Tryby gry | Najważniejsze informacje o Overwatch Overwatch poradnik
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
Aktualnie możesz toczyć pojedynki na 12 dostępnych mapach. Każda z nich jest naprawdę dobrze wykonana i posiada wiele zakamarków w których można zaczaić się na wroga lub wysokich punktów z których można zabawić się w snajpera. Każda z map ma również punkty w których rozstawione są apteczki z życiem i warto o tym pamiętać, aby w razie konieczności podreperować własne zdrowie, jeśli Twój bohater nie dysponuje zdolnością leczenia. Każdy tryb posiada 3 unikalne mapy, na których można go rozgrywać. Dostępne tryby nie różnią się jednak znacząco i często stanowią wariację tego samego typu rozgrywki.
Eskorta
W pierwszym trybie jedna z drużyn ma za zadanie atakować wybrany cel i później odeskortować go we wskazane miejsce na mapie, a zadaniem drugiej drużyny jest, aby do tego nie dopuścić. W trakcie ataku na cel i jego eskorty bardzo ważne jest, aby znajdować się blisko celu ponieważ w innym wypadku nie otrzymasz żadnego postępu misji! Jeśli znajdujesz się zbyt daleko od eskortowanego pojazdu po prostu stanie on w miejscu, a czas będzie uciekał na Twoją niekorzyść. W tym trybie na pewno przyda się solidny Tank za którym będzie można się schować i prowadzić ostrzał wroga zza jego pleców w trakcie eskortowania obiektu.
Szturm
W drugim trybie jedna z drużyn ma za zadanie atakować wyznaczony punkt na mapie, a zadaniem drugiej drużyny jest oczywiście uniemożliwienie tego. Po przejęciu jednego punktu trzeba zając się drugim. W trakcie ataku warto najpierw przemyśleć swoją strategię i sprawdzić kompozycję drużyny przeciwnej (Tabela z aktualnie wybranymi bohaterami widoczna jest po wciśnięciu klawisza "Tab"). Jeśli Twoim zadaniem będzie odbicie punktu, a przeciwnik dysponuje solidnymi jednostkami obronnymi lub snajperami warto zadbać o odpowiednie wsparcie dla drużyny i zabrać ze sobą bohatera, który będzie w stanie przywracać stracone zdrowie. Gdy znajdziesz się po stronnie obrońców jedną z lepszych postaci do utrzymywania punktu jest Bastion - jego konfiguracja bojowa ustawiona w odpowiednim miejscu napsuje dużo krwi przeciwnikowi. W obydwu przypadkach rozgrywka kończy się w momencie gdy jedna z drużyn przejmie punkty lub cele w wyznaczonym czasie lub gdy drużyna defensywna skutecznie obroni punkty/cele przed przejęciem. W grze pojawił się również mechanizm "Dogrywki" więc jeśli dobrze Ci idzie i jesteś blisko osiągnięcia wyznaczonego celu możesz uzyskać dodatkowy czas, aby dokończyć misję. Jest to jednak uzależnione od wyników osiągniętych przez całą drużynę więc często można uzyskać jedynie dodatkowych parę sekund - czasem nawet to wystarczy!
Szturm i Eskorta
Ten tryb to hybryda dwóch poprzednich. Na początku zadaniem drużyny atakującej jest zajecie wyznaczonego obiektu, a następnie jego eskortowanie do punktu końcowego. Cała drużyna atakująca powinna być dość uniwersalna. Na początku wymagane są postacie mocno ofensywne do zajecie obiektu, a następnie defensywne, żeby go utrzymać.
Kontrola
Kontrola to bardziej odmienny tryb od pozostałych. Na dużo mniejszej mapie jest zawsze tylko jeden punkt, który muszą zająć i utrzymać obie wrogie drużyny. Wybór bohaterów powinien być więc uzależniony od aktualnej sytuacji w meczu. Po śmierci zawsze upewnij się czy punkt jest zajęty przez twój zespół czy musicie go dopiero odbić. Dopiero biorąc to pod uwage wybierz swojego bohatera. Unikalną cechą trybu Kontrola jest fakt, że składa się z kilku rund. Wygrywa ta drużyna, która pierwsza wygra dwie mapy.