My Summer Car: Budowa silnika i skrzyni biegów dla samochodu Satsuma My Summer Car poradnik, tipsy
Zbudowanie silnika oraz skrzyni biegów to kluczowe fragmenty wyremontowania pojazdu Satsuma w grze My Summer Car. Na tej stronie poradnika opisaliśmy wszystkie kroki do złożenia silnika, skonstruowania skrzyni biegów i połączenia jej z silnikiem.
Ostatnia aktualizacja: 5 lutego 2024
W tej części poradnika budowy samochodu w grze My Summer Car znajdziesz instrukcję, jak krok po kroku złożyć silnik. Ponadto pokazujemy, jak zbudować skrzynię biegów i połączyć ją z silnikiem. Podpowiadamy jakich rozmiarów klucze są do tego potrzebne oraz jaka jest kolejność łączenia części, by silnik samochodu w grze My Summer Car działał, jak należy.
Zamontowanie zbudowanego już silnika zostało omówione na osobnej stronie poradnika. Przejdźcie tam po wykonaniu wszystkich czynności opisanych na aktualnej stronie.
- Przygotowania do budowy silnika
- Block, Crankshaft i Camshaft
- Piston, Head Gasket i Cylinder Head
- Rocker Shaft i Rocker Cover
- Header i Carburator
- Camshaft Gear, Timing Chain i Timing Cover
- Crankshaft Pulley, Water Pump i Water Pump Pulley
- Distributor, Oil Filter i Fuel Pump
- Sparkplugs
- Alternator
- Oil Pan, Engine Plate i Flywheel
- Clutch Cover Plate, Clutch Disc i Starter
- Skrzynia biegów - Gearbox
- Koniec prac nad silnikiem i skrzynią biegów
Przygotowania do budowy silnika
Montaż silnika odbywa się w garażu na stanowisku przy ścianie. Wszystkie części znajdziesz na półkach i podłodze przy tylnej ścianie garażu, a pasek alternatora oraz filtr oleju powinieneś kupić w sklepie.
Pamiętaj, że silnik nie zepsuje się, kiedy Ci przypadkiem spadnie. Korzystaj często z opcji obracania go i kładzenia w różnych pozycjach, by mieć jak najlepszy dostęp do często niewidocznych śrub.
Aby przenieść silnik, musisz zawsze kliknąć na części BLOCK. Pudełko z narzędziami połóż na blacie, by mieć do niego łatwy i szybki dostęp.
Block, Crankshaft i Camshaft
Zaczynamy od głównej podstawy, czyli bloku silnika BLOCK oraz korbowodu CRANKSHAFT. Połącz te części razem na swoim stanowisku.
Do skręcenia tej pary razem będziesz potrzebować trzech części o nazwie łożysko główne MAIN BEARING. Oznaczone są one kolejno numerami i każdy pasuje tylko w konkretne miejsce - na skrajnych częściach bloku oraz pośrodku.
Każde łożysko trzyma się na dwóch nakrętkach o rozmiarze 9.
Warto w tym momencie wsunąć do bloku wałek rozrządu CAMSHAFT i przykręcić go dwiema nakrętkami rozmiar 5.
Piston, Head Gasket i Cylinder Head
Teraz czas na cztery tłoki PISTON. Wsadzamy je w okrągłe otwory cylindrów bloku silnika, by przylegały do korbowodu. Każdy z nich przykręcamy dwiema nakrętkami o rozmiarze 7, widocznymi od strony korbowodu.
Następnie bez żadnego przykręcania umieść na bloku uszczelkę pod głowicą cylindra HEAD GASKET. Na nią przychodzi sama głowica CYLINDER HEAD, którą przykręcasz dziesięcioma nakrętkami o rozmiarze 7.
Rocker Shaft i Rocker Cover
Na głowicę przychodzi podłużna część z zaworami ROCKER SHAFT. Przykręcasz ją pięcioma nakrętkami 8mm.
Odsłonięte zawory zasłaniamy pokrywą ROCKER COVER. Dokręcamy sześcioma nakrętkami 7mm.
Header i Carburator
Do głowicy przytwierdź kolektor wydechowy silnika HEADER. Przykręć go pięcioma nakrętkami 8mm.
Przy kolektorze zamontuj gaźnik CARBURATOR.
Przykręć go czterema nakrętkami o rozmiarze 8mm.
Camshaft Gear, Timing Chain i Timing Cover
Czas na rozrząd i pompę wody. Obróć silnik bokiem i przytwierdź koło rozrządu CAMSHAFT GEAR. Przykręć je kluczem 10mm. UWAGA - za chwilę będziesz musiał je właściwie ustawić.
USTAWIANIE - na bloku silnika znajdziesz specjalne oznaczenie, grot pokazujący mniej więcej godzinę 10. Taki sam grot znajdziesz na zamontowanym właśnie kole (Camshaft gear).
Używając tego samego klucza, co do śruby (10mm), użyj rolki myszki powoli, aż grot na kole zrówna się dokładnie z grotem na bloku silnika.
Teraz możesz założyć łańcuch rozrządu TIMING CHAIN i przykryć mechanizm pokrywą rozrządu TIMING COVER, którą dokręcisz sześcioma śrubami o rozmiarze 6mm.
Crankshaft Pulley, Water Pump i Water Pump Pulley
Na pokrywie zamontuj koło pasowe korbowodu CRANKSHAFT PULLEY i dokręć jedną śrubą rozmiar 11mm.
Nad nim zamontuj pompę wody WATER PUMP i przykręć ją pięcioma nakrętkami o rozmiarze 7mm.
Na pompie montujemy WATER PUMP PULLEY i przykręcamy czterema śrubami o rozmiarze 7mm.
Distributor, Oil Filter i Fuel Pump
Obróć silnik szerszym bokiem do siebie. Zamontuj na nim aparat zapłonowy DISTRIBUTOR. Tę część dla odmiany przykręcasz śrubokrętem. Później będziesz musiał w ten sposób wyregulować zapłon.
Kolej na filtr oleju OIL FILTER. Użyj nowego egzemplarza ze sklepu, a nie czarnej używki z garażu. Filtr oleju nie wymaga kluczy, zamontuj go, używając rolki myszki.
Obok zamontuj pompę paliwa FUEL PUMP, którą przykręcisz dwiema nakrętkami o rozmiarze 7mm.
Sparkplugs
W widoczne cztery otwory w głowicy wsuń świece zapłonowe SPARKPLUG. Znajdziesz je w pudełku kupionym w sklepie SPARKPLUG BOX.
Otwórz pudełko klawiszem F za każdym razem, by wyjąć jedną świecę. Do bloku przykręcisz je specjalnym kluczem SPARKPLUG WRENCH.
Alternator
Czas na ALTERNATOR montowany tuż obok pompy wody. Przykręć go dwiema nakrętkami - jedną o rozmiarze 7mm, drugą - 10mm. Jest jeszcze śrubka do regulacji, ale jej na razie nie ruszaj.
Na przygotowane części nałóż pasek alternatora. Pozostań w trybie używania ręki. Dokręć pokazaną rolkę do maksymalnej pozycji, następnie "odkręć" dwoma klikami rolki myszki i dokręć śrubkę śrubokrętem.
Oil Pan, Engine Plate i Flywheel
Do spodu bloku silnika przytwierdź miskę olejową OIL PAN. Przykręć ją ośmioma nakrętkami o rozmiarze 7mm i jedną 13mm, która pełni rolę odpływu przy wymianie oleju. Zwróć uwagę, by była maksymalnie dokręcona.
Obróć blok silnika na ten mniejszy, nie używany jeszcze bok i przytwierdź ENGINE PLATE.
Zamontuj koło zamachowe FLYWHEEL. Dokręć je sześcioma śrubami o rozmiarze 7mm.
Clutch Cover Plate, Clutch Disc i Starter
Połącz ze sobą trzy części sprzęgła bez żadnych śrub: CLUTCH COVER PLATE, CLUTCH DISC.
Tak przygotowany zestaw zamontuj na kole zamachowym i dokręć sześcioma śrubami o rozmiarze 6mm.
Przytwierdź rozrusznik STARTER i dokręć dwiema nakrętkami o rozmiarze 7mm.
Skrzynia biegów - Gearbox
Kolej na skrzynię biegów GEARBOX. Ogromny element przytwierdź do bloku silnika i przykręć sześcioma śrubami 7mm oraz jedną śrubą 10mm.
Do skrzyni biegów zamontuj koło napędzające DRIVE GEAR i przykręć siedmioma śrubami 6mm.
Koniec prac nad silnikiem i skrzynią biegów
Tak złożony silnik jest gotowy do montażu w samochodzie. Powyższy obrazek pokazuje finał prac nad silnikiem i skrzynią biegów.