Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

My Summer Car - poradnik do gry

My Summer Car - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma My Summer Car poradnik, tipsy

Zbudowanie silnika oraz skrzyni biegów to kluczowe fragmenty wyremontowania pojazdu Satsuma w grze My Summer Car. Na tej stronie poradnika opisaliśmy wszystkie kroki do złożenia silnika, skonstruowania skrzyni biegów i połączenia jej z silnikiem.

Ostatnia aktualizacja: 5 lutego 2024

W tej części poradnika budowy samochodu w grze My Summer Car znajdziesz instrukcję, jak krok po kroku złożyć silnik. Ponadto pokazujemy, jak zbudować skrzynię biegów i połączyć ją z silnikiem. Podpowiadamy jakich rozmiarów klucze są do tego potrzebne oraz jaka jest kolejność łączenia części, by silnik samochodu w grze My Summer Car działał, jak należy.

Zamontowanie zbudowanego już silnika zostało omówione na osobnej stronie poradnika. Przejdźcie tam po wykonaniu wszystkich czynności opisanych na aktualnej stronie.

Przygotowania do budowy silnika

Montaż silnika odbywa się w garażu na stanowisku przy ścianie - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry

Montaż silnika odbywa się w garażu na stanowisku przy ścianie. Wszystkie części znajdziesz na półkach i podłodze przy tylnej ścianie garażu, a pasek alternatora oraz filtr oleju powinieneś kupić w sklepie.

Pamiętaj, że silnik nie zepsuje się, kiedy Ci przypadkiem spadnie. Korzystaj często z opcji obracania go i kładzenia w różnych pozycjach, by mieć jak najlepszy dostęp do często niewidocznych śrub.

Aby przenieść silnik, musisz zawsze kliknąć na części BLOCK. Pudełko z narzędziami połóż na blacie, by mieć do niego łatwy i szybki dostęp.

Block, Crankshaft i Camshaft

Zaczynamy od głównej podstawy, czyli bloku silnika BLOCK oraz korbowodu CRANKSHAFT. Połącz te części razem na swoim stanowisku.

Do skręcenia tej pary razem będziesz potrzebować trzech części o nazwie łożysko główne MAIN BEARING. Oznaczone są one kolejno numerami i każdy pasuje tylko w konkretne miejsce - na skrajnych częściach bloku oraz pośrodku.

Korbowód idzie do wnętrza bloku. W trzech miejscach przytrzymają go łożyska. - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry
Korbowód idzie do wnętrza bloku. W trzech miejscach przytrzymają go łożyska.
Łożyska Main Bearing znajdziesz na półce. - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry
Łożyska Main Bearing znajdziesz na półce.

Każde łożysko trzyma się na dwóch nakrętkach o rozmiarze 9.

Łożyska dokręcasz kluczem 9mm. - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry
Łożyska dokręcasz kluczem 9mm.

Warto w tym momencie wsunąć do bloku wałek rozrządu CAMSHAFT i przykręcić go dwiema nakrętkami rozmiar 5.

1 - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry
Wałek rozrządu trzyma się na dwóch śrubach. Później będziesz musiał go dostroić. - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry
Wałek rozrządu trzyma się na dwóch śrubach. Później będziesz musiał go dostroić.

Piston, Head Gasket i Cylinder Head

Teraz czas na cztery tłoki PISTON. Wsadzamy je w okrągłe otwory cylindrów bloku silnika, by przylegały do korbowodu. Każdy z nich przykręcamy dwiema nakrętkami o rozmiarze 7, widocznymi od strony korbowodu.

2 - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry
Zawory mają po dwie śruby 7mm. - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry
Zawory mają po dwie śruby 7mm.

Następnie bez żadnego przykręcania umieść na bloku uszczelkę pod głowicą cylindra HEAD GASKET. Na nią przychodzi sama głowica CYLINDER HEAD, którą przykręcasz dziesięcioma nakrętkami o rozmiarze 7.

Uszczelka Head gasket nie wymaga śrub. - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry
Uszczelka Head gasket nie wymaga śrub.
Głowica ma ich już wiele. - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry
Głowica ma ich już wiele.
Dziesięć sztuk w rozmiarze 7mm. - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry
Dziesięć sztuk w rozmiarze 7mm.

Rocker Shaft i Rocker Cover

Na głowicę przychodzi podłużna część z zaworami ROCKER SHAFT. Przykręcasz ją pięcioma nakrętkami 8mm.

Na górę głowicy przychodzą zawory. - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry
Na górę głowicy przychodzą zawory.
Pięć nakrętek dokręcisz kluczem 8mm. - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry
Pięć nakrętek dokręcisz kluczem 8mm.

Odsłonięte zawory zasłaniamy pokrywą ROCKER COVER. Dokręcamy sześcioma nakrętkami 7mm.

Do głowicy przytwierdź kolektor wydechowy silnika HEADER - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry

Header i Carburator

Do głowicy przytwierdź kolektor wydechowy silnika HEADER. Przykręć go pięcioma nakrętkami 8mm.

Przy kolektorze zamontuj gaźnik CARBURATOR - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry

Przy kolektorze zamontuj gaźnik CARBURATOR.

Przykręć go czterema nakrętkami o rozmiarze 8mm - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry

Przykręć go czterema nakrętkami o rozmiarze 8mm.

Czas na rozrząd i pompę wody - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry

Camshaft Gear, Timing Chain i Timing Cover

Czas na rozrząd i pompę wody. Obróć silnik bokiem i przytwierdź koło rozrządu CAMSHAFT GEAR. Przykręć je kluczem 10mm. UWAGA - za chwilę będziesz musiał je właściwie ustawić.

USTAWIANIE - na bloku silnika znajdziesz specjalne oznaczenie, grot pokazujący mniej więcej godzinę 10 - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry

USTAWIANIE - na bloku silnika znajdziesz specjalne oznaczenie, grot pokazujący mniej więcej godzinę 10. Taki sam grot znajdziesz na zamontowanym właśnie kole (Camshaft gear).

Używając tego samego klucza, co do śruby (10mm), użyj rolki myszki powoli, aż grot na kole zrówna się dokładnie z grotem na bloku silnika - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry

Używając tego samego klucza, co do śruby (10mm), użyj rolki myszki powoli, aż grot na kole zrówna się dokładnie z grotem na bloku silnika.

Teraz możesz założyć łańcuch rozrządu TIMING CHAIN i przykryć mechanizm pokrywą rozrządu TIMING COVER, którą dokręcisz sześcioma śrubami o rozmiarze 6mm - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry

Teraz możesz założyć łańcuch rozrządu TIMING CHAIN i przykryć mechanizm pokrywą rozrządu TIMING COVER, którą dokręcisz sześcioma śrubami o rozmiarze 6mm.

Łańcuch (timing chain) nie wymaga śrub. - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry
Łańcuch (timing chain) nie wymaga śrub.
Pokrywa to sześć śrub o rozmiarze 6mm. - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry
Pokrywa to sześć śrub o rozmiarze 6mm.

Crankshaft Pulley, Water Pump i Water Pump Pulley

Na pokrywie zamontuj koło pasowe korbowodu CRANKSHAFT PULLEY i dokręć jedną śrubą rozmiar 11mm.

Nad nim zamontuj pompę wody WATER PUMP i przykręć ją pięcioma nakrętkami o rozmiarze 7mm - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry

Nad nim zamontuj pompę wody WATER PUMP i przykręć ją pięcioma nakrętkami o rozmiarze 7mm.

Na pompie montujemy WATER PUMP PULLEY i przykręcamy czterema śrubami o rozmiarze 7mm - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry

Na pompie montujemy WATER PUMP PULLEY i przykręcamy czterema śrubami o rozmiarze 7mm.

Obróć silnik szerszym bokiem do siebie - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry

Distributor, Oil Filter i Fuel Pump

Obróć silnik szerszym bokiem do siebie. Zamontuj na nim aparat zapłonowy DISTRIBUTOR. Tę część dla odmiany przykręcasz śrubokrętem. Później będziesz musiał w ten sposób wyregulować zapłon.

Kolej na filtr oleju OIL FILTER - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry

Kolej na filtr oleju OIL FILTER. Użyj nowego egzemplarza ze sklepu, a nie czarnej używki z garażu. Filtr oleju nie wymaga kluczy, zamontuj go, używając rolki myszki.

Obok zamontuj pompę paliwa FUEL PUMP, którą przykręcisz dwiema nakrętkami o rozmiarze 7mm - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry

Obok zamontuj pompę paliwa FUEL PUMP, którą przykręcisz dwiema nakrętkami o rozmiarze 7mm.

W widoczne cztery otwory w głowicy wsuń świece zapłonowe SPARKPLUG - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry

Sparkplugs

W widoczne cztery otwory w głowicy wsuń świece zapłonowe SPARKPLUG. Znajdziesz je w pudełku kupionym w sklepie SPARKPLUG BOX.

Otwórz pudełko klawiszem F za każdym razem, by wyjąć jedną świecę. Do bloku przykręcisz je specjalnym kluczem SPARKPLUG WRENCH.

Wciskaj F, by wyjąć cztery świece. - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry
Wciskaj F, by wyjąć cztery świece.
Dokręcisz je specjalnym kluczem sparkplug wrench. - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry
Dokręcisz je specjalnym kluczem sparkplug wrench.

Alternator

Czas na ALTERNATOR montowany tuż obok pompy wody. Przykręć go dwiema nakrętkami - jedną o rozmiarze 7mm, drugą - 10mm. Jest jeszcze śrubka do regulacji, ale jej na razie nie ruszaj.

Na przygotowane części nałóż pasek alternatora - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry

Na przygotowane części nałóż pasek alternatora. Pozostań w trybie używania ręki. Dokręć pokazaną rolkę do maksymalnej pozycji, następnie "odkręć" dwoma klikami rolki myszki i dokręć śrubkę śrubokrętem.

Nałóż pasek alternatora. - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry
Nałóż pasek alternatora.
Przesuń rolkę maksymalnie w prawo, następnie cofnij o dwa kliki i dokręć śrubę na górze. - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry
Przesuń rolkę maksymalnie w prawo, następnie cofnij o dwa kliki i dokręć śrubę na górze.

Oil Pan, Engine Plate i Flywheel

Do spodu bloku silnika przytwierdź miskę olejową OIL PAN. Przykręć ją ośmioma nakrętkami o rozmiarze 7mm i jedną 13mm, która pełni rolę odpływu przy wymianie oleju. Zwróć uwagę, by była maksymalnie dokręcona.

Obróć blok silnika na ten mniejszy, nie używany jeszcze bok i przytwierdź ENGINE PLATE - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry

Obróć blok silnika na ten mniejszy, nie używany jeszcze bok i przytwierdź ENGINE PLATE.

Zamontuj koło zamachowe FLYWHEEL - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry

Zamontuj koło zamachowe FLYWHEEL. Dokręć je sześcioma śrubami o rozmiarze 7mm.

Połącz ze sobą trzy części sprzęgła bez żadnych śrub: CLUTCH COVER PLATE, CLUTCH DISC - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry

Clutch Cover Plate, Clutch Disc i Starter

Połącz ze sobą trzy części sprzęgła bez żadnych śrub: CLUTCH COVER PLATE, CLUTCH DISC.

Tak przygotowany zestaw zamontuj na kole zamachowym i dokręć sześcioma śrubami o rozmiarze 6mm - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry

Tak przygotowany zestaw zamontuj na kole zamachowym i dokręć sześcioma śrubami o rozmiarze 6mm.

Przytwierdź rozrusznik STARTER i dokręć dwiema nakrętkami o rozmiarze 7mm - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry

Przytwierdź rozrusznik STARTER i dokręć dwiema nakrętkami o rozmiarze 7mm.

Kolej na skrzynię biegów GEARBOX - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry

Skrzynia biegów - Gearbox

Kolej na skrzynię biegów GEARBOX. Ogromny element przytwierdź do bloku silnika i przykręć sześcioma śrubami 7mm oraz jedną śrubą 10mm.

3 - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry
Do skrzyni biegów zamontuj koło napędzające DRIVE GEAR i przykręć siedmioma śrubami 6mm - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry

Do skrzyni biegów zamontuj koło napędzające DRIVE GEAR i przykręć siedmioma śrubami 6mm.

Koniec prac nad silnikiem i skrzynią biegów

Tak złożony silnik jest gotowy do montażu w samochodzie - My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma - My Summer Car - poradnik do gry

Tak złożony silnik jest gotowy do montażu w samochodzie. Powyższy obrazek pokazuje finał prac nad silnikiem i skrzynią biegów.