Mag wojenny - klasy postaci w MU Legend solucja, poradnik MU Legend
Mag wojenny (War Mage) to potężny DPS AOE. Poniżej znajdziecie użyteczne porady, dzięki którym dowiecie się, jak grać tą postacią.
Ostatnia aktualizacja: 28 listopada 2017
Mag Wojenny to klasa postaci korzystająca z potężnej magii, by niszczyć swoich wrogów. Dzięki swoim atakom i umiejętnościom jest w stanie zadawać duże obrażenia z dystansu, jak i w zwarciu. Spisuje się szczególnie dobrze podczas walki z dużymi grupami przeciwników, jest też w stanie nakładać na wrogów potężne, negatywne efekty statusów. Jest postacią bardzo wszechstronną, z dostępem do najróżniejszych zdolności, jednak czyni go to także najtrudniejszą w opanowaniu.
Mag Wojenny w MU Legend
Mag Wojenny, tak jak wszystkie dostępne w grze klasy postaci, korzystać może z dwóch rodzajów uzbrojenia - kostura, bądź miecza jednoręcznego i grymuaru. Kostur pozwala atakować z bezpiecznego dystansu, zwiększając obrażenia, gdy wrogowie są oddaleni o przynajmniej 10 metrów - bohater pełni wtedy rolę zabójcy dystansowego. Z kolei Mag Wojenny wyposażony w magiczny miecz i grymuar zmienia się w zabójcę walczącego w zwarciu, zwiększając znacząco ryzyko śmierci, ale i obrażenia zadawane przeciwnikom znajdującym się bliżej, jak 9 metrów. Dobór broni uzależniony jest więc od preferowanego stylu gry - kostur w przypadku budowy klasycznego maga, magiczny miecz i grymuar, by stworzyć mobilnego zabójcę.
Mag Wojenny zadaje duże obrażenia obszarowe i przeciwko pojedynczym celom, jednak jego główna siła polega na zdolnościach osłabiających i nakładających na przeciwników efekty kontroli tłumu (CC). Bohater może spowalniać, odrzucać, ogłuszać, nakładać liczne efekty obrażeń rozłożonych w czasie czy zmniejszać obronę przeciwników. Doskonale sprawdza się w każdym starciu - czy to podczas walki z dużymi grupami słabych wrogów, których jest w stanie dosłownie zmieść, czy podczas potyczek z bossami, których znacząco może osłabić. Cechuje go także duża mobilność - posiada kilka zdolności, które pozwalają mu teleportować się do wskazanego miejsca.
Największą wadą Maga Wojennego jest jego wytrzymałość - posiada niski współczynnik obrony i punktów zdrowia, przez co bardzo narażony jest na ataki wrogów. Tyczy się to przede wszystkim magów walczących przy pomocy miecz i grymuaru - trzeba cały czas monitorować sytuację, osłabiać wrogów i w razie potrzeby błyskawicznie się teleportować, gdyż jedna niewłaściwa akcja może zakończyć się jego zgonem. Problem częściowo niwelowany jest podczas korzystania z kostura, gdyż bohater walczy wtedy na dystans, jednak w dalszym ciągu trzeba uważać na ataki wrogów.
Mag Wojenny to potężna klasa, jednak wymaga odpowiedniego opanowania i planowania. Postać ta nie jest zalecana dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z MU Legend.
Podstawowe informacje | Zalety | Wady |
Poziom trudności: bardzo wysoki Obrażenia: wysokie / bardzo wysokie (w zależności od broni) Wytrzymałość: niska CC: bardzo wysokie Preferowana rola: DD (zadawanie obrażeń), wsparcie (osłabianie wrogów) | + Duże możliwości dostosowania postaci "pod siebie" - korzystanie z kostura zmienia go w typowego maga, z kolei miecz i grymuar pozwalają mu funkcjonować jak klasyczny zabójca; + Bardzo duże obrażenia obszarowe - bohater posiada najmocniejsze zdolności obszarowe ze wszystkich; + Przy wykorzystaniu miecza i grymuaru bohater zadaje największe obrażenia ze wszystkich postaci; + Doskonała postać do roli wsparcia - posiada zdolności zmniejszające pancerz wrogów; + Doskonale spisuje się w drużynie - podczas walki z pomocą kostura Mag może ranić wrogów nie przejmując się przeciwnikami, a miecz i grymuar pozwalają mu doskoczyć, zadać obrażenia i ulotnić się; + Mnogość efektów ograniczających kontrolę - ogłuszenie, spowolnienie, odrzucenie; + Możliwość nałożenia obrażeń rozłożonych w czasie i zmniejszenia pancerza wroga - bardzo przydaje się to w walce z bossami; + Duża mobilność - postać posiada kilka zdolności, które pozwalają mu teleportować się z miejsca do miejsca. + Zdolności eksperckie zadają absurdalnie wysokie obrażenia. | - Bardzo duża wrażliwość na ataki, szczególnie podczas walki z pomocą miecza i grymuaru - 1-2 ataki mocniejszych wrogów mogą posłać go do piachu; - Wymaga ciągłego monitorowania sytuacji - w razie zagrożenia trzeba skorzystać z teleportacji, chwilowej nieśmiertelności, bądź osłabić wroga, by móc przeżyć i spełnić swoją rolę; - Wymaga znajomości gry i rządzących nią mechanik, takich jak ataki i taktyki bossów; - Brak zdolności oferujących bezpośrednie wzmocnienie dla sojuszników; - Część zdolności wymaga ładowania, stwarzając dodatkowe zagrożenie dla maga. |
Zdolności eksperckie
Mag Wojenny tak jak i każda w grze klasa ma dostęp do 6 zdolności eksperckich - każda z nich składa się z części pasywnej i aktywnej. Są to:
- Zamęt (Confusion) - część pasywna pozwala zmniejszyć obronę przeciwników w promieniu 20 metrów dookoła maga. Część aktywna pozwala skorzystać ze zdolności ładowanej, która zadaje obrażenia rozłożone w czasie.
- Łomot (Wallop) - część pasywna daję premię do maksymalnych punktów zdrowia i obrony. Część aktywna z kolei zadaje duże obrażenia obszarowe celom znajdującym się przed magiem. Zdolność można aktywować ponownie w ciągu 2 sekund, co pozwala wyemitować falę uderzeniową odrzucającą wrogów.
- Zniszczenie (Destruction) - część pasywna zmniejsza zużycie PM. Część aktywna pozwala wezwać na pole walki rój meteorów - zadaje to przeciwnikom olbrzymie obrażenia, odrzuca i nakłada efekt obrażeń rozłożonych w czasie.
- Niewrażliwość (Invincibility) - część pasywna sprawia, iż kilkukrotne rzucenie czaru ogłusza trafionych wrogów. Część aktywna pozwala zamrozić postać na kilka sekund, przez co staje się ona niewrażliwa na ataki - po kilku sekundach lód pęka, raniąc i spowalniając pobliskich wrogów.
- Ból (Pain) - część pasywna zwiększa moc ataku maga o wartość zależną od ilości pobliskich wrogów (maks. 9%). Część aktywna pozwala stworzyć wokół postaci kle many, które będą ją orbitować i zadawać pobliskim wrogom obrażenia.
- Dewastacja (Devastation) - część pasywna skraca czas odnowienia wszystkich zdolności, a część aktywna pozwala stworzyć lodowy cyklon, który zada przeciwnikom obrażenia i ich zamrozi.
Porady
Podczas gry tą postacią warto pamiętać o kilku rzeczach, mianowicie:
- Przejrzyj dokładnie dostępne dla postaci zdolności - szczególnie te powiązane z korzystaniem z konkretnego typu oręża - i zastanów się, który styl gry bardziej ci odpowiada. W przypadku Maga Wojennego ma to szczególne znaczenie, gdyż całkowicie zmienia to styl rozgrywki - kostur pozwala stworzyć klasycznego maga, atakującego wrogów z dużego dystansu, miecz i grymuar zmieniają go z kolei w zabójcę, który walczy w kontakcie.
- Postać ta pozwala na dostosowanie jej "pod siebie" dzięki odpowiedniemu doborowi broni. Jeśli zależy ci na jak największych obrażeniach i nie boisz się od czasu do czasu zginać, możesz korzystać z miecza i grymuaru. Jeśli jednak wolisz zadawać trochę mniejsze obrażenia i mieć relatywny spokój, masz do wyboru kostur.
- Postać ta świetnie sprawdza się podczas gry solo. Mag Wojenny jest w stanie bardzo szybko poradzić sobie z dużą grupą wrogów, a podczas starć z bossami może nakładać na nie liczne osłabienia i efekty obrażeń rozłożonych w czasie.
- Mag Wojenny jest także skuteczny w drużynie. Mag korzystający z kostura może ciskać we wrogów czary z bezpiecznej odległości, praktycznie nie ruszając się z miejsca, z kolei zabójca wyposażony w grymuar i miecz może spokojnie doskoczyć, zadać trochę obrażeń i ulotnić się, pozwalając, na przykład, Mrocznemu władcy na odciągnięcie uwagi wrogów.
- Warto odpowiednio dobrać zdolności eksperckie. Zdolności Łomot, Niewrażliwość i Ból lepiej sprawdzą się w przypadku maga walczącego w zwarciu, z kolei Zamęt, Zniszczenie i Dewastacja będą skuteczniejsze dla maga walczącego na dystans przy pomocy kostura. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by eksperymentować i wymieszać te zdolności.
- Korzystaj z licznych zdolności ograniczających kontrolę wroga. Wiążąca Zamieć (Binding Blizzard) pozwala zadać obrażenia i zmniejszyć szybkość ruchu wroga, podobnie jak i Mocne Cięcie (Power Slash). Bezwzględne Morderstwo (Cold Murder) i zdolność ekspercka Dewastacja (Devastation) z kolei pozwala ogłuszyć wrogów, całkowicie wyłączając ich z walki.
- Pamiętaj o zdolnościach pozwalających teleportować się po polu walki. Cała Naprzód (Full Throttle) czy Uczta Krwi (Bloodfest) umożliwiają zadawanie obrażeń i teleportację, by uniknąć ataków wroga, bądź po prostu zmienić pozycję.
- Jeśli zamierzasz walczyć w bliskim dystansie, rozważ zdolności zwiększające odporność postaci. Zdolność ekspercka Niewrażliwość (Invincibility) pozwala otrzymać stałą premię do punktów zdrowia i obrony, a w razie konieczności sprawić, iż postać stanie się niewrażliwa na ataki. Tarcza Zjawy (Specter Shield) z kolei pozwala stworzyć tarczę, która pochłonie obrażenia równe 20% maksymalnych punktów zdrowia, a gdy zostanie przebita, wybuchnie, raniąc wrogów.