Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Path of Exile - poradnik do gry

Path of Exile - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Atlas - Porady ogólne | Path of Exile Path of Exile poradnik

Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019

W tym rozdziale znajdziesz kilka porad, które mogą przydać się w trakcie tworzenia i eksploracji dodatkowych Map.

Właściwości Map

Zanim stworzysz odpowiednią Mapę warto zastanowić się nad jej dodatkowymi właściwościami, które są dobre, a których raczej lepiej unikać. Każda mapa może posiadać procentowy bonus do następujących statystyk:

  • Item Quantity - określa ilość przedmiotów, które możesz znaleźć w trakcie eksploracji, w tym szansa na dodatkowe Mapy.
  • Item Rarity - im większy % tym większa szansa na znalezienie rzadkich, a nawet unikatowych przedmiotów.
  • Monster Pack Size - ilość potworów na Mapie wpływa na ilość zdobywanego doświadczenia, a także na ilość znajdowanych przedmiotów.

W trakcie personalizowania Map znajdziesz wiele dodatkowych właściwości z którymi trzeba będzie sobie poradzić w trakcie eksploracji. Odpowiednie skonstruowanie Mapy daje znacznie większą szansę na jej ukończenie.

Dobre właściwości:

  • Players have Point Blank
  • Player's have elemental Equilibrium
  • Magic monsters packs each have a Bloodline Mod
  • Rare monsters each have a Nemesis Mod
  • Players gain % reduced flask charges
  • Players are cursed

Powyższa lista to zbiór właściwości, które nie powinny sprawić problemu żadnej postaci ponieważ nie będą miały na tyle negatywnego wpływu na rozgrywkę, żeby nie ukończyć Mapy.

Właściwości, których raczej należy unikać:

  • Monsters reflect elemental/physical damage
  • Increased monsters damage
  • Monsters deal extra damage as element
  • -% maximum Player resistances
  • Monsters/Unique Boss have increased critical strike Chance/attack speed/casting speed

Powyższa lista przedstawia zbiór właściwości, które mogą sprawić nie lada problemy jeśli będą występować w większej ilości na jednej Mapie. Na pewno zawsze trzeba unikać odbicia obrażeń, w zależności od buildu postaci, np. postaci zadające tylko obrażenia fizyczne powinny unikać monsters reflect physical damage.

W trakcie personalizowania Map czasem ciężko będzie uniknąć negatywnych właściwości więc trzeba będzie określić z którymi Twoja postać będzie w stanie sobie poradzić, a które będą dla niej zabójcze. Wiadomo, że z czasem Twoja postać będzie na tyle silna, że będzie mogła zignorować niektóre z nich przez co proces tworzenia Map będzie znacznie prostszy.

Tworzenie Map i eksploracja

W trakcie tworzenia Map można kierować się wieloma priorytetami, ale warto pamiętać o podstawach, takich jak:

  • Białe Mapy, czyli od 1 do 5 Poziomu wymagają jedynie transmutacji przy pomocy Orb of Transmutation, Orb of Augmentation i Orb of Alteration. W ten sposób stworzysz Magiczną Mapę dzięki której zaliczysz Atlasowy Bonus. Jeżeli właściwości Mapy nie będą odpowiednie, Orb of Alteration pozwoli na ich zmianę.
  • Zółte Mapy, czyli od 6 do 10 Poziomu wymagają transmutacji przy pomocy Orb of Alchemy i Orb of Scouring. W ten sposób stworzysz Mapę, która pozwoli na zaliczenie Atlasowego Bonusu. Po pierwszym przejściu możesz dalej wykorzystywać Orb of Alchemy do personalizowania Map lub tworzyć Magiczne Mapy, jeśli stwierdzisz, że wykorzystywanie Orb of Alchemy jest zbyt drogie i nie przynosi zakładanych rezultatów.
  • Czerwone Mapy, czyli od 11 do 16 poziomu wymagają transmutacji przy pomocy Orb of Alchemy i Orb of Scouring + dodatkowo Vaal Orb, aby stworzyć Mapę, która pozwoli na zaliczenie Atlasowego Bonusu.
  • Dobrym nawykiem jest także używanie Cartographer's Chisel przy personalizowaniu Map od poziomu 10+. Przykładowo, na Poziomy od 10 do 13 możesz przeznaczyć po 2 przedmioty tego typu, a od Poziomu 14 nawet 4, jeśli jest taka możliwość.
  • W trakcie eksploracji należy mieć na uwadze fakt, że ukończenie Mapy nie gwarantuje znalezienie dodatkowej ponieważ zależy to głównie od szczęścia. Atlas Bonus wpływa tylko na to, że każda znaleziona Mapa może otrzymać wyższy poziom niż zamierzony. Na częstotliwość znajdowania Map wpływa statystyka Item Quantity. Może się zdarzyć tak, że po przejściu wielu Map nie znajdziesz żadnej dodatkowej, a innym razem na jednej Mapie znajdziesz aż kilka.
  • W trakcie odkrywania Atlasu dobrą metodą jest zaliczenie w pierwszej kolejności wszystkich Białych Map, po czym przejście do Żółtych, na Czerwonych kończąc. W ten sposób będziesz sukcesywnie zwiększać Atlas Bonus.
  • Zaraz po wejściu na Arenę z Bossem warto otworzyć Teleport, aby w razie porażki nie pokonywać ponownie całej Mapy.
  • Należy pamiętać o tym, że otwarcie Teleportu na Mapie i powrót do kryjówki , np. w celu sprzedaży znalezionych przedmiotów powoduje utratę jednego wejścia na Mapę.
  • Gdy zaczniesz eksplorować Czerwone Mapy warto za pierwszym razem przejść ją w wydaniu Zwykłym lub Magicznym, aby poznać teren i zaznajomić się z mechaniką końcowego Bossa. Ukończenie Mapy w ten sposób pozwala także odkryć ją na Atlasie dzięki czemu będziesz w stanie znaleźć jej dodatkowe kopie w trakcie gry.
  • Sprzedając 3 takie same Mapy otrzymasz jedną Mapę wyższego poziomu, np. sprzedając 3 Mapy Arsenal (poziom 10) otrzymasz Mapę Chateau (poziom 11). Możesz w ten sposób stworzyć Mapę, której jeszcze nie udało Ci się przejść.