Poradnik do gry - Pułapki | Orcs Must Die! 2 poradnik Orcs Must Die! 2
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Automat z rozrywkowymi baryłkami - co pewien czas wyrzuca z siebie wybuchowe beczki. Aby je zdetonować należy w nie strzelić.
Barykada - służy do blokowania orkom drogi. Jeśli zostawi im się wąską ścieżkę, to będą próbowały nią przejść, natomiast jeśli zupełnie zablokuje im się przejście, to zaczną niszczyć barykady. Są one ponadto bardzo wrażliwe na ataki koboldów-saperów, ale momentami bardzo przydatne, zwłaszcza po obniżeniu ich ceny.
Smoła (tylko Mag Bitewny) - bardzo przydatna pułapka spowalniająca przeciwników, którzy w nią wejdą.
Klimatyzator (tylko Czarodziejka) - odpowiednik smoły u maga bitewnego. Zamraża wrogów, którzy na niego wejdą, jednak w przeciwieństwie do smoły wymaga przeładowania.
Krasnolud - rzucający bombami strażnik. Charakteryzuje się dość małą celnością, jednak w ciasnych przejściach z dużą ilością wrogów, potrafią siać prawdziwe spustoszenie. Należy ich bronić przed gnollami.
Ściana strzał (tylko Mag Bitewny) - jedna najbardziej uniwersalnych pułapek. W miarę tania, posiada spory zasięg ataku i powoduje spore obrażenia.
Kwasowy spryskiwacz (tylko Czarodziejka) - odpowiednik Ściany Strzał, równie uniwersalna i godna polecenia w wielu sytuacjach.
Młockarnia - stosunkowo tania, sufitowa pułapka. Sprawuje się świetnie w niskich korytarzach oraz wąskich przejściach, zwłaszcza jeśli ustawi się ich kilka jedna przy drugiej. Należy jednak uważać, ponieważ może wyrzucać przeciwników w nieoczekiwane miejsca. Po użyciu wymaga przeładowania.
Porażacz - pułapka rażąca wrogów prądem. Stosunkowo droga, a nie zadająca zbyt wielu obrażeń. Można ją wieszać pod sufitem w celu ataku jednostek powietrznych, jednak bardziej efektywni wydają się łucznicy.
Pułapka sprężynowa - pułapka wyrzucająca na spore odległości lekkich wrogów. Godna polecenia przy wszelkiego rodzaju przepaściach i mostach, zwłaszcza po obniżeniu ceny.
Pułapka z kolcami - tania, zadająca średnie obrażenia pułapka podłogowa. Dobra, jeśli brakuje nam funduszy i nie mamy nic innego pod ręką.
Szyb z głazem - podwieszana pod sufit pułapka jest aktywowana w momencie, gdy się w nią strzeli. Zrzuca kamienie na wrogów na dole. Z powodu ręcznego uruchamiania sprawdza się średnio.
Wnyki - pułapka zadająca spore obrażenia i ogłuszająca wrogów. Niestety tylko do jednokrotnego użytku, przez co nie warto raczej zawracać sobie nią głowy.
Łucznik-strażnik - strzelcy zasypujący wrogów gradem strzał. Po obniżeniu ceny idealni w sporych grupach na mapach, gdzie nie mają do nich łatwego dostępu przeciwnicy. Świetnie radzą sobie z przeciwnikami lądowymi i powietrznymi. Należy ich bronić przed gnollami.
Ściana pustki - dość tania, ale wymagająca ogromnej ściany pułapka, do której można wrzucać wrogów (np. pasem wiatru). W nagrodę można otrzymać złoto lub mikstury. W praktyce raczej nieprzydatna.
Autobalista - podwieszana pod sufit balista. Posiada sporą siłą strzału, ale zdecydowanie zbyt małą szybkostrzelność. Lepiej zainwestować w łuczników.
Machająca maczuga - główną zaletą tej pułapki jest to, że nie musi się ładować (działa szybko zwłaszcza po zainwestowaniu w odpowiednie ulepszenie) i posiada ogromną siłę ataku. Idealna w ciasnych przejściach, gdzie tłoczy się dużo wrogów.
Maszynka do mielenia - podstawowa pułapka przy tworzeniu wąskich ścieżek prowadzących przy ścianie (posiada mały zasięg oddziaływania). Po ulepszeniach sieje prawdziwą rzeź nawet w dużych oddziałach wrogów przechodzących obok niej.
Mennica - ogromny, podłogowy kwadrat. Zabijanie na nim wrogów zapewnia więcej gotówki. Wykorzystana z głową okazuje się całkiem przydatna.
Miażdżyciel - sufitowa pułapka powodująca ogromne zniszczenia u wszystkich, którzy przejdą pod nią. Nieco bardziej skuteczna i tańsza wydaje się jednak młockarnia.
Paladyn-strażnik - potężni rycerze zdolni odpierać ataki całych hord wrogów. Bardzo skuteczni w walce z małymi przeciwnikami, z większymi radzą sobie już dużo gorzej.
Podłogowy przypiekacz - ziejąca ogniem pułapka, którą po ulepszeniu można mocować także na ścianie. Zabójcza, sieje prawdziwe spustoszenie zwłaszcza w większych grupach.
Pułapka parowa - całkiem przydatna (zwłaszcza po obniżeniu ceny) pułapka wyrzucająca wrogów w powietrze. Jeśli połączymy ją z jakąś pułapką sufitową (np. młockarnią), to staje się świetnym narzędziem zagłady.
Rozrywkowa baryłka - strzelenie w nią powoduje potężną eksplozję zadającą poważne obrażenia nawet dużym grupom. Niestety jest to pułapka jednorazowa i średnio opłacalna, nawet mimo niezbyt wysokiej ceny.
Siarka - przejście po niej podpala wrogów i zadaje im spore obrażenia. Idealna do odpierania szybkich koboldów.
Spychacz - dość tania pułapka ścienna. Odpycha wrogów zadając im obrażenia. Może się przydać, jeśli mamy możliwość zepchnięcia wrogów do przepaści.
Uzdrawiająca studnia (tylko Mag Bitewny) - studnia, w której można odzyskać zdrowie. Wymaga przeładowania i w praktyce średnio przydatna.
Studnia many (tylko Czarodziejka) - miejsce szybkiego uzupełnienia many (wymaga przeładowania). Raczej średnio przydatna na polu bitwy.
Wabik - bardzo przydatny zwłaszcza po jego wzmocnieniu. Ściąga na siebie ataki wrogów dając nam sporo czasu na przetrzebienie ich szeregów. Można go stawiać również na pułapkach podłogowych.
Zarodniki grzybów - każdy przeciwnik (również ci potężni), którzy wejdą na grzyby przechodzą na twoją stroną. W praktyce dość trudno nimi upolować potężne jednostki, a są dość drogie. Jednak dobrze użyte mogą przynieść sporo korzyści.
Ścienne ostrza - pułapka ścienna. Ostrza zadają spore obrażenia, ale mają spory czas przeładowania i dość krótki zasięg działania (maszynka do mielenia spisuje się lepiej).