Bohaterowie polecani na start | Bohaterowie w Overwatch Overwatch poradnik
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
Bohaterowie polecani na start
Żołnierz-76
Zołnierz-76 to bohater wręcz stworzony do walki! Dzięki swojej umiejętności Sprint jest w stanie szybko przemieszczać się po polu walki dzięki czemu może służyć pomocą sojusznikom, którzy akurat potrzebują wsparcia, a znajdują się w znacznej odległości od reszty grupy. Co więcej, za pomocą szybkostrzelnego karabinku może zadawać solidne obrażenia, a korzystając z Rakiet Helix jest w stanie trafić kilka celi na raz. Rakietami nie trzeba celować dokładnie w cel, wystarczy uderzyć w jego pobliżu co znacznie ułatwia zadanie. Pole Biotyczne zapewni dodatkowe leczenie i co ciekawe, po aktywacji tej umiejętności możesz stać w jego pobliżu, aby odzyskiwać zdrowie i wciąż atakować! Pamiętaj, że za pomocą Pola Biotycznego możesz również uleczyć sojuszników. Specjalną umiejętnością tego bohatera jest Wizjer Taktyczny za pomocą którego Żołnierz-76 automatycznie namierza cel.
Zalety | Wady |
+ Duża mobilność za sprawą Sprintu + Możliwość leczenia + Wizjer Taktyczny sam namierza przeciwników | - Mała pula zdrowia - Podatność na obrażenia - Mała pojemność magazynka |
Fara
Fara to kolejna z postaci ofensywnych. Bohater ten w trakcie walki korzysta z Wyrzutni Rakiet "Sokół". Fara jest w stanie wyskoczyć w powietrze i przy pomocy swojej zdolności pasywnej Zawiśnięcie ma możliwość utrzymywania się w górze (dopóki nie wyczerpie paliwa) i w ten sposób przeprowadzać atak! Atak z powietrza może często zaskoczyć przeciwników, którzy przeważnie nie spodziewają się bombardowania prosto z nieba. Rakiety mają to do siebie, że nie trzeba nimi dokładnie celować przez co masz większe pole do manewru. Fara ma również do dyspozycji Przytłaczający Strzał za pomocą którego możesz odrzucić przeciwnika i w ten sposób zyskać nieco przewagi lub uratować któregoś z sojuszników. Umiejętności specjalną tego bohatera jest Salwa dzięki której Fara będzie strzelać mini rakietami w kierunku wrogów.
Zalety | Wady |
+ Spora mobilność + Możliwość prowadzenia ataku z powietrza + Rakiety zadają obrażenia obszarowe | - Mała pula zdrowia - Podatność na obrażenia |
Bastion
Bastion to bojowy robot który w konfiguracji Wartownik jest w stanie utrzymywać strategiczną pozycję i w pojedynkę odpierać ataki przeciwnika! Konfiguracja Wartownika nadaje się również do przejmowania terenu - wystarczy wybrać dobrze chronione miejsce, najlepiej w pobliżu jakiejś ściany, aby przeciwnik nie zaszedł Cię od tyłu i w ten sposób prowadzić ostrzał. Warto tutaj wspomnieć, że w formacji bojowej Bastion nie może się poruszać, więc zawsze musisz uważać na swoje plecy. Jeśli zrobi się gorąco i stracisz nieco na zdrowiu zawsze możesz skorzystać z umiejętności Samonaprawa i szybko wrócić na pole walki z pełnym zdrowiem. Umiejętnością specjalną tego bohatera jest Konfiguracja: Czołg w której to Bastion wystrzeliwuje rakiety o dużym zasięgu i polu rażenia dzięki czemu możesz zadawać olbrzymie obrażenia obszarowe, szczególnie w wąskich przejściach lub pomieszczeniach.
Zalety | Wady |
+ Olbrzymie obrażenia w Konfiguracji Wartownika + Możliwość samonaprawy + Olbrzymia pojemność magazynka w Konfiguracji Wartownika - 200 naboi! - Możliwość leczenia | - Słaba mobilność - Brak możliwości ruchu w Konfiguracji Wartownika - Słaby kąt ataku w Konfiguracji Wartownika - Bez odpowiedniego wykorzystywania terenu, bohatera łatwo zajść od tyłu przez co staje się bezbronny |
Wieprzu
Wieprzu to przedstawiciel Tanków przez co jest niezwykle wytrzymały, a dodatkowo jest w stanie samemu się uleczyć za pomocą umiejętności Odsapnij co jeszcze bardziej zwiększa jego przeżywalność. Najważniejszą umiejętnością tego bohatera, która przyda się całej drużynie w trakcie eliminowania najważniejszych celów, jest Hak na łańcuchu. Jeśli trafisz tą umiejętnością to złapiesz przeciwnika, który zostaje automatycznie przyciągnięty do Twojego bohatera i staje się łatwym celem do wyeliminowania. Pamiętaj, że Wieprzu strzela z Shotguna czyli strzelby śrutowej, która ma ogromny rozrzut więc znacznie większe obrażenia zadajesz z bliska! Na większe odległości używaj drugiego trybu broni (PPM), ale nie ma co liczyć na wielkie obrażenia. Umiejętnością specjalną tego bohatera jest Świniak. Wystrzeliwujesz serię pocisków ze swojej broni, jak z karabinu maszynowego z tym wyjątkiem, że wygląda to bardziej jak strzelanie z maszynki do mięsa i odrzut jest taki duży, że gorzej się tym celuje niż z kałasznikowa. Dużym plusem tej zdolności jest to, że odrzucasz do tyłu trafionych wrogów.
Zalety | Wady |
+ Olbrzymia wytrzymałość i pula zdrowia + Możliwość leczenia + Hak na łańcuchu może przyciągać złapanych wrogów + Przyciągnięte cele można w większości zlikwidować jednym strzałem z shotguna | - Słaba mobilność, powolna postać - Trafianie hakiem wymaga praktyki |
Łaska
Łaska to jedna z reprezentantek grupy Wsparcia bez której drużyna może mieć nie lada trudności w trakcie rozgrywki. Jej zadaniem jest utrzymać sojuszników przy życiu lub wspomagać ich ofensywę przez co jej broń, Kadyceusz, ma dwa ataki: trzymając LPM bezustannie leczysz bohatera, a za pomocą PPM zwiększasz jego obrażenia. Jeśli chcesz włączyć się do akcji ofensywnej zawsze możesz zmienić broń na Blaster jednak nie jest ona zbyt efektywna. Łaska może również podlecieć do sojusznika, który aktualnie potrzebuje wsparcia poprzez lub znacznie wolniej opadać na ziemię z znacznej wysokości. Umiejętnością specjalnego tego bohatera jest Wskrzeszenie dzięki czemu możesz przywrócić do życia martwych członków drużyny w miejscu w którym zginęli. Jest to szczególnie pomocne w trakcie atakowania lub obrony strategicznego punktu.
Zalety | Wady |
+ Możliwość leczenia sojuszników + Możliwość zwiększania obrażeń sojuszników + Umiejętność wskrzeszania | - Słaba wytrzymałość i podatność na obrażenia - Blaster zadaje bardzo małe obrażenia |