Zawieszenie i układ kierowniczy | Budowa samochodu Satsuma w My Summer Car My Summer Car poradnik, tipsy
Ostatnia aktualizacja: 20 września 2019
W tej części poradnika My Summer Car dowiesz się jak zamontować zawieszenie oraz układ kierowniczy w samochodzie Satsuma. Pokazujemy, jakie części są potrzebne i jak je zamontować. Podpowiadamy także, jaki rozmiar kluczy potrzebny jest do zbudowania zawieszenia i układu kierowniczego w grze My Summer Car.
Zawieszenie przednie
Wszystkie części potrzebne do zawieszenia znajdziesz w garażu po lewej stronie na podłodze. Jeśli chcesz, możesz użyć podnośnika (CAR JACK), by unieść przód, a potem tył samochodu. Nie jest to jednak konieczne - właściwe przyłożenie części samo uniesie pojazd. Z podnośnikiem jest za to klimatycznie! Kolejność jest dowolna, ale my zaczynamy od elementów z przodu.
Na początku bierzemy część SUB FRAME (rozmiar klucza 10), zwaną u nas wózkiem lub sankami, na których oprą się kluczowe elementy z przodu samochodu. Chwyć je, tak jak na obrazku i przyłóż od spodu karoserii pod przyszłym silnikiem, aż pojawi się znak OK.
Sanki mocowane są czterema śrubami i kluczem 10. Śruby znajdziesz mniej więcej w narożnikach części. Prawa strona jest lustrzanym odbiciem lewej. Uważaj na tylne śruby, bo nie są widoczne od góry. Znajdziesz je pod tapicerką w kabinie - użyj opcji sięgania Q i kucania C, by je odnaleźć.
Teraz kolej na WISHBONE (klucz 10), czyli dwa wahacze. Uważaj, bo są przypisane lewej (FL) i prawej stronie (FR). Przyłóż je jak na obrazku i dokręć dwiema śrubami rozmiar 10.
Następnie idą zwrotnice SPINDLE (klucz 12). Uwaga, bo znowu są dla prawej strony (FR) i lewej (FL). Przyłóż je do wahaczy (WISHBONE), by zamontować i dokręć kluczem 12.
Zwrotnice mają śrubę rozmiaru 12.
Czas na kolumnę zawieszenia STRUT - również unikalną dla prawej strony (FR) i lewej (FL).
Przyłóż ją pionowo nad wahaczem.
Pierwszy zestaw montujący kolumnę to trzy śruby rozmiar 10 mocowane do karoserii.
Następne są cztery śruby rozmiar 9 mocowane do zwrotnicy.
Teraz zamocuj tarcze hamulców DISC BRAKE, ale jeszcze nie dokręcaj ich.
Jeśli chcesz już przykręcić koła, trzeba przed nimi umieścić pół ośki HALF SHAFT w zwrotnicach. Nie ma znaczenia, która będzie lewa, która prawa - zachowaj tylko właściwy układ, płaskim zakończeniem do środka.
Dokręć pół ośkę przez hamulce kluczem 14.
Teraz przystaw przednie koła i dokręcić je czterema śrubami rozmiar 13.
Zawieszenie tylne
Skoro przód jest podwyższony kołami, wyrównaj poziom konstrukcji ustawiając podnośnik od tyłu - montaż będzie wygodniejszy.
Przygotuj dwa wahacze tylne TRAIL ARM. Ponownie uważaj na oznaczenia prawej strony RR i lewej RL. Montujesz je do przedniej części tylnej wnęki na koła dwiema symetrycznie ułożonymi śrubami rozmiar 12.
Teraz musisz wstawić bez żadnych śrub dwie sprężyny resorujące COIL SPRING. Ustaw je pionowo nad czarną wypustką wahacza.
Teraz połącz całość amortyzatorami SHOCK ABSORBER. Montaż jest identyczny z lewej i prawej strony. Ustaw je pionowo na wahaczu.
Amortyzator przykręcany jest do karoserii od strony bagażnika kluczem 12.
Oraz do wahacza dwiema śrubami rozmiar 6.
Teraz bęben hamulcowy DRUM BRAKE. Nie ma znaczenia który po której stronie zamocujesz. Przyłóż je do wahacza, następnie dokręć jedną śrubą rozmiar 14.
Pozostało jedynie zamontować koła.
Układ kierowniczy
Przednie zawieszenie łączy się częściowo z układem kierowniczym. Wracamy na przód auta i montujemy w sankach środkowy drążek kierowniczy STEERING RACK. Do sanek mocowany jest czterema śrubami rozmiar 9.
Następne są boczne drążki (STEERING ROD) po lewej i prawej stronie, ale oba są takie same i nie ma znaczenia gdzie zamontujesz który. Drążki pasują poziomo pomiędzy środkowym drążkiem, a kolumną zawieszenia. Przykręcasz je jedną śrubą rozmiar 12 do kolumny zawieszenia w dość niewidocznym miejscu. Manewruj kluczem, aż zobaczyć zielony kolor i możliwość przykręcania (rolką myszki w górę).
Ich montaż jest nieco niewidoczny, ale oba układają się w taki sposób:
Klucz rozmiar 12 dokręca jedną śrubę bocznych drążków.
Po zamontowaniu drążków oraz półosiek, układ w przegrodzie silnika powinien wyglądać tak:
Pozostała główna część - kolumna kierownicy (STEERING COLUMN).
Zamontuj ją od środka kabiny w oczywistym miejscu.
Następnie przykręć do środkowego drążka dwiema śrubami rozmiar 8. Samej kierownicy nie musisz na razie montować, i tak się nie przyda.