My Summer Car: Porady na start My Summer Car poradnik, tipsy
My Summer Car to gra, w której można łatwo popełnić jakiś błąd i zmarnować czas lub doprowadzić do śmierci bohatera. Porady na start z naszego poradnika doradzą Wam jak poprawnie zachowywać się po rozpoczęciu pierwszego przejścia kampanii.
Ostatnia aktualizacja: 6 lutego 2024
Porady na start do gry My Summer Car to porcja wiedzy, z którą powinniście zapoznać się przed rozpoczęciem nowej przygody z tą produkcją. Skupiliśmy się na wskazówkach, dzięki których unikniecie potencjalnych częstych błędów, a także sytuacji mogących doprowadzi nawet do zgonu głównej postaci.
- Wyłączcie permanentną śmierć przy pierwszym przejściu gry
- Zapisujcie regularnie rozgrywkę
- Monitorujcie potrzeby bohatera
- Sprawdzajcie dzień i porę dnia przed wyruszeniem w dłuższą podróż
- Zadbajcie o zapasy, nim zaczniecie budować pierwszy samochód
- Nie ignorujcie wysokiego poziomu stresu
- Zapoznajcie się z mapą wiszącą na ścianie w domu
Wyłączcie permanentną śmierć przy pierwszym przejściu gry
- W momencie tworzenia kampanii gra domyślnie proponuje granie z włączoną permanentną śmiercią (Permadeath). Oznacza to, że w przypadku zgonu bohatera możecie stracić wszystkie postępy i trzeba będzie rozpocząć całą grę od nowa.
- Proponujemy przy podawaniu danych na ekranie dowodu osobistego zmienić status Permanent Death na Off (pole to zaznaczyliśmy na obrazku). Jeśli zginiecie w trakcie gry, to Wasza postać "odrodzi się" na cmentarzu w północnym mieście Perajarvi i będziecie mogli kontynować zmagania w ramach tej samej kampanii. Jedynym problemem stanie się brak opcji szybkiego powrotu do miejsca, w którym byliście tuż przed śmiercią.
Uwaga - Gra może blokować niektóre osiągnięcia mając wyłączoną mechanikę permadeath.
Zapisujcie regularnie rozgrywkę
- Gra nie zapisuje się na bieżąco i nie tworzy autosejwów w tle. Pamiętajcie o tym, by nie stracić ostanich postępów po przedwczesnym jej wyłączeniu.
- Na potrzeby sejwowania rozgrywki musicie odwiedzać łazienki i toalety ze świata gry. Każdy sejw spowoduje przesunięcie czasu w grze o 2 godziny. Zapamiętane zostaną aktualne postępy, choć niektóre wydarzenia i obiekty ze świata gry (np. rozmieszczenie pojazdów sterowanych przez SI) mogą zostać zresetowane. Dostępny jest niestety tylko 1 slot na zapisy, a więc utworzenie nowego manualnego sejwa skasuje poprzedni.
Możecie oszukiwać odnajdując zapisy z gry na dysku komputera i tworząc ich kopię, bądź też wysyłając je jednorazowo do chmury. Jest to szczególnie pomocne w przypadku grania z aktywnym permadeath. Po śmierci i skasowaniu przez grę zapisów możecie wgrać wykonany wcześniej backup starszych sejwów.
Monitorujcie potrzeby bohatera
- Do podstawowych potrzeb zaliczają się m.in. głód, pragnienie, stres, pęcherz czy zmęczenie. Możecie je podglądać w dowolnym momencie rozgrywki - ich paski są widoczne w lewym górnym rogu ekranu.
- Wszystkie paski stopniowo zapełniają się, a tempo ładowania się paska zależy od wykonywanych czynności. Przykładowo bieganie po mapie może szybciej zmęczyć Waszą postać. W momencie osiągnięcia krytycznej wartości paski mogą zmieniać swój kolor na czerwony (przykład na obrazku). Musicie wtedy szybko zareagować i zaspokoić daną potrzebę, bo dalsze ignorowanie krytycznego stanu może doprowadzić do nagłej śmierci bohatera.
Sprawdzajcie dzień i porę dnia przed wyruszeniem w dłuższą podróż
- Większość sklepów i innych obiektów, w których możecie wykonać jakieś czynności lub spotkać jakichś NPC-ów, jest czynna w godzinach dziennych, przy czym godziny otwarcia / dostępności danej postaci mogą się różnić. Najpewniejszy przedział to godziny 10:00-16:00, przy czym niektóre aktywności i sklepy mogą zostać otwarte nawet o 6 rano, a zamknięte nawet dopiero o 22:00. W godzinach wieczornych i nocnych dostępne są m.in. pub w mieście czy dom hazardzisty.
- Sklepy i punkty usługowe mogą też być zamknięte w określone dni. Najmniej zdziałacie w niedzielę i np. z kolejnymi zakupami trzeba będzie zaczekać do poniedziałku.
- Podróżowanie po mapie nie jest bardzo szybkie nawet mając już samochód. Wyruszając np. do sklepu w godzinach popołudniowych możecie nie zdążyć przed jego zamknięciem. Starajcie się większe wyprawy planować z wyprzedzeniem.
Zadbajcie o zapasy, nim zaczniecie budować pierwszy samochód
- W północnej części mapy znajdziecie sklep Teimon Kauppa. Wybierzcie się po wszystkie podstawowe zapasy, w tym żywność. Warto zauważyć dwie rzeczy - spożywanie kiełbasy powoduje najmniejsze pragnienie, zaś samo pragnienie możecie też ugasić "za darmo" np. pijąc wodę z kranu czy pod prysznicem w domu bohatera.
- Przebywając w startowym domu warto też znaleźć prezent od rodziców w sypialni. Jest w nim koperta z pieniędzmi, które możecie wydać na pierwsze zakupy.
Nie ignorujcie wysokiego poziomu stresu
- Pasek stresu jest w stanie zapełnić się w przeciągu 12 godzin w świecie gry. Problem nasilającego się stresu możecie rozwiązywać na różne sposoby. Zaliczają się do nich m.in. korzystanie z fińskiej sauny, spożywanie alkoholu lub kawy czy palenie papierosów (musicie je najpierw zakupić w sklepie).
- Sposobem na obniżanie stresu może też być wizyta na wyspie na środku wielkiego jeziora. Znajdziecie tam pojedynczy domek letniskowy - dotrzecie do niego łodzią zacumowaną obok domu głównego bohatera.
Zapoznajcie się z mapą wiszącą na ścianie w domu
- Po rozpoczęciu nowej gry proponujemy przejść się po wszystkich pomieszczeniach domu. W jednym z nich nad telefonem wisi na ścianie duża mapa okolicy. Nie możecie jej ze sobą zabrać, ale warto np. wykonać jej screenshot, by mieć ją zapisaną na dysku i odświeżyć sobie ją w razie potrzeby.
- Miejsce startu to jeden z budynków w Kesselinpera - miejsce to zaznaczyliśmy na powyższym obrazku. Jest to półwysep obok południowej części jeziora. Jedyna utwardzona droga prowadzi na południe, a następnie innymi drogami możecie podróżować na północny-wschód lub północny-zachód (do największego miasta Perajarvi).