Montaż akumulatora i elektryki w samochodzie Satsuma w My Summer Car My Summer Car poradnik, tipsy
Ostatnia aktualizacja: 22 sierpnia 2019
W tym rozdziale poradnika My Summer Car znajdziesz informacje na temat akumulatora i całej elektryki w budowanym samochodzie Satsuma. Podpowiadamy skąd wziąć akumulator oraz jak poprowadzić przewody w całym pojeździe. Ponadto pokazujemy dokładną instrukcję, jak podłączyć akumulator, by nie poraził nas prąd.
Montaż elektryki w samochodzie to już niemal finał budowy auta. Pamiętaj, by nie instalować zużytego akumulatora z garażu, tylko w sklepie kupić nowy. Całą instalację wykonujesz za pomocą jednej rolki przewodu WIRING MESS, który znajdziesz na półce w garażu.
Aby połączyć ze sobą elementy, najeżdżasz trzymanymi kablami na właściwe miejsce, aż zobaczysz jego nazwę. Następnie wciskasz klawisz akcji F. Idziesz do drugiego elementu, nacelowujesz - pojawi się nazwa oraz symbol OK. Wciskasz F i połączenie gotowe. Kolejność nie ma żadnego znaczenia, możesz łączyć pary w dowolnym porządku.
Uwaga!
Nie ma możliwości wykonania złego połączenia. Gra pozwoli nam połączyć podzespoły, tylko jeśli wybierzemy prawidłową kombinację.
Na tej stronie zamieszczamy jedynie listę podstawowych elementów pojazdu. Oprócz nich są jeszcze opcjonalne podzespoły tuningowe, które możesz zakupić w ciągu gry.
Przy niektórych elementach będziesz musiał się trochę naszukać właściwego punktu, przez co montaż może wyglądać trochę inaczej niż na poniższych obrazkach. Dla wygody prezentujemy również tabelę z szybką ściągą wymaganych połączeń.
Main Harness Connector | <-> | Ignition Coil |
Main Harness Connector | <-> | Regulator |
Regulator | <-> | Alternator |
Main Harness Connector | <-> | Front Lights Connector |
Main Harness Connector | <-> | Positive Terminal |
Positive Terminal | <-> | Starter |
Front Lights Connector | <-> | Headlight Left |
Front Lights Connector | <-> | Headlight Right |
Najpierw poluźnij dolną śrubę rozrusznika kluczem 7mm!!! | ||
Battery Ground Connector | <-> | Negative Terminal |
Main Harness Connector | <-> | Radiator Fan Connector |
Możesz już dokręcić poluźnioną śrubę 7mm oraz nowe połączenie przy rozruszniku - klucz 5mm | ||
Ignition Switch | <-> | Fusebox |
Radio Harness | <-> | Radio |
Dash Harness Connector | <-> | Light Switch |
Instrument Panel 1 | <-> | Fusebox |
Instrument Panel 2 | <-> | Fusebox |
Rear Harness Connector | <-> | Rearlight Left |
Rear Harness Connector | <-> | Rearlight Right |
Rear Harness Connector | <-> | Fuel Tank |
Na początek zainstaluj nowy akumulator.
Główną kostkę połączenia przewodów MAIN HARNESS CONNECTOR znajdziesz w górnej sekcji przegrody silnika, po lewej stronie patrząc od przodu. Stąd wychodzi wiele połączeń do innych elementów:
Do IGNITION COIL
Do REGULATOR.
Do FRONT LIGHTS CONNECTOR.
Teraz połącz ALTERNATOR z REGULATOR.
Znowu od MAIN HARNESS CONNECTOR do plusa akumulatora POSITIVE TERMINAL
Od POSITIVE TERMINAL do STARTER.
Odłóż przewody i weź klucz nr 7. Poluźnij o kilka klików rolką myszki śrubę rozrusznika STARTER.
Połącz ze sobą FRONT LIGHTS CONNECTOR najpierw z lewym reflektorem HEADLIGHT LEFT, potem z prawym HEADLIGHT RIGHT. Lampy muszą być zdemontowane podczas podłączania!
Ponownie MAIN HARNESS CONNECTOR z RADIATOR FAN.
Biegun ujemny na akumulatorze NEGATIVE TERMINAL z uziemieniem BATTERY GROUND CONNECTOR.
Teraz możesz dokręcić śruby przy rozruszniku - tę poluźnioną 7mm oraz nowe połączenie 5mm.
Przenosimy się do wnętrza samochodu. Tutaj kilka przewodów wychodzi z sekcji bezpieczników FUSEBOX.
Do stacyjki IGNITION SWITCH.
Następne połączenia z Fusebox dopiero po montażu deski rozdzielczej. Teraz połącz RADIO HARNESS z RADIO.
Zamontuj kokpit DASHBOARD dwiema śrubami 10mm. Drugą znajdziesz po otwarciu schowka.
Połącz leżący luzem zegarek CLOCK GAUGE z panelem liczników DASHBOARD METERS. Odwróć zestaw i dokręć zegarek dwiema śrubami 7mm.
Zamontuj liczniki DASHBOARD METERES w desce rozdzielczej DASHBOARD dwiema śrubami 6mm. Znajdziesz je w otwartym schowku.
Wracamy do połączeń przewodami WIRING MESS. Od bezpieczników FUSEBOX do INSTRUMENT PANEL 1 oraz INSTRUMENT PANEL 2.
Następnie od DASH HARNESS CONNECTOR do włącznika świateł LIGHT SWITCH.
Przenosimy się do tyłu. W przeciwieństwie do przodu, tam musimy zamocować lampy REARLIGHT przed podłączniem do nich przewodów, ale nie potrzeba do tego żadnych śrub. Zwróć tylko uwagę na lewą LEFT i prawą RIGHT po właściwych stronach.
Centralną kostką z tyłu jest REAR HARNESS CONNECTOR po prawej stronie.
Połącz ją kolejno ze zbiornikiem paliwa FUEL TANK
Oraz tylnymi lampami REARLIGHT - lewą i prawą.
Przykręć przednie reflektory. Do dwóch śrub przy każdej potrzebny będzie klucz o rozmiarze 7mm.
Czas na podpięcie klem akumulatora. Najpierw musisz je założyć, a potem dokręcić kluczem 8mm. Pamiętaj, że zawsze jako pierwszy dokręcasz DODATNI biegun POSITIVE TERMINAL (górny), a ujemny NEGATIVE TERMINAL jako drugi (dolny). Inaczej instalacja będzie iskrzyć lub porazi Cię prąd.
Zamontuj kierownicę STOCK STEERING WHEEL jedną śrubą 10mm.
Na koniec wsuń (bez żadnych kluczy) radio!
Elektryka jest gotowa. Możesz przejść w tryb jazdy ENTER DRIVING MODE i kliknąć na stacyjce IGNITION raz. Chcemy tylko sprawdzić elektrykę, a do odpalenia silnika nie mamy jeszcze płynów ani paliwa. Jeśli wszystko wykonałeś dobrze - na desce kontrolnej zaświecą się kontrolki. Światła po pierwszym przełączeniu podświetlą liczniki, a po drugim włączą się światła mijania. Będą też działać wycieraczki i radio.