Szepcząca - klasy postaci w MU Legend solucja, poradnik MU Legend
Szepcząca (Whisperer) to klasa postaci w MU Legend - ta amazonka i łuczniczka atakuje przede wszystkim na odległość. Sprawdź nasze porady dla tej klasy.
Ostatnia aktualizacja: 23 listopada 2017
Szepcząca to klasa cechująca się najwyższą mobilnością i szybkością ataku ze wszystkich dostępnych w grze. Jej głównym zadaniem jest zadawanie możliwie największych obrażeń, szczególnie podczas walki z pojedynczymi celami. Na swoim wyposażeniu posiada umiejętności nastawione na zadawanie obrażeń, osłabianie przeciwnika i wzmacnianie swojej już olbrzymiej mobilności. To klasa doskonała dla graczy, którzy cenią sobie grę solo.
Szepcząca - jak grać?
Jak wszystkie pozostałe klasy, ta też walczyć może przy wykorzystaniu dwóch różnych typów uzbrojenia - dwuręcznego łuku, bądź pary naręcznych kusz. Rodzaj oręża powiązany jest w głównej mierze z otrzymywaną przez postać premią - dwuręczny łuk oferuje 20% zwiększenie obrażeń krytycznych, podczas gdy kusze dają 1% szansy na trafienie krytyczne. Bronie wpływają także na dostępne umiejętności, choć nie ma tu ścisłego podziału - w obu grupach znaleźć można ataki spowalniające wroga, dające szansę na zadanie obrażeń rozłożonych w czasie, czy raniące wiele celów na raz. Wybór broni jest więc kwestią indywidualną.
Szepcząca posiada największą mobilność ze wszystkich klas - dzięki swoim zdolnościom jest w stanie poruszać się bardzo szybko, znacząco skracając czas potrzebny do przemierzenia mapy. Postać cechuje się olbrzymimi obrażeniami przeciwko jednemu celowi - doskonale nadaje się do walki z bossami, których paski zdrowia jest w stanie bardzo szybko opróżnić. Gorzej jednak wygląda walka z dużymi grupami słabszych przeciwników - większość zdolności zadających największe obrażenia działa na pojedynczego wroga, przez co eliminacja skupisk potworów trwa trochę dłużej niż u innych klas. Największą wadą Szepczącej jest jej niska wytrzymałość - posiada najniższy współczynnik obrony i punktów zdrowia ze wszystkich klas. Z uwagi na to gracz musi polegać na unikach i pozostawać w ciągłym ruchu, jeśli chce przeżyć - moment nieuwagi może zakończyć się nagłym zgonem.
Szepcząca będzie doskonałym wyborem dla gracza, który lubi szybką akcję i niestraszne jest dla niego ciągłe zmienianie pozycji postaci, by uniknąć ataków wrogów. Jeśli ciągłe bieganie po ekranie i wykonywanie ataków "z doskoku" nie jest dla ciebie czymś fascynującym, warto rozglądnąć się za inną postacią.
Podstawowe informacje | Zalety | Wady |
Poziom trudności: wysoki Obrażenia: bardzo wysokie Wytrzymałość: niska CC: duże Preferowana rola: DD (zadanie obrażeń) | + Bardzo duże obrażenia przeciwko jednemu celowi - Szepcząca jest w stanie poradzić sobie z bossem najszybciej ze wszystkich pozostałych klas; + Kilka umiejętności CC (efekty ograniczające kontrole), głównie spowolnienia i usidlenia + Bardzo duża mobilność, przez co można szybko przemieszczać się po mapie; + Bardzo dużo możliwości uniknięcia ataku wroga - przyspieszenie, odskok, niewidzialność; + Zdolność pozwalająca znacząco zwiększyć obrażenia zadawane przez drużynę; + Ciekawe zdolności eksperckie, które pozwalają zmienić Szepczącą w maszynę do zabijania lub skuteczną postać wsparcia. | - Średnie obrażenia obszarowe czynią tą postać mniej skuteczną w walce z grupami wrogów niż np. Blader czy Warmage; - Bardzo niska wytrzymałość - moment nieuwagi może zakończyć się natychmiastową śmiercią; - Skuteczna gra postacią wymaga ciągłego pozostawania w ruchu, by uniknąć ciosów wroga; - Mocniejsze zdolności ofensywne odblokowuje na wyższych poziomach. |
Zdolności eksperckie
Szepcząca jak wszystkie pozostałe klasy ma dostęp do 6 zdolności eksperckich - każda z nich składa się z części pasywnej i aktywnej. Są to:
- Bombardowanie (Bombardment) - sprawia, iż wrogowie znajdujący się w promieniu 10 metrów od postaci mają 5% karę do obrony (pasywna). Zdolność aktywna pozwala zrzucić na wybrane miejsce znacznik, by następnie ostrzelać tą lokację przy pomocy gradu strzał.
- Przywołanie (Summon) - zdolność przywołuje Strażniczego Żywiołaka co piąte wykorzystanie zdolności (pasywna). Zdolność aktywna także pozwala przywołać żywiołaka. Jego typ uzależniony jest od broni, z której korzysta postać - podczas korzystania z łuku pojawi się żywiołak zniszczenia, który wspomoże postać w walce, z kolei wykorzystanie jednoręcznych kusz przywoła żywiołaka życia, który przywracał będzie punkty zdrowia postaci.
- Absorpcja (Absorption) - część pasywna zwiększa moc ataków, a część aktywna pozwala przywołać w wybranym miejscu Enta. Przywołany Ent przyciągał będzie do siebie wrogów, zadając im obrażenia.
- Pogoń (Chase) - część pasywna zwiększa mobilność postaci, a część aktywna pozwala stworzyć ścianę cierpienia na wybranym obszarze. Ściana pozostanie tam przez 4 sekundy, unieruchamiając pobliskich wrogów i zadając im obrażenia.
- Zwolnienie tempa (Deceleration) - część pasywna zwiększa obronę postaci za każdym razem, gdy ta zostanie trafiona. Część aktywna pozwala rozstawić pułapkę, która tworzy pole magnetyczne przemieszczające się po polu walki - pole zadać będzie obrażenia i ogłuszać wrogów.
- Berserk - część pasywna zwiększa szybkość ataku postaci, gdy jej punkty zdrowia są powyżej 90%. Część aktywna pozwala wzmocnić broń i zadawane obrażenia o 100% na 5 sekund. Podczas tego efektu postać otrzymywać będzie od wrogów coraz większe obrażenia, w zależności od zadawanych przez siebie obrażeń.
Szepcząca - Porady
Podczas gry tą postacią warto pamiętać o kilku rzeczach, mianowicie:
- Przejrzyj dokładnie dostępne dla postaci zdolności - szczególnie te powiązane z korzystaniem z konkretnego typu oręża - i zastanów się, który styl gry bardziej ci odpowiada. U tej postaci różnice w orężu ograniczają się raczej do mobilności, niż do efektów umiejętności - strzelanie z pary kusz jednoręcznych jest po prostu szybsze i doskonale sprawdza się w walce z dużymi grupami słabych wrogów, łuk z kolei zadaje większe obrażenia, szczególnie pojedynczym celom.
- Sporo zdolności tej postaci wymaga "naładowania". Oznacza to, iż trzeba będzie stać przez kilka sekund w miejscu, by przygotować odpowiednio zdolność i wykorzystać ją w pełni. Upewnij się, iż postać jest bezpieczna - jeśli atak wroga wyda się nieunikniony, lepiej ją przerwać i spróbować ponownie za moment.
- Szepcząca doskonale radzi sobie podczas gry solo. Opanowanie tej postaci wymaga trochę czasu, gdyż trzeba cały czas pozostawać w ruchu i atakować z "doskoku", jednak postać ta zadaje największe obrażenia pojedynczym celom (bossom), przez co wprawny gracz jest w stanie bardzo szybko oczyszczać lochy.
- Postać ta także dobrze sprawdza się w drużynie. Na szczególną uwagę zasługuje tutaj gra razem z Mrocznym Władcą (Dark Lord) bądź Oprawcą (Blader) - obie te postacie walczą wręcz, odciągając uwagę wrogów od Szepczącej, przez co gracz sterujący nią jest w stanie skupić się na zadawaniu obrażeń.
- Wykorzystaj liczne efekty ograniczające kontrole, by zmniejszyć skuteczność wrogów i zwiększyć swoją szansę na przeżycie. Szepcząca nie ma zbyt wiele "twardych" efektów CC (ograniczenie kontroli) i nie jest w stanie skutecznie ogłuszać wrogów, jednak sporo jej zdolności nakłada spowolnienie, bądź unieruchamia wroga - warto korzystać z tego typu rozwiązań, by zyskać trochę dystansu.
- Wykorzystaj odpowiednio zdolność Wyrok Śmierci (Death Wish). Zdolność ta nakłada na cel efekt, który zmniejsza jego obronę o 50% na 5 sekund - w tym czasie warto wykorzystać najmocniejsze zdolności, by jak najdotkliwiej ranić przeciwnika. Po 5 sekundach efekt mija, a nałożony na wroga status powoduje eksplozję, która zada dodatkowe obrażenia. Zdolność ta doskonale nadaje się do walki z bossami.
- Zdolność Zielone Sanktuarium (Green Sanctum) to jedno z najlepszych wzmocnień w całej grze. Daje olbrzymią premię do szybkości ataku gracza i członków drużyny, co znacząco zwiększy zadawane obrażenia. Zdolność najlepiej współgra z bronią, która zadaje duże obrażenia, a która posiada niski współczynnik szybkości ataku - efekt jest wtedy najsilniejszy. Pamiętaj tylko, by pozostać w strefie Zielonego Sanktuarium, inaczej utracisz premię.
- By zwiększyć swoje szanse na przeżycie, korzystaj ze zdolności Przewrót (Roll) i Sprint Wiatru (Wind Sprint). Pierwsza zdolność pozwala odskoczyć na bok, zyskując trochę dystansu i premię do obrażeń, druga z kolei oferuje potężną premię do szybkości poruszania się i umożliwia ignorowanie kolizji (można przebiegać przez wrogów). Odpowiednie wykorzystanie tych zdolności sprawi, iż twoja postać bardzo rzadko otrzymywać będzie znaczące obrażenia.
- Nie próbuj na siłę niwelować największej wady tej postaci, niskiej żywotności. Zadaniem Szepczącej jest zadawanie jak największych obrażeń kosztem wytrzymałości - inwestuj więc w dodatkowy atak, szansę na trafienie krytyczne i szybkość ataku, a nie w punkty zdrowia i obronę Wyjątkiem jest tutaj szansa na unik - dodatkowa szansa zawsze może się przydać.
- Odpowiednio dobierz zdolności eksperckie postaci. Szepcząca może korzystać ze zdolności zadających bardzo duże obrażenia, jak Bombardowanie (Bombardment), jak i oferujących dodatkową mobilność, takich jak Pogoń (Chase). Przetestuj wszystkie i wybierz te, które najbardziej ci odpowiadają.