Lochy epickie, areny, szczeliny w MU Legend End game w MU Legend - poradnik
Ogród Fabrice'a, Kopania Magicznych Klejnotów, Zamek Krwi, Tajny Skarbiec, Bezkresna Wieża i Labirynt Lupy - tutaj dowiesz się, czym są te miejsca.
Ostatnia aktualizacja: 24 listopada 2017
Zdobywanie doświadczenia i kolejnych poziomów postaci to rzecz, na której początkowo najbardziej zależy każdemu graczowi. Jednakże, w pewnym momencie (po osiągnięciu 65 poziomu doświadczenia), trzeba będzie zacząć regularnie odwiedzać lochy. Lochy to nic innego jak zamknięte instancje, w których nie spotkasz innych graczy (z wyjątkiem tych, którzy są w twojej drużynie), a których oczyszczenie pozwala zdobyć rozmaite i potrzebne do rozwoju postaci przedmioty. Rodzajów lochów w grze jest kilka - lochy zwykłe, epickie, Szczeliny, lochy dostępne w Sali Służby i Arena SI.
- Zwykłe lochy
- Lochy epickie
- Szczeliny
- Lochy w Sali Służby
- Arena SI
- Poziom trudności i podbój
- Wpływ poziomu trudności
- Podbój lochów (Subjugate)
Zwykłe lochy
Lochy zwykłe to po prostu wszystkie miejsca, które powiązane są z elementami fabularnymi. Spora część zadań zaprowadzi cię właśnie tam, a oczyszczenie tych miejsc i pokonanie znajdującego się wewnątrz bossa będzie wymagane, by ukończyć misję. Miejsca te nie wyróżniają się na tle innych niczym szczególnym - nie oferują żadnych specjalnych nagród i nie mają ograniczeń ilości wejść.
Lochy epickie
Lochy epickie to najtrudniejsze lochy w grze. Wejść do nich mogą jedynie postacie na 65 poziomie trudności i posiadające określoną moc bojową, a ich oczyszczenie w pojedynkę graniczy z cudem - lepiej jest więc wybrać się do nich w drużynie. Oczyszczanie epickich lochów pozwala zdobyć potężne przedmioty - elementy ekwipunku najwyższych rang i te należące do zestawów. Miejsca te zarezerwowane są dla bardzo doświadczonych graczy, którzy potrafią bez większych problemów oczyścić pozostałe miejsca.
Szczeliny
Szczeliny to rodzaj lochów, które dostępne są od samego początku gry - do środka wejść mogą nawet postacie na 1 poziomie doświadczenia. Miejsca te dostosowują się do poziomu postaci, która do niej wchodzi - jeśli wejdziesz do środka na 30 poziomie, znajdujące się wewnątrz potwory także będą na 30 poziomie. W przypadku drużyn, potwory będą mieć poziom równy członkowi o najwyższym poziomie doświadczenia.
Szczeliny to doskonałe miejsca, by szybko zdobyć nowe przedmioty dla postaci. Upuszczane przedmioty nie są tutaj może najwyższej jakości, jednak oczyszczenie szczeliny zajmuje dosłownie kilka-kilkanaście minut. Wejść do nich można z wielu miejsc na mapie - wejścia oznaczone będą stosowną ikonką.
Lochy w Sali Służby
Sala Służby (Room of Duty) to specjalna część miasta Ohrdor, gdzie znajdziesz wejście do kilku dodatkowych rodzajów lochów. Są to:
- Ogród Fabrice'a (Fabrice's Garden) - dostępny od 25 poziomu doświadczenia. Miejsce to doskonale nadaje się do rozwijania Zwierzaków (oferuje dużo punktów doświadczenia dla nich) i daje możliwość zdobycia nowych. Można tutaj wejść raz dziennie.
- Kopalnia Magicznych Klejnotów (Magic Gem Mine) - dostępny od 35 poziomu doświadczenia. Pozwala zdobyć ogromne ilości Magicznych Klejnotów. Można wejść tutaj raz dziennie.
- Zamek Krwi (Blood Castle) - dostępny od 45 poziomu doświadczenia. Celem jest tutaj jak najszybsze pokonanie bossa - im drużyna bądź zrobi to szybciej, tym nagroda będzie cenniejsza. Można wejść dwa razy dziennie.
- Tajny Skarbiec Luery (Luery's Secret Vault) - dostępny od 55 poziomu doświadczenia. Miejsce to pozwala zdobyć ogromne ilości Zen. Można wejść raz dziennie.
- Bezkresna Wieża (Endless Tower) - dostępny od 65 poziomu doświadczenia. Miejsce, w którym do oczyszczenia jest 100 pięter, a im wyższe piętro, tym trudniejsze do pokonania potwory i lepsze nagrody. Można tutaj wejść 2 razy dziennie.
- Labirynt Lupy (Lupa's Labyrinth) - dostępny od 65 poziomu doświadczenia. Jedyny loch, do którego można wejść nielimitowaną ilość razy. Miejsce to służy do rozwijania artefaktów i zdobywania materiałów służących do ich tworzenia.
Arena SI
Arena SI to miejsce, gdzie gracze mogą walczyć postaciami innych graczy w starciach jeden na jednego. Ten tryb rywalizacji z innymi graczami (PvP) jest znacznie mniej wymagający, niż normalne starcia, gdyż walczy się tutaj z postacią sterowaną przez komputer. Na arenie można rozegrać do 10 walk podczas jednego wejścia, a za każdą walkę wygrywa się określoną ilość magicznych klejnotów. Można tutaj wejść raz dziennie.
Poziom trudności i podbój
Większość lochów oczyszczać można w prosty sposób - wystarczy się do nich dostać, wejść do środka i pokonać znajdującego się wewnątrz bossa. Można też odpowiednio dostosować poziom trudności lochu do własnych możliwości, a także, w razie braku czasu, wykorzystać mechanikę podboju (Subjugate), by przyspieszyć cały proces.
Wpływ poziomu trudności
Poziom trudności ustalić można przed wejściem do większości Lochów. Wpływa on na kilka czynników, takich jak:
- Punkty zdrowia potworów - czyli jak długo zajmie ich eliminacja.
- Atak potworów - zadawane przez potwory obrażenia.
- Zdobywana gotówka - ilość Zen, które upuszczać będą potwory.
- Szansa na zdobycie rzadkiego przedmiotu - procentowy wzrost szansy na to, iż wróg upuści bardziej wartościowy przedmiot.
- Ilość zdobywanych punktów doświadczenia.
Warto więc mieć na uwadze to, iż wyższe poziomy trudności znacząco wzmacniają potwory - jeśli nie masz jeszcze postaci na 65 poziomie doświadczenia, nie ma sensu wybierać się do lochu na poziomie wyższym, niż normalny (ewentualnie trudny - 2 z 5). Pod żadnym pozorem nie wykorzystuj wyższych poziomów, by zdobywać punkty doświadczenia - wzrost punktów doświadczenia jest niemalże niezauważalny, a potwory będą nawet kilka razy silniejsze!
Podbój lochów (Subjugate)
Większość lochów (z wyjątkiem Labiryntu Lupy i epickich lochów) można podbijać w normalny sposób, lecz można także wykorzystać mechanizm podboju (Subjugate). Mechanizm ten pozwala zautomatyzować proces oczyszczania tych miejsc, przez co ich "zaliczanie" zajmie dosłownie kilka sekund.
Jednakże, by nie było zbyt łatwo, mechanika podboju ma dwa ograniczenia - wymaga wykorzystania waluty premium (Czerwone Zen bądź Przypisane Czerwone Zen) i daje tylko część potencjalnych nagród. W obu przypadkach cena jest identyczna, różnią się natomiast nagrody - wykorzystanie Przypisanego Czerwonego Zen pozwala zdobyć 60% potencjalnych nagród, z kolei Czerwone Zen daje 80% nagród.
Warto wykorzystywać tą mechanikę, gdy nie ma się po prostu czasu na ręczne wyczyszczenie lochów. Ceny nie są zbyt wygórowane, Przypisane Czerwone Zen każdy jest w stanie zdobyć za regularne logowanie się, a nawet 60% potencjalnych nagród może zaowocować zdobyciem potężnego przedmiotu, bądź cennego materiału rzemieślniczego.