No Rest for the Wicked: Wszyscy bossowie No Rest for the Wicked poradnik, porady
W No Rest for the Wicked przyjdzie Wam zawalczyć z kilkoma potężnymi przeciwnikami. Na stronie tej znajdziecie ich listę oraz zestaw porad, które pomogą Wam ich pokonać.
Ostatnia aktualizacja: 5 maja 2024
Obecni w No Rest for the Wicked bossowie to wyzwania testujące umiejętności graczy oraz ich zrozumienie obecnych w grze mechanik. Pełne akcji pojedynki zmuszą Was do uważnego obserwowania wroga i skrupulatnej nauki jego zachowań. Zaprezentowana poniżej lista stanowi zbiór najważniejszych informacji oraz porad dotyczących wszystkich obecnych w grze bossów. Zawarta tutaj wiedza może okazać się pomocna podczas prób obalenia potężnych przeciwników.
Warrick Rozdarty
Pierwszy boss gry, na którego natraficie tuż przed dotarciem do miasteczka Sacrament. Podczas walki z wypaczonym żołnierzem istotne będzie kilka kwestii:
- Przed samym podejściem do walki warto wbić przynajmniej 3 lub 4 poziom. Porozglądajcie się po okolicy, zawalczcie z pomniejszymi przeciwnikami i zainwestujcie nieco punktów atrybutów w rozwój najistotniejszych statystyk (zdrowie, kondycja).
- Pozbierajcie także przydatny loot. Poza wyposażeniem w bohatera w podstawową broń oraz pancerz, kluczowe będzie przygotowanie wystarczającej ilości leczących zup, które sporządzicie przy ognisku łącząc pospolicie występujące w okolicy, żółte grzyby z bylicą. Znajdowane losowo w skrzyniach olejki do broni czy mikstury odnawiające koncentracje również mogą okazać się przydatne.
- Podczas samej walki najważniejsze będzie odpowiednie pozycjonowanie się i prawidłowe zarządzanie kondycją. Warrick ma bardzo szeroki zasięg ataku plus porusza się zaskakująco szybko jak na swój rozmiar. Z tego też powodu zawsze musicie być przygotowani do błyskawicznego uniku lub odskoczenia przed nacierającymi atakami. Bohater z wyczerpanym paskiem kondycji nie może robić uników co wystawia go na śmiertelne niebezpieczeństwo.
- Bardzo Ważne będzie zatem spokojne manewrowanie wokół potwora i wyczekiwanie okazji do ataków. W naszej opinii najlepiej będzie wykonywać uniki na ukos i lekko w kierunku bossa, tak, by możliwie szybko znaleźć się za jego plecami. Tam możecie spróbować wyprowadzić jeden lub dwa ataki, by następnie szybko odskoczyć. Nie zużywajcie całej kondycji na machanie mieczem, bo nie zostanie Wam wtedy energii na ucieczkę.
- Boss posiada kilka ataków, z których najniebezpieczniejsze są prawdopodobnie szerokie cięcie mieczem oraz piruet z cięciem dookoła. Ruchy te poprzedzone są jednak dość wyraźnymi animacjami, w których Warrick robi zamach. Z czasem nauczycie się je rozpoznawać i reagować wystarczająco dalekim unikiem.
- Nieco mniej groźne są różnorodne pchnięcia oraz wysoki wyskok. Te ataki są dość łatwe do uniknięcia i również poprzedzone są charakterystyczną animacją.
- Mniej więcej w połowie walki boss uda się na środek mapy gdzie zacznie przeraźliwie krzyczeć wysyłając wokół siebie falę energii. Spróbujcie się wtedy oddalić, gdyż fala może wytrącić Waszą postać z równowagi, co wystawi Was na kolejne ataki.
- Po zakończeniu każdego z potężniejszych ataków, boss przez kilka chwil zbierać będzie siły do ponownego uderzenie. Chwila wrażliwości jest dla Was szansą do kontrataku. Nie bądźcie jednak zbyt chciwi - zbyt długa seria i zużycie całej kondycji może się dla Was skończyć tragicznie, gdy Warrick otrząśnie się już z szoku.
- Wykorzystajcie rozmiar areny. Kilka uników w tył zapewni Wam dystans i kilka cennych sekund, które poświęcić możecie na wypicie leczącej zupy. Pamiętajcie jednak, że jedzenie ma swój cooldown (10 sekund) więc używajcie leczenia z głową.
- Nie spieszcie się. Walka z Warrickiem to bardziej sprawdzian cierpliwości i opanowania, niż czystej zręczności. Prawidłowo zarządzając kondycją i przestrzenią, wyczekując okienek do ataków i metodycznie ucząc się ataków bossa, w końcu pokonacie bestię.
Po pokonaniu Warricka otrzymacie dostęp do miasteczka Sacrament, które od tej pory stanie się dla Was głównym hubem i bazą wypadową w czasie podróży po wyspie.
Darak Falstead (Pierwsza walka)
Kolejny Boss, z którym zmierzycie się w czasie wykonywania zadnia "O szczurach i grasantach". Potężny wojownik operuje na schemacie nieco podobnym do Warricka, ale odróżnia go kilka istotnych cech, o których będziecie musieli pamiętać:
- Podobnie jak Warrick, Darak jest olbrzymim przeciwnikiem o bardzo szerokim zasięgu ataku. Kluczowym w czasie walki będzie zatem idealne wyczucie chwili i atakowanie w momencie, w którym boss jest najbardziej podatny.
- Darak ma tendencje do szarżowania na bohatera, kończąc bieg szerokim cięciem lub atakiem znad głowy. Odskoczcie na bok na chwilę przed atakiem i wykonajcie kontratak w momencie, gdy bezbronny boss zbierać będzie siły.
- Jednym z najniebezpieczniejszych ruchów Daraka są szaleńcze ataki tarczą lub mieczem, które wróg wykonuje w szybkich seriach wokół siebie. Jak najszybciej oddalcie się od bossa w amoku i przeczekajcie szybką serię ciosów.
- Uważajcie także na niebezpieczne kopnięcie, które może łatwo powalić Waszego bohatera, co wystawi go na potencjalnie zabójczy cios. Starajcie się nie zachodzić bossa bezpośrednio od przodu.
- Uwagę musicie zwrócić również na dość małą arenę. Jeżeli poczujecie potrzebę wypicia leczącej mikstury, spróbujcie jak najdalej oddalić się od Daraka, najlepiej w momencie, gdy ten regeneruje się po ataku.
- Uważajcie też na pozycjonowanie. Ustawienie się za plecami bossa będzie bezpieczniejsze niż frontalny atak, ale dość żwawy Darak może z łatwością zmienić kierunek swoich ataków. Utrzymujcie więc zapas kondycji, dzięki któremu wyrolujecie się z zasięgu szerokiego cięcia.
Po zbiciu około 75% paska życia, walkę przerwie krótka sekwencja fabularna, po której Darak ucieknie. W ten sposób zakończy się Wasze pierwsze spotkanie z tym bossem.
Darak Falstead (Druga walka)
Na zakończenie zadania "O szczurach i grasantach" oraz po pokonaniu długiej sekcji kanałów pod miastem, ponownie przyjdzie Wam skrzyżować broń z Darakiem. Tym razem jednak, walka podzielona została na 2 fazy:
- W pierwszej części walki, okrutny wojskowy zachowywać będzie się niemal tak samo jak podczas pierwszej walki. Utrzymujcie swoją strategię z poprzedniego pojedynku, jeżeli wtedy okazała się dla Was skuteczna. Ta walka może się okazać nawet nieco łatwiejsza ze względu na dużo większą arenę.
Po zbiciu pierwszego paska życia, Darak przetransformuje się pod wpływem pasożyta. Groteskowa, mackowata wersja wojownika charakteryzuje się zupełnie innym zachowaniem i wymaga zmiany podejścia.
- Stwór ma bardzo duży zasięg spokojnie obejmujący pół areny. Jego ataki dystansowe polegają na potężnym machnięciem mackami. Starajcie się zatem nie stać w linii prostej od potwora, gdyż to tam najczęściej spadnie cios. Atak trzema mackami naraz uderza również pod kątem mniej więcej 45 stopni w obu kierunkach, więc najlepszą strategią będzie ustawienie się na wprost i lekko po boku potwora.
- Prawie każdy atak poprzedzony jest wyraźnym zamachem głowy. Postarajcie się zatem utrzymać bestię w polu widzenia i wypatrujcie przygotowania do ataku.
- Szybka szarża mackami poprzedzona będzie wyciągnięciem miecza przed siebie. Unikając jej kierujcie się raczej na boki niż do tyłu. Zasięg tego ciosu może bowiem zaskoczyć.
- Zmutowany Darak lubi również skakać. Potwór wzniesie się na mackach i spróbuje zaatakować Was potężnym ciosem podczas spadania na ziemie. Ruch ten jest dość powolny, więc powinniście go w stanie dość łatwo wyczuć. Potencjalną opcją ucieczki może być nawet przeturlanie się pod maszkarą, na chwilę przed atakiem.
- Bardzo groźna w skutkach może być również ślepa szarża Daraka, podczas której wymachuje dookoła mieczem i mackami. Jak najszybciej oddalcie się od potwora i przeczekajcie grad ciosów. Nie próbujcie atakować w tym momencie. Na koniec boss spróbuje się na Was rzucić. Jeżeli mu się to nie uda, nagrodzeni zostaniecie kilkoma cennymi sekundami, w czasie których Leżący Darak będzie bezbronny.
- Każdy nieudany ruch potwora to dla Was szansa na kontratak. Gdy bestia kończyć będzie animację, Wy powinniście być w stanie wyprowadzić kilka ciosów. Podobnie jednak, jak przy poprzednich walkach, kluczem będzie wyczucie i precyzja. Zbyt długie pozostanie przy bossie lub wykonanie jednego ciosu za dużo, może szybko skończyć się śmiercią Waszej postaci.
Druga walka z Darakiem to dość długi pojedynek, więc przed przystąpieniem do niego zachęcamy Was do przygotowania sporego zapasu leczących przedmiotów.
Bliźnięta z Riven
Potężny przeciwnik, z którym spotkacie się pod koniec zadania "Sługa boży", na końcu Bezimiennej Przełęczy. Wypaczone ciała dwóch kryminalistów połączone w jedną, makabryczną bestię. Oto kilka rad, jak poradzić sobie z tym bossem:
- Bliźnięta dzierżą olbrzymi, drewniany maszt. Swoimi atakami pokrywają znaczną część mapy, więc szykujcie się na dużo unikania oraz utrzymywania dystansu. Większość ataków pokrywa kąt przynajmniej 180 stopni przed bossem, zatem jeżeli będziecie przechodzić do ataku, starajcie się to robić od boku lub zza pleców bestii.
- Poza zwykłym, szerokim zamachem przed sobą, Bliźnięta posiadają szereg ataków opartych na kręceniu długim masztem. Pokrywają one bardzo szeroki obszar, lecz są na tyle wolne, że z dobrym wyczuciem będziecie w stanie przeturlać się unikiem "przez atak". Nie polegajcie jednak zbyt często na tej strategii, bo pojedyncze trafienie może z łatwością wytrącić Waszego bohatera z równowagi. Starajcie się raczej uciekać na bezpieczną odległość do tyłu.
- Jedna z groźniejszych sekwencji bossa polega na szerokim zamachu po ziemi (3 razy), uderzeniu z za głowy i zakończeniu szerokim cięciem po ziemi. Tę serię postarajcie się przeczekać, zwłaszcza, że zaraz po niej otworzy się krótkie okienko, podczas którego boss będzie zbierać siły na nowo.
- Większość ataków opartych na płaskich, szerokich cięciach Bliźnięta poprzedzają upuszczeniem lub pochyleniem broni ku ziemi. Widząc ten ruch szykujcie się do uniku lub ucieczki.
- Gdy oddalicie się na sporą odległość, bestia może spróbować cisnąć w Was częścią swojego ciała. Pocisk ten leci jednak dość wolno i jest łatwy do ominięcia.
- Dużo niebezpieczniejszy atak obszarowy polega na przywoływaniu przez bossa trujących bulw z ziemi, które pojawią się pod bohaterem. Gdy zauważycie fioletową plamę formującą się pod Waszymi stopami, natychmiast wykonajcie unik. Trafienie zada Wam spore obrażenia i nałoży na osłabiający efekt zatrucia.
- Jeszcze inną formą ataku na dystans jest ryk wywołujący falę sejsmiczną dookoła wroga. Ziemia wokół Bliźniąt zacznie robić się czarna, a chwile później z ziemi wystrzelą ostre skały. Uciekajcie przed atakiem jak najdalej do tyłu pamiętając, by nie dać się zagonić do krawędzi areny.
- Generalnie starajcie się atakować bossa zaraz po jednym z jego większych ataków, gdy regenerować będzie siły lub unosić będzie swoją ciężką broń. Uważajcie jednak, gdyż stojąc zbyt blisko Bliźnięta mogą Was kopnąć lub co gorsza chwycić. Złapanie zadaje potężne obrażenia i najczęściej zakończy się śmiercią Waszej postaci.
- Przed walką uzbrójcie się w duży zapas leczących potraw i wzmacniających mikstur. Wykorzystujcie spory rozmiar areny, by w razie potrzeby oddalić się od bossa i spokojnie uleczyć stracone punkty życia. Pośpiech w tej walce nie jest wskazany.
Pojedynek z Bliźniętami z Riven jeszcze bardziej niż pozostałe walki przetestuje Wasze umiejętności pozycjonowania się na arenie. Potraktujcie ją jako sprawdzian cierpliwości, systematycznie atakując wroga i nie narażając się niepotrzebnie poprzez zostawanie zbyt długo w zasięgu jego ataków.