Walka w MU Legend solucja, poradnik MU Legend
Ostatnia aktualizacja: 23 listopada 2017
Walka to kluczowy mechanizm w grze MU Legend - nie da się tutaj osiągnąć niczego "drogą pokojową", każde zadanie czy zlecenie wiąże się więc z wybiciem określonej ilości konkretnych przeciwników, bądź pokonaniem bossa.
Walka w MU Legend
Walka rozpoczyna się w momencie, gdy postać gracza trafi dowolnego przeciwnika, bądź gdy sama oberwie od wroga. Czynność ta wiąże się z kilkoma ograniczeniami:
- Postać będąca w "trybie walki" nie będzie w stanie wsiąść na grzbiet wierzchowca. By to zrobić, trzeba będzie przez mniej więcej 10 sekund unikać ataków przeciwnika (i samemu ich nie wyprowadzać) - po tym czasie możliwość skorzystania z wierzchowca znów będzie aktywna.
- Nie będzie można skorzystać z kamienia portalu miejskiego - zasada jest taka sama, jak w przypadku wierzchowca.
- Aktualnie wykonywany proces (jak np. interakcja z obiektem w ramach zadania) zostanie przerwany, gdy postać otrzyma obrażenia.
Warto także pamiętać o tym, iż postać znajdująca się na grzbiecie wierzchowca nie zostanie z niego zrzucona, gdy zostanie zaatakowana - można więc swobodnie przebiec przez grupę wrogów bez żadnego ryzyka.
Korzystanie z umiejętności i zarządzanie PM
Wyprowadzanie ataków w grze jest banalnie proste - wystarczy tylko wskazać cel, a następnie rozpocząć okładanie go przy pomocy jednej z dostępnych umiejętności. Z umiejętnościami wiąże się jednak kilka rzeczy:
- Większość umiejętności zużywa PM, odpowiednik many / energii. Każda z postaci posiada ustaloną pulę tej energii, która automatycznie się regeneruje. Gdy jej zabraknie, postać nie będzie mogła wykorzystać zdolności do momentu zregenerowania odpowiedniej ilości.
- Umiejętności broni (domyślnie dostępne pod lewym przyciskiem myszy) służą do zadawania obrażeń i regenerowania zasobu PM. Każdy tego typu atak, który dosięgnie przynajmniej jednego wroga, odnowi określoną (widoczną w opisie umiejętności) ilość PM. Odpowiednie korzystanie z tych zdolności jest więc kluczowe.
- Większość umiejętności posiada określony czas odnowienia - czas, który upłynąć musi, nim będzie można ponownie z niej skorzystać. Generalnie im silniejsza zdolność, tym czas odnowienia dłuższy. Czas ten da się skrócić dzięki atrybutowi "Skrócenie czasu odnowienia" (dostępne w przedmiotach i w Skrzyni Duszy).
- Umiejętności broni nie posiadają czasu odnowienia. Częstotliwość z jaką możesz z nich korzystać zależy tylko i wyłącznie od szybkości ataku postaci - ten sprawdzić możesz na ekranie karty postaci (otwierana klawiszem "C").
Kara za śmierć
W grze nie ma na szczęście bardzo dotkliwego mechanizmu karania za śmierć - nie traci się więc punktów doświadczenia, ani nie upuszcza przedmiotów i złota. Ze śmiercią wiąże się tak naprawdę jedynie uszkodzenie przedmiotów - za każdym razem, gdy postać zostanie zabita, wszystkie przedmioty stracą 10% maksymalnej wytrzymałości. Po kilku śmierciach z rzędu może się okazać, że połowa przedmiotów będzie bezużyteczna i wymagać będzie naprawy.