Odnalezienie i zbadanie kryjówki mordercy | Opis przejścia Observer poradnik Observer
Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019
Otwórz okoliczne metalowe drzwi, a następnie przejdź krótkim korytarzem do kolejnych drzwi, które zatarasowane sa przez przewróconą szafkę. Wejdź z nią w interakcję z zamiarem przywrócenia jej do pionu i odblokowania sobie dalszego przejścia.
Powrócisz w ten sposób do korytarza, w którym wcześniej skorzystałeś z dziury w murze. Teraz możesz udać się do nowo odblokowanych drzwi z powyższego obrazka, nad którymi zapalona jest zielona lampa (przejście to stało się dostępne wyłącznie dzięki przywróceniu dostaw prądu).
Znajdziesz się w nowej części piwnicy i przemarsz przez nią jest bardzo liniowy, choć po drodze możesz odnaleźć nowe zdjęcie-sekret. Docelowo musisz dotrzeć do dziury w podłodze, która znajduje się obok komórki 040. Wskocz do niej i rozpocznij eksplorację podziemi. Kolejne tunele zaprowadzą głównego bohatera do poszukiwanej kryjówki mordercy i otrzymasz tam zaktualizowane wytyczne.
W kryjówce znajdują się komputer (możesz przejrzeć zapisane na nim e-maile i zdjęcia), medyczny inhalator, dwie maski, zwierzęca tkanka, włosy oraz dyktafon (gra pozwoli ci wysłuchać nowego nagrania). Najważniejsze znalezisko prezentuje jednak powyższy obrazek i jest to ukryta pod prześcieradłem głowa Adama. Jej odnalezienie dość nieoczekiwanie doprowadzi do załączenia się rozmowy z osobą podającą się za Adama i otrzymania dwóch nowych zadań.
Jedno z odblokowanych zadań jest opcjonalne i zakłada ono zhakowanie umysłu Adama poprzez zeskanowanie implantu w głowie i podczepienie się do niego. Możesz zdecydować się na taki krok wbrew ostrzeżeniom syna głównego bohatera lub wysłuchać jego rady i pominąć ten opcjonalny cel.
Jeśli podejmiesz ryzyko związane z włamaniem się do umysłu Adama to do rozegrania będzie kilka nietypowych scen. Rozpocznij od wejścia w interakcję ze skanerem i następnie wyrusz w stronę wieży Chiron. Po dotarciu na miejsce podejmij próbę zalogowania się do bazy danych i zhakowania systemu, ale zakończy się ona porażką.
Po tym jak przeniesiony zostaniesz do mieszkania załącz telewizor. Do rozegrania jest tu pierwsza nietypowa gra przypominająca Tetrisa. Staraj się unikać spadających z sufitu bloków przemieszczając się na boki lub do przodu/w tył.
W drugiej grze będziesz podróżował tunelem i zakłada ona wciskanie bocznych klawiszy kierunkowych w celu unikania zderzania się z pojawiającymi się w oddali różnorakimi przeszkodami (kolce, lasery itp.). W miarę rozgrywania gry będziesz się coraz szybciej przemieszczał.
W ostatniej trzeciej grze musisz podróżować po labiryncie wykonując skokowe ruchy i obroty o 90 stopni. Także i w niej poziom trudności stopniowo będzie wzrastał. Początkowo musisz jedynie unikać opadających kolców, ale w dalszej części tej "mini-gry" w lochu pojawią się też m.in. potwory, przed którymi należy umiejętnie uciekać.
Niezależnie jak poradziłeś sobie we wszystkich grach powrócisz po wszystkim do kryjówki mordercy i będziesz mógł zająć się nowym obowiązkowym zadaniem głównego wątku fabularnego.