My Summer Car: Montaż silnika w samochodzie Satsuma My Summer Car poradnik, tipsy
Zamontowanie silnika to jeden z trudniejszych momentów gry My Summer Car. Na tej stronie poradnika wyjaśniamy jak używać podnośnika, jak umieścić gotowy silnik w komorze samochodu Satsuma oraz jak połączyć silnik i skrzynię biegów z resztą pojazdu.
Ostatnia aktualizacja: 5 lutego 2024
W tym rozdziale poradnika do gry My Summer Car dowiesz się jak zamontować złożony silnik w samochodzie. Pokazujemy, jak użyć podnośnika, jak wstawić silnik do przegrody w karoserii i jakie części połączyć ze sobą, by wszystko działało, jak należy. Ponadto w rozdziale pokazano końcowy montaż silnika i reszty jego niezbędnych komponentów.
Zbudowanie silnika i skrzyni biegów zostało omówione na osobnej stronie poradnika. Przejdźcie tam w pierwszej kolejności i powróćcie do aktualnej strony mając już gotowy silnik.
- Przygotowania przed umieszczeniem silnika
- Fuel Strainer, Brake Master Cylinder i Clutch Master Cylinder
- Brake Lining
- Użycie podnośnika i umieszczenie silnika w komorze
- Electrics, Air Filter i Exhaust Pipe
- Radiator i Radiator Hoses
- Inspection Cover
- Half Shaft, Gear Linkage i Gear Stick
- Handbrake
- Fuel Tank, Muffler i Fuel Tank Pipe
- Finał prac nad montażem silnika
Przygotowania przed umieszczeniem silnika
Uwaga - Przed wstawieniem silnika do karoserii warto w przegrodzie silnika zamontować: pompę sprzęgła CLUTCH MASTER CYLINDER, cylinder hamulcowy BRAKE MASTER CYLINDER, przewody hamulca BRAKE LINING oraz FUEL STRAINER. Można to zrobić później, ale widoczność śrub będzie o wiele gorsza.
Montaż wymienionych części opisaliśmy poniżej.
Fuel Strainer, Brake Master Cylinder i Clutch Master Cylinder
FUEL STRAINER wędruje na tył lewej ściany, dokręcany jedną nakrętką 8mm.
BRAKE MASTER CYLINDER montujemy po prawej stronie tylnej ściany przegrody silnika dwiema śrubami 8mm i jedną 9mm.
CLUTCH MASTER CYLINDER wędruje zaraz obok i tak samo trzeba go przykręcić dwiema śrubami 8mm i jedną 9mm.
Brake Lining
Przewody hamulcowe BRAKE LINING wędrują na tylną ścianę przegrody. Musisz tam znaleźć siedem śrub oraz po jednej przy każdym kole. Wszystkie mają rozmiar 7mm.
Użycie podnośnika i umieszczenie silnika w komorze
Do montażu silnika będzie Ci potrzebny niebieski minidźwig w garażu. Przygotuj zawczasu klucz nr 10.
Ustaw silnik na podłodze pod chwytakiem i dżwignią HOIST HANDLE opuść zaczep na wysokość mniej więcej połowy konstrukcji silnika. Kiedy osiągniesz właściwą pozycję, zobaczysz dwie podświetlone na zielono śruby. Przykręć je kluczem 10.
Teraz podnieść silnik na taką wysokość, by bez problemu zawisł nad przegrodą w samochodzie. Przesuń go nad karoserię i powoli opuszczaj.
Opuszczając silnik sprawdzaj, kiedy na dole pojawią się kolejne śruby podświetlone na zielono. Dwie będą z przodu, w narożnikach sanek, a jedna z tyłu. Wszystkie mają rozmiar 11mm.
Jeśli zobaczysz tylko jedną śrubę z przodu podświetloną, spróbuj pomanewrować trochę dźwigiem lub lekko opuścić lub podnieść silnik.
Tylna śruba będzie na środku.
Kiedy dokręcisz wszystkie trzy, zmień klucz na 10 i odkręć dwie śruby przy zaczepie dźwigu. Możesz już wycofać podnośnik do garażu, by nie przeszkadzał.
Electrics, Air Filter i Exhaust Pipe
W narożniku przegrody zamontuj część instalacji elektrycznej ELECTRICS, za pomocą dwóch nakrętek 8mm.
Na górze silnika zamontuj filtr powietrza AIR FILTER za pomocą dwóch śrub 6mm.
Z kanału w garażu weź rurę wydechową EXHAUST PIPE i zamontuj od środka kabiny, przykładając gdzieś pod miejscem na lewarek i ręczny hamulec. Przykręć ją dwiema śrubami o rozmiarze 7mm do silnika i jedną 7mm z tyłu.
Radiator i Radiator Hoses
Następnie zamontuj chłodnicę RADIATOR z przodu przegrody. Przykręć ją czterema śrubami o rozmiarze 7mm.
Od chłodnicy odchodzi rura w trzech częściach RADIATOR HOSE 1, 2, 3. Zamontują w takiej kolejności bez żadnych śrub. Zacznij od samej chłodnicy.
Inspection Cover
Z tyłu zainstaluj przewody od sprzęgła. Dwie śruby 7mm znajdziesz przy cylindrze oraz blisko koła zamachowego i skrzyni biegów.
Odkryte sprzęgło zasłonisz pokrywą INSPECTION COVER, przykręcaną czterema śrubami 7mm.
Half Shaft, Gear Linkage i Gear Stick
Do wielu kolejnych elementów przyda się łatwy dostęp do podwozia. Kucnij, przejdź w tryb pchania (klawisz J) i przepchnij samochód do garażu na kanał. Możesz bez problemu pchać go również z boku, by korygować kierunek.
Dokręć obie półośki HALF SHAFT do skrzyni biegów trzema śrubami o rozmiarze 9mm.
Linki biegów GEAR LINKAGE montowane są trzema śrubami 5mm do skrzyni biegów. Szukaj zielonych nakrętek z właściwym kluczem.
Lewarek GEAR STICK wiadomo gdzie idzie. Trzy śrubki 6mm w kabinie.
Handbrake
Ręczny hamulec HANDBRAKE w równie wiadomym miejscu. Cztery śruby o rozmiarze 8mm znajdziesz w środku. Jedna 5mm jest pod samochodem, z tyłu przy lewym kole.
Fuel Tank, Muffler i Fuel Tank Pipe
Zbiornik paliwa FUEL TANK idzie pod bagażnik. Szukaj aż siedmiu śrub o rozmiarze 11mm i jednej 12mm.
Obok zbiornika zamontuj tłumik MUFFLER jedną śrubą 7mm.
Połącz wlew paliwa ze zbiornikiem paliwa rurką FUEL TANK PIPE. Mniej więcej w tym miejscu.
Finał prac nad montażem silnika
Najbrudniejsza robota skończona. Czas wytoczyć brykę z garażu!
Polecamy teraz przejść na kolejne strony - Montaż akumulatora i elektryki, Nadwozie i wnętrze oraz Pierwsze uruchomienie silnika.