Wrogowie | Orcs Must Die! 2 poradnik Orcs Must Die! 2
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Lekkozbrojny ork-wojownik - podstawowy ork zmierzający wprost do szczeliny, tak zwane mięso armatnie, chociaż z tarczami są już trochę mocniejsi.
Średni ork-wojownik - nieco silniejszy od orka lekkozbrojnego.
Żywiołak ziemi - stosunkowo mocny przeciwnik, który po zabiciu rozpada się na dwa mniejsze żywiołaczaki.
Kobold-biegacz - mały, szybki przeciwnik, który biegnie wprost do szczeliny. Łatwy do przegapienia w bitewnym zgiełku. Później najlepiej zastawiać na nie pułapki z siarki, na której giną hurtowo.
Ork-kusznik - strzela ognistymi bełtami. W większej grupie trudno uciec przed ich ostrzałem, który może okazać się zabójczy dla nas i naszych pomocników. Najlepiej zabijać w pierwszej kolejności.
Kobold-saper - równie szybki, co kobold-biegacz, ale jego celem są przede wszystkim barykady i główny bohater. Przy bliskiej detonacji może od razu zabić. Najlepiej zabijać z daleka, gdy znajduje się w tłumie wrogów. Gdy pojawia się na mapie w tle słychać charakterystyczny dźwięk.
Jadowity nietoperz - latający wróg, który po trafieniu w cel spowalnia go. Najlepiej zabijać przy pomocy oddziału łuczników.
Ogr - podstawowy ogr, wytrzymały i potrafiący ogłuszyć, jeśli podejdzie się do niego zbyt blisko. Jak każdy ogr potrafi szarżować, więc należy zachować ostrożność. Najlepiej zamrażać amuletem zimna i atakować np. prądem.
Łowny gnoll - szybki i bardzo niebezpieczne przeciwnik polujący na głównego bohatera i jego pomocników (łuczników i krasnoludy), z którymi rozprawia się błyskawicznie. Najlepiej jest go unieruchomić (np. zamrozić amuletem lodu) i potraktować prądem lub zaatakować w inny sposób. Gdy pojawia się na mapie w tle pojawia się charakterystyczne wycie.
Ciężkozbrojny ork-wojownik - najcięższy ze zwykłych orków. Wytrzymały i dobrze opancerzony.
Troll - potężny przeciwnik, który może narobić sporych strat. Nie szarżuje jednak jak ogry. Najlepiej jest go zamrażać i atakować prądem.
Piekielny nietoperz - latający przeciwnik atakujący ogniem. Najlepiej strącać je lodowym amuletem i korzystać z łuczników.
Ogniste dzieci - mniejsze od nietoperzy, stosunkowo słabe, ale zawsze występujące w grupie. Atakować lodowym amuletem oraz łucznikami.
Pan ziemi - ogromny i wytrzymały przeciwnik, po śmierci zamienia się w dwa żywiołaki ziemi, a te po zabiciu w cztery żywiołaczki. Walka z nimi jest więc kilku stopniowa.
Ognisty ogr - ogniowa odmiana ogra, najlepiej rozprawiać się z nim przy pomocy lodowego amuletu. Ogniste pułapki nie robią na nim większego wrażenia.
Lodowy ogr - nie można go zamrozić, ale jest podatny na ataki ogniowe z pułapek, od łuczników i z naramienników ognia.
Lodowy nietoperz - strzelający kryształkami lody nietoperz. Świetnie radzą sobie z nim łucznicy.
Bagienny troll - większa odmiana trolla, jak zwykle najlepiej zamrozić i potraktować prądem.
Hobgoblin-szaman - przeciwnik potrafiący wskrzeszać poległych przeciwników. Warto eliminować w pierwszej kolejności (sam nie jest zbyt potężny).
Cyklop-mag - wytrzymały i niebezpieczny przeciwnik strzelający samonaprowadzającymi się pociskami. Najlepiej się przed nimi chować za ścianami i filarami, a samych cyklopów zamrażać i szybko ich zabijać.
Gromotoperz - niebezpieczna jednostka latająca. Do walki z nią najlepiej wykorzystać amulet lodu lub spory oddział łuczników.
Gnoll-grenadier - szybki i rzucający (na szczęście dość niecelnie, ale trzeba być czujnym) bomby gnoll. Poluje głównie na bohaterów.
Opancerzony ogr - najbardziej wytrzymały z ogrów. Należy od razu go unieruchamiać albo kierować na potężne pułapki, ponieważ zabranie mu całego życia zajmuje trochę czasu.