Kontrola | Mapy w Overwatch Overwatch poradnik
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
Kontrola
W poniższym rozdziale znajdziesz porady na temat trzech map dostępnych w trybie Kontroli. Część z nich skierowana jest dla obrońców, a część dla drużyny atakującej. W tekście zawarto m.in. informacje na temat kluczowych bohaterów oraz opisy przydatnych skrótów.
Ilios
- Na mapie znajdują się punkty z których możesz wypchnąć przeciwnika poza mapę. Jeśli masz taką umiejętność do dyspozycji to nie wahaj się jej użyć.
- Uważaj w trakcie walki o punkt przy wielkiej studni. Przewagę będą miały tutaj wszystkie postaci, które dysponują umiejętnością odepchnięcia. Jeśli grasz szybkim i zwinnym bohaterem uważaj w którą stronę doskakujesz, aby nie stracić gruntu pod nogami.
- Lucio może być wielce pomocny w zdobywaniu przewagi na samym początku rozgrywki. Za sprawą przyśpieszenia ruchu Twoja drużyna może znaleźć się pierwsza przy punkcie kontrolnym i ustawić dobrą obronę.
- Mapa została wyposażona w wiele pozycji snajperskich więc staraj się zrobić z nich użytek.
- Mapa posiada dużo odkrytego terenu więc Fara może być poważnym zagrożeniem dla drużyny przeciwnej.
- Złomiarz ze swoim granatnikiem stwarza totalny chaos na tej mapie. Szczególnie przydaje się przy walce o odbicie lub obronę punktu latarni.
- Gdy walczysz przy latarni i walka przeniesie się nad sam klif uważaj z podskokami bo możesz wylecieć przez murek i skończyć w oceanie.
- W ruinach jest wiele zakamarków w których może kryć się wrogi snajper. Warto mieć wtedy w drużynie Farę, która może patrolować obszar z powietrza i ostrzegać sojuszników przed zagrożeniem.
Wieża Lijiang
- Drużyna, która pierwsza znajdzie się na punkcie do zdobycia ma znaczną przewagę dlatego warto wybrać Lucio do pierwszego składu, aby jak najszybciej dostać się do celu.
- Złomiarz będzie przydatny zarówno w obronie, jak i w ataku. Może rozstawić swoje miny przy przejściach i ostrzeliwać przeciwników przez okna samemu nie wychodząc z ukrycia.
- Równie pomocna będzie Mei, która jest w stanie trzymać przeciwników na dystans za pomocą Ściany Lodu.
- Mapa ma wiele dogodnych pozycji snajperskich. Najlepiej sprawdzi się tutaj Hanzo lub Trupia Wdowa.
- Mapa posiada bardzo dużo odkrytego terenu więc jest prawdziwym rajem dla Fary. Postać ta może również skutecznie ostrzeliwać przeciwników przez otwarte okna lub drzwi.
- W trakcie walki o punkty kontrole warto mieć w drużynie Tanka. Wieprzu lub Reinhardt świetnie sprawdzą się w tym zadaniu.
Nepal
- W walce o pierwszy punk przewagę ma drużyna, która pierwsza znajdzie się na miejscu więc warto wybrać Lucio, aby umożliwić drużynie sprawne dotarcie na wytyczone miejsce.
- Kolejna mapa w której świetnie sprawdza się Złomiarz. W trakcie walki o punkty możesz rozstawić miny i ostrzeliwać przeciwników przez okna samemu zostając w bezpiecznym miejscu.
- Do roli snajpera wybierz Trupią Wdowę lub Hanzo, który może strzelać rozpryskowymi strzałami do małych pomieszczeń i zadawać obrażenia AoE.
- Równie przydatna może okazać się Fara. Prowadzenie ostrzału z powietrza może rozproszyć drużynę przeciwną. Co więcej, Reinhardt nie jest w stanie ochronić sojuszników przed obrażeniami otrzymywanymi z powietrza.
- Wieprzu świetnie sprawdzi się w roli Tanka. Nie dość, że może przyciągać przeciwników prosto w objęcia śmierci, ale również jest w stanie wypchnąć przeciwników z punktu za pomocą ulti.
- Bastion lub Torbjorn świetnie spiszą się w roli defensywnej.