią jest wysoka odporność na któryś z żywiołów lub odporność na wszystkie żywioły. Następnie, w zależności od postaci, warto szukać statystyk dodających obrażenia fizyczne lub magiczne, Szybkość ataku lub szybkość rzucania czarów, obrażenia od żywiołów, celność.
Pasy
- Max life (90-99)
- Energy shield (48-51)
- Increased elemental damage with weapons (37-42%)
- Elemental rezistance (46-48%)
- Flask charges gained (10-20%)
- Flask charges used (-20 do -10%)
- Flash effect duration
- Main attribute (51-55)
Bazą każdego Pasa powinien być bonus do głównego atrybutu postaci, jak np. Siła lub Zręczność lub bonus do życia/tarczy energetycznej. Kolejną ważną statystyką jest wysoki bonus do jednej z odporności lub wszystkich odporności. Na pasie warto posiadać także modyfikator zwiększający obrażenia postaci.
Inne przedmioty warte uwagi
Inne przedmioty, które warto zbierać w trakcie eksploracji to:
- Sorcerer Boots - Zwykłe, niemagiczne buty można potraktować Orb of Chance ponieważ istnieje niewielka szansa na otrzymanie potężnego legendarnego przedmiotu - Skyforth.
- Full Wyrmscale - Zwykłe, niemagiczne zbroje można potraktować Orb of Chance ponieważ istnieje niewielka szansa na otrzymanie legendarnego przedmiotu - Belly of the Beast.
- Iron Ring - Największą wartość mają pierścienie z najwyższą statystyką do obrażeń fizycznych: 4-13.
- Flakony do odzyskiwania zdrowia - Zwłaszcza te, które posiadają atrybut Instant Recovery z dodatkowym atrybutem, jak np. niewrażliwość na krwawienie podczas trwania efektu flakonu i natychmiastowe niwelowanie krwawienia po użyciu flakonu.
- Enlighten Support - Kamień, który możesz sprzedać za kilka Chaos Orb. Jeśli uda Ci się go wbić na 2 lub 3 poziom, możesz nieźle zarobić.