Oprawca - klasy postaci w MU Legend solucja, poradnik MU Legend
Oprawca (Blader) to typowy DPS, świetny do walki single dzięki swoim umiejętnościom crowd control. Poniżej znajdziecie użyteczne porady.
Ostatnia aktualizacja: 28 listopada 2017
Oprawca to klasa postaci, która zadaje największe obrażenia atakami zwykłymi i umiejętnościami do walki na bliskim dystansie. Jest to też najbardziej uniwersalna z klas - nie wyróżnia się niczym na tle innych, jednak doskonale radzi sobie w zespole, w rozgrywce solo, podczas oczyszczania lochów i w każdej innej sytuacji. Posiada wysoką mobilność, sporo zdolności pozwalających skrócić dystans do wroga i nałożyć na niego efekt kontroli tłumu.
Oprawca w MU Legend
Oprawca, tak jak i pozostałe klasy postaci, może korzystać z dwóch różnych rodzajów uzbrojenia - pary jednoręcznych mieczy, bądź potężnego dwuręcznego miecza. Korzystając z jednoręcznych mieczy postać zadaje mniejsze obrażenia, jednak każdy atak przywraca 0.5% maksymalnych punktów zdrowia postaci. Dwuręczny miecz nie posiada uzdrawiającego efektu, jednak zdolności broni zadają większe obrażenia, a wszystkie ataki otrzymują premię 5% obrażeń. W obu przypadkach zdolności broni pozwalają atakować wiele celów na raz.
Oprawca zadaje największe obrażenia w zwarciu ze wszystkich klas w grze - jest w stanie dosłownie szatkować wrogów na kawałki, niszcząc całe grupy przeciwników w mgnieniu oka. Na jego wyposażeniu znajduje się także sporo zdolności pozwalających mu skrócić dystans do wrogów, bądź wydostać się (wyskoczyć) z niebezpiecznej sytuacji. Część jego zdolności pozwala zwiększyć aggro przeciwników - podczas tego efektu istnieje większa szansa, iż to Oprawca zostanie zaatakowany, a nie pobliscy sojusznicy. Postać ta ma także dostęp do zdolności osłabiających wrogów (zmniejszenie ataku i szybkości poruszania się), a także wzmacniających sojuszników (zwiększenie szybkości poruszania się i zadawanych obrażeń).
Największa zaleta Oprawcy, uniwersalność, to także jego największa wada. Nie wyróżnia się on na tle innych klas - Szepcząca i Mag Bojowy są w stanie zadać większe obrażenia, w dodatku z relatywnie bezpiecznej odległości, a do tankowania lepiej nadaje się Mroczny władca z uwagi na większą ilość obrony, tarczę która daje szansę na blok i więcej zdolności osłabiających. Warto także wziąć pod uwagę zdolności eksperckie - pozwalają znacząco wzmocnić Oprawcę i zadać gigantycznie obrażenia wrogom, jednak nie dają żadnych bezpośrednich korzyści innym członkom drużyny. Niemniej jednak Oprawca w dalszym ciągu dobrze sprawdzi się w tych rolach i doskonale nadaje się do gry solo.
Podstawowe informacje | Zalety | Wady |
Poziom trudności: średni Obrażenia: bardzo wysokie Wytrzymałość: średnia CC: średnie Preferowana rola: dowolna - może być DD (zadawanie obrażeń), bądź tankiem | + Bardzo duże obrażenia w zwarciu - Oprawca zadaje największe ze wszystkich postaci w grze obrażenia wyprowadzane w bezpośrednim starciu; + Dostęp do umiejętności osłabiających, w tym ogłuszeń; + Możliwość nałożenia na wrogów efektu strachu (Fear) - odpowiednio wykorzystana może skutecznie rozgonić wrogów, dając chwilę wytchnienia; + Duża mobilność dzięki trzem zdolnościom oferującym doskok / szarżę, z czego dwie pozwalają wydostać się z niebezpiecznej sytuacji; + Uniwersalność - Oprawca może pełnić rolę tanka, postaci zadającej obrażenia (DD) i ograniczającej skuteczność wrogów; + Doskonale radzi sobie z dużymi grupami wrogów, potrafi też skutecznie walczyć z bossami; + Zdolności eksperckie pozwalają znacząco wzmocnić Oprawcę i zadać olbrzymie obrażenia. | - Wrażliwość na ataki - postać walczy w zwarciu i jest mniej wytrzymała niż Mroczny władca, przez co stosunkowo łatwo można zginąć; - Zdolności eksperckie pozwalają wzmocnić wyłącznie Oprawcę, brakuje tutaj zdolności poprawiających skuteczność całej drużyny; - Dwie z jego zdolności nakładają na wrogów efekt strachu (Fear) - nieodpowiednio wykorzystane potrafią rozbić całe starcie, rozganiając wrogów po całym ekranie; - Część jego zdolności nakłada na wrogów dodatkowe aggro, zmuszając je do atakowania Oprawcy - może to narobić zamieszania, szczególnie jeśli w drużynie jest tank (Mroczny władca) i nie może on na sobie skupić uwagi wrogów. |
Zostało jeszcze 54% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie