Ekwipunek | No One Lives Forever 2 A Spy in H.A.R.M.'s Way poradnik No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Na brak różnorodnych narzędzi do zabijania oraz specjalnych, z pozoru niepozornych gadżetów agentka Cate Archer na pewno nie będzie narzekać. Poniżej opisałem wszystkie tak, abyście nie mieli wątpliwości czego i w jakich sytuacjach używać. Ekwipunek podzieliłem na sześć typów - podobnie jak w grze.
Broń Bezpośrednia
Katana - ten miecz znajdziesz przy wojowniczkach ninja w Japonii na początku gry. Broń cicha, leż nie zadające wiele obrażeń, na wyższych poziomach w walce z wojowniczkami nie masz szans, gdyż zbyt szybko cię zabiją. Z drugiej strony ciche cięcie w niczego nie spodziewającego się wroga wykańcza go od razu. | |
Tulwar - odpowiednik katany, spotykany w Indiach. Używa się go identycznie, lecz w Indiach są bardziej skuteczne rodzaje broni i tulwar idzie w odstawkę. | |
Mascara Stun Gun - jeśli uda ci się zakraść się do wroga na tyle blisko, by użyć obezwładniającej broni ukrytej w tuszu do rzęs, to cichutko go ogłuszysz. Możesz wtedy przenieść ciało lub po prostu przeciwnika zapić (choćby palnikiem). Zauważ, że po kilku minutach wróg się obudzi i najprawdopodobniej włączy alarm. | |
Holster - czasami najlepszym rozwiązaniem jest opuszczenie broni, szczególnie w Indiach, gdzie oprócz policjantów są także cywile, którzy reagują krzykiem na broń i strzały. Taki delikwent może ściągnąć uwagę policji i tym samym narobić ci kłopotu, więc lepiej tego unikać. |
Broń Cicha
Vindicator Sportsman's Crossbow - bardzo dobra broń. Choć ma dość powolny czas przeładowywania, to jednym strzałem można spokojnie zabić przeciwnika. Celując w głowę ma się pewność wykończenia przeciwnika, lecz nawet trafiając w ramię czy pierś można być na 90% pewnym wrogiej śmierci. Najczęściej używał będziesz zwykłych bełtów. Ogniste sprawdzają się wtedy, gdy musisz zająć czymś wroga bardziej, niż go zabić (np. goniące cię wojowniczki ninja) lub nawet zostawić - bo wróg mając mało energii spali się po prostu i umrze. Zapalony przeciwnik biega w kółko, stając się łatwym celem. Bełty z trucizną mają podobny efekt, lecz powodują mniejsze obrażenia. | |
Shuriken - używane bardziej do odwracania uwagi przeciwników, zamiast go ich zabijania ze względu na swą małą siłę. Ogólnie nie polecam - kusza jest znacznie lepsza. | |
Bear Trap - wnyki są dobre do unieruchamiania wrogów, np. w punktach, w których się pojawiają (szczególnie w Syberii) lub do stawiania tam, gdzie wiesz, że za jakiś czas pojawią się przeciwnicy. Zauważ, że po chwili wrogowie uwolnią się z wnyków, a te z kolei wielkich obrażeń nie zadają, oraz to, że samemu też możesz wejść we wnyki. | |
Banana - broń (broń???) podobna do wnyków. Różnica jest w działaniu - wróg, który wejdzie na banana przewróci się i na chwilę straci przytomność. Podobnie jak z wnykami - banan nie zadaje żadnych obrażeń, przewrócony wróg się po chwili obudzi, a ty sam też możesz się przewrócić, jeśli nie będziesz dość ostrożny. |
Broń Lekka
McAllister .32 Automatic Handgun - główną zaletą tej słabej raczej broni jest to, iż można do niej przyczepić tłumik. Dzięki temu pistolet staje się cichą i przez to zabójczą bronią. Jedyny mankament to fakt, że trzeba koniecznie celować w głowę, aby od razu zabić przeciwnika - bo zwykle gdy postrzelimy wroga, podniesie od alarm. Inaczej ma się sprawa z amunicją z cyjankiem - choć nie ranią wroga, to nie pozwalają mu normalnie chodzić - wtedy możesz np. szybko zmienić na paralizator i uśpić przeciwnika. | |
CT-180 Utility Launcher - jest to taki niby-pistolet z dużym zbiornikiem na różnego rodzaju strzałki. Strzałki śledzące są najlepsze wtedy, gdy nie możesz zabić wrogów, jak w Indiach policjantów. Trafiony strzałką wróg jest pokazany na radarze, pozwalając spokojnie się uniknąć. Strzałki do wyłączania kamer - służą do tego, co wynika z ich nazwy - trafiona strzałą kamera będzie wyłączona nie włączając alarmu (jeśli zniszczysz kamerę, alarm się włącza). Strzałki usypiające są bardzo niebezpieczne, bo gdziekolwiek trafisz w przeciwnika - i tak go uśpisz (a co potem z nim zrobisz, to już zależy od ciebie). Pociski z klejem unieruchomią wrogów nic im nie robiąc (dobre na policjantów) - to takie "wnyki" na odległość (uważaj, bo sam też możesz złapać się w klej). Strzałki elektryzujące służą do niszczenia robotów - na krótko także unieruchomią cele ludzkie. Wreszcie, strzałki ASSS (Anti Super Soldier Serum) zabiją super żołnierzy, gdy ci będą wyłączeni (trzeba ich najpierw zranić). |
Broń Ciężka
AK-47 Assault Rifle - jeden z pierwszych karabinów, który zostanie oddany ci do dyspozycji. Nie powala, ale to dobra, porządna broń. Szczególnie, jeśli napakujesz ją amunicją zapalającą - wtedy wrogowie po oberwaniu zapalą się i będą biegać, a ty strzelał będziesz do nich jak do kaczek. Używana najczęściej na Syberii, tak przez ciebie jak i żołnierzy, a także w Indiach. | |
M1921-A1 Submachine Gun - bardzo dobra broń, ponieważ ma największy (50 naboi) magazynek. Niestety, rzadko będzie dane ci jej używać, ale wybieraj zawsze ją spośród innych (chyba że nie chcesz robić hałasu). Używają jej mimowie Pierre'a. | |
Silenced Gordon 9mm Submachine Gun - całkiem dobry (bo celny, nie ma podrzutu) pistolet maszynowy. Dodatkowo, wyposażony w tłumik co sprawia, że jest jednocześnie cichą i zabójczą bronią. Uważaj tylko, by magazynek ci się nie skończył. | |
Gordon 9mm Submachine Gun - broń identyczna do powyższej z jedną różnicą - jest bez tłumika. Używana najczęściej przez pracowników organizacji H.A.R.M. | |
Bacalov Instigator Combat Shotgun - standardowa dubeltówka. Z bliskiego zasięgu - bardzo dobra, na dalsze odległości - beznadziejna. Posiada potężną siłę, gdy napakujesz ją pociskami wybuchowymi. Idealne wprost do osłabiania super-żołnierzy. Dwa celne strzały wystarczą, by delikwent opadł z sił, a wtedy można go dobić strzałką ASSS. Uważaj tylko, by nie zranić siebie strzelając w coś bliskiego. | |
RFA Series-4 Bolt-Action Rifle - czy trzeba mówić, do czego służy strzelba snajperska? Bardzo silna broń, zwykle jeden strzał wystarcza, by uśmiercić wroga (ale i tak najfajniej trafiać w głowę). W Syberii będziesz musiał oszczędzać pociski, ale w następnych poziomach naboi do snajperki będzie wystarczająco dużo, by nie musieć wybierać celów. |
Broń Wybuchowa
Micromissile Launcher | |
Hand Grenade - zwykły granat. Dobry do odstraszania wrogów (nie są wcale tacy głupi i zauważą, gdy rzucisz w nich granatem), a jeśli nie mają gdzie uciec - także do zabijania lub do opóźniania pościgów, gdy próbujesz się gdzieś skryć. | |
Acid Gas Grenade - kwasowy granat powoduje, że cele zapalają się. Wrogowie nie uciekają przed nimi, jak przed powyższymi, więc mając kilka tych granatów można powoli wykańczać wrogów (uważaj tylko, żeby cię nie zauważyli). | |
Stun Grenade - ten granat oślepia i ogłusza wrogów. Błądząc w kółko stają się bardzo prostym celem. | |
Sleeping Gas Grenade - granat usypiający usypia wrogów. Śpiąc jak dzieci są całkowicie bezbronni. | |
Laughing Gas Grenade - ten granat na pewno poprawi humor twoim przeciwnikom, rozweselając ich do łez. Dobre na policjantów w Indii. | |
Angry Kitty Proximity Device - bomba ukryta w niewinnie wyglądającym mechanicznym kotku. Kotek sam podejdzie do wrogów, nie wzbudzając żadnych podejrzeń i wybuchnie. Głośne, lecz skuteczne. | |
Explosives - czasami znajdziesz ładunki wybuchowe. Możesz je założyć tam, gdzie masz zaznaczone na czerwono miejsce o kształcie ładunku. Używane są tylko do wypełniania określonych celów misji. |
Gadżety
Coin - co prawda dość trudno ją dojrzeć i tak samo trudno wycelować, to moneta jest bardzo dobrym sposobem na odwrócenie uwagi wrogów. Przeciwnik, słysząc monetę, odwróci się do źródła dźwięku. Można robić kombinacje, zwabiając wrogów dźwiękiem monety tuż na banana lub wnyki. | |
Lipstick Spy Camera - tylko w niektórych misjach i do niektórych zadań. Za pomocą kamery w szmince możesz robić zdjęcia osobom, ważnym dokumentom itp. | |
Compact Code Breaker - ukryty w puderniczce dekoder jest niezwykle przydatnym narzędziem. Jeśli zauważysz przyczepioną kartkę ze znakiem zapytania - dekoder ujawni zawarte na niej informacje. Podobnie jest z zamkami na karty magnetyczne, które staną otworem po rozkodowaniu. Zauważ, że wystarczy przytrzymać klawisz użycia na obiekcie do zdekodowania , abyś automatycznie wyjął dekoder, rozkodował i go schował. Nie musisz się bawić w ręczne wyjmowanie, chowanie itp. | |
Hairspray Welder - lakier do włosów jest w rzeczywistości ukrytym palnikiem, służącym do przepalania zawiasów na drzwiach lub kłódek. Trik z przytrzymaniem klawisza użycia, podobnie jak w przypadku dekodera, działa i tutaj. Za pomocą palnika możesz też zabijać śpiących / ogłuszonych wrogów - aby po prostu nie tracić amunicji. | |
Nail Clipper Lock Pick - pilniczek do paznokci jest tak naprawdę wytrychem. Z jego pomocą otworzysz wszelkie kłódki na skrzyniach i drzwiach, a także zamki w drzwiach. Tutaj także wystarczy przytrzymać klawisz użycia. | |
Eavesdropping Bug - czasami pluskwy będą dostępne, aby wykonać określone misje. Podstawia się je pod telefony, aby później odsłuchać nagraną rozmowę. | |
Body Remover Perfume - perfumy te są wysoce żrącym kwasem, służącym do szybkiego spalania ciał. Jeśli musisz szybko pozbyć się jakiegoś ciała i nie masz czasu lub możliwości na jego przeniesienie, spal je perfumami. Uważaj tylko, by samemu się nie poparzyć. | |
Keychain Light - światełko w breloczku rozświetli nieprzeniknione ciemności, lecz także wskaże przeciwnikom cel w mroku. Szczerze mówiąc, światełko nie musi być potrzebne, jeśli dostatecznie rozświetlimy monitor :) |