No Rest for the Wicked: Czy jest magia? No Rest for the Wicked poradnik, porady
Archetyp maga jest popularnym i lubianym elementem wielu RPGów fantasy. Na tej stronie odpowiemy Wam, czy podobny build występuje także w No Rest for the Wicked.
Ostatnia aktualizacja: 24 kwietnia 2024
Stereotypowy podział archetypów postaci w grach RPG zakłada istnienie walecznego wojownika, szybkiego złodzieja oraz korzystającego z magii czarodzieja. No Rest for the Wicked, nowa gra Moon Studios, nie jest pod tym względem wyjątkiem, choć sposób implementacji klasycznych buildów jest dość nietypowy. Na stronie tej podpowiemy Wam, w jaki sposób możecie zacząć korzystać z zaklęć w czasie gry.
Czym są runy?
Runy, to specjalne wzmocnienia związane z brońmi w No Rest for the Wicked. Umożliwiają one wyprowadzenie specjalnych, potężnych ataków wykorzystujących koncentrację - specjalny zasób odnawiający się w czasie walki (pasek koncentracji znajdziecie nad paskiem zdrowia bohatera, w lewym górnym rogu ekranu). Więcej na temat run przeczytacie na stronie Jak ulepszać broń.
Ataki runiczne w kontekście systemu magii są o tyle istotne, że to właśnie one pełnią w No Rest for the Wicked rolę "zaklęć". W tym układzie, runiczna magia stanowi pewien dodatek do rozgrywki opartej na walce wręcz, a uzupełniany w czasie starć pasek koncentracji funkcjonuje jako mana. Jeżeli jednak interesuje Was bardziej "klasyczne" podejście do gry jako władający zaklęciami czarodziej, to istnieje na to pewna opcja.
Jak działają laski?
Laska to jeden z typów oręża, z którym spotkacie się w trakcie gry. Ta dwuręczna broń używana jako obuch w walce zadaje dość mizerne obrażenia i zdecydowanie ustępuje skutecznością wielkim mieczom, maczugom czy młotom bojowym.
Jej siła tkwi jednak z atakach runicznych. Nawet najprostsza broń tego typu możliwa do znalezienia na początku gry, Sękata Laska, oferuje dwa interesujące ataki runiczne:
- Ognistą kulę - firewall zadający spore obrażenia;
- Skierowanie - ruch pozwalający przekonwertować część zdrowia bohatera na punkty koncentracji.
Te mogą być rzecz jasna w przyszłości uzupełnione o kolejne czary z innych run (więcej na temat łączenia run również znajdziecie na stronie zalinkowanej powyżej). Ataki w tej formie to prawdopodobnie najbliższe, co w No Rest for the Wicked można określić jako granie klasą maga. To podejście do rozgrywki wymagać będzie od Was angażowania się w bezpośrednią walkę, by odnowić cenny pasek koncentracji, ale umożliwi Wam ponadto wykorzystywanie potężnych zaklęć specjalnych.