Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Might & Magic VII: For Blood and Honor - poradnik do gry

Might & Magic VII: For Blood and Honor - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poradnik do gry - Quests | Might & Magic VII For Blood and Honor poradnik Might & Magic VII: For Blood and Honor

Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019

PROMOTION QUESTS

ARCHER - Warrior Mage First Promotion
Zlecający: Avlee (Snick House 04)
Quest: Zepsuć windę łączącą poziomy w Red Dwarf Mine (01) w Bracada Desert i wrócic do Steagal Snick w Avlee
Items: Meduza's Mirror, Journal Entry.
Solve: Maszyna zasilająca windę znajduje się na dolnym poziomie kopalni (jest zaznaczona na mapie kopalni czerwoną kropką). Aby zepsuć windę trzeba wymienić w mechanizmie napędzającym (nie w windzie) oryginalny pas transmisyjny na zepsuty (Worn Belt), który otrzymuje się od zlecającego misję. Po wykonaniu tej operacji mamy godzinę czasu gry aby z powrotem dostać się na wyższy poziom. Po godzinie zamieniony pas pęka unieruchamiając windę.
Uwaga: Przed wykonaniem tej misji warto wziąć quest od króla krasnali Hothfarra IX ze Stone City, gdyż można je wykonąć razem.

ARCHER - Master Archer Second Promotion (Light Path)
Zlecający: Harmondale (Mark Manor 24)
Quest: Odzyskać Perfect Bow z Titans' Stronghold (32) w Avlee i wrócic z nim do Lawrence Mark w Harmondale
Items: Perfect Bow, Hareck's Leather (Relic).
Solve: Łuk znajduje się w skrzyni w zachodniej części labiryntu. Dokładna lokacjia zaznaczona jest na mapie Titans' Stronghold.

ARCHER - Sniper Second Promotion (Dark Path)
Zlecający: Avlee (Snick House 04)
Quest: Odzyskać Perfect Bow z Titans' Stronghold (32) w Avlee i wrócic z nim do Steagal Snick w Avlee
Items: Perfect Bow, Hareck's Leather (Relic).
Solve: Łuk znajduje się w skrzyni w zachodniej części labiryntu. Dokładna lokacjia zaznaczona jest na mapie Titans' Stronghold.

CLERIC - Priest First Promotion
Zlecający: Deyja Moors (Falk Residence 36)
Quest: Znaleźć Lost Pirate Map w Tidewater Caverns (13) w Tatalii i wrócić do Daedalus Falk w Deyja Moors.
Items: Map to Evenmorn Island, 5 Liquid Barrels.
Solve: Zaginiona mapa znajduje się w skrzyni za tajnym przejściem w centralnej części labiryntu. Dokładna lokacja mapy podana jest na mapie Tidewater Caverns. W poszukiwaniu mapy jak i w innych Questach bardzo przydaje się wysoki skill Perception pomagający w wyszukiwaniu tajnych przejść.

CLERIC - Priest of Light Second Promotion (Light Path)
Zlecający: Celeste (House Devine 19)
Quest: Zbrukać Altar of Evil w Grand Temple of the Moon (09) na Evenmorn Island i wrócić do Rebecca Devine w Celeste.
Items: Moon Cloak, Eagle Statuette.
Solve: Dojście do ołtarza pokazane jest na mapie Grand Temple of the Moon. Wystarczy kliknąć na ołtarzu i wrócić do Celeste.
Uwaga: W jednej ze skrzyń można znaleźć Eagle Statuette, która jest potrzebna do Statuettes Quest.

CLERIC - Priest of Dark Second Promotion (Dark Path)
Zlecający: Deyja Moors (Falk Residance 36)
Quest: Zbrukać Altar of Good w Grand Temple of the Sun (11) na Evenmorn Island i wrócić do Daedalus Falk w Deyja Moors.
Items: Sun Cloak, Journall Entry 23rd April, Knight Statuette, 18 Liquid Barrels.
Solve: Dojście do ołtarza pokazane jest na mapie Grand Temple of the Sun. Wystarczy kliknąć na ołtarzu i wrócić do Deyja.
Uwaga: W jednej ze skrzyń można znaleźć Knight Statuette, która jest potrzebna do Statuettes Quest.

DRUID - Great Druid First Promotion
Zlecający: Tularean Forrest (Green House 10)
Quest: Odwiedzić trzy kamienne monolity wypełnione wodą w Tatalii (Altar 10), Evenmorn Islands (Altar 12) i Avlee (Altar 30), po czym wrócić do Anthony Green w Tularean Forrest.
Solve: Trzeba iść do lokacji opisanych na mapach i napić się wody z ołtarza w monolitach, a nastepnie wrócić do Tularean Forrest.

DRUID - Arch Druid Second Promotion (Light Path)
Zlecający: Tularean Forrest (Green House 10)
Lokacja: Nighon Tunnels pod Stone City, Barrow Downs (Zokarr's Tomb)
Nighon Tunnels Items: Zokarr IV's Skull, Zokarr's Axe.
Dvarwen Barrows Items:3 Barrow Key, Ghost Ring.
Quest: Odnaleźć Bones of the Dwarf King w Nighon Tunnels pod Stone City i odnieść je na ich właściwe miejsce spoczynku w Barrow Downs, po czym wrócić z do Anthony Green w Tularean Forrest
Solve: Położenie kości króla krasnali Zokarra IV można znaleźć na mapie Tuneli ze Stone City do Nighon. Należy je odnieść do Zokarr's Tomb który jest jednym z barrowów w Barrow Down. Lokacja gdzie trzeba złożyć zwłoki podana jest na mapie Zokarr's Tomb. Po wykonaniu misji należy wrócić do Tularean Forrest.
Uwaga: Przed wykonaniem tej misji warto wziąć quest od Bartholomewa Hume w Harmondale (Initiate I promocja), oraz quest od Tarina Witherna w Harmondale, gdyż można je wykonać razem.

DRUID - Warlock Second Promotion (Dark Path)
Zlecający: Nighon (Anwyn Residence 14)
Quest: Odzyskać Dragon Egg z Dragon Cave (18) w Land of the Giants i wrócić z nim do Tor Anwyn w Mount Nighon.
Items: 3 Dragon Eggs, Hermes Sandals (ma je Mega Dragon).
Solve: W jaskiniach smoków znajdujemy kilka smoczych jaj, z których jedno trzeba odnieść do Mount Nighon. Wejście do jaskinii jest dosyć mocno bronione przez dużą ilość smoków, więc jeżeli mamy jeszcze problemy z pokonaniem ich można próbować je ominąć, a z jaskini teleportować się Town Portalem.

KNIGHT - Cavalier First Promotion
Zlecający: Erathia (Org House 09)
Quest: Oczyścić Hounted Mansion (08) w Barrow Down z wszystkich kościotrupów i wrócic do Fredericka Orga w Erathii.
Items: Angel Statue Painting.
Solve: Należy pozabijać wszystkie potwory w Haunted Mansion i wrócić do Erathii. Tajne przejście na niższy poziom otwiera się za pomocą książki wystającej z bocznej półki w bibliotece.
Uwaga: Na ścianie w jednym z pokoi wisi Angel Statue Painting, który jest potrzebny do Paintings Quest.

KNIGHT - Champion Second Promotion (Light Path)
Zlecający: Bracada Desert (Rowan's House 19)
Quest: Wygrać na Arenie pięć walk na poziomie Knight i wrócić do Leda Rowan w Bracada Desert
Solve: Na Arenę można się dostać tylko w niedzielę (Sunday) powozem z Harmondale (The J.V.C. Corral 06). Na Arenie trzeba wybrać poziom (Knight) u Beast Mastera a on przywoła odpowiednie potwory. Walkę można stoczyć tylko raz w tygodniu. Trzeba wygrać pieć walk, niekoniecznie kolejnych. Walki te można stoczyć przed uzyskaniem questu. Trudność przywoływanych potworów uzależniona jest od poziomu postaci którymi gramy. Prawdopodobnie łatwiej jest wygrać na początku gry, gdy pojawiają się słabe potwory. Z drugiej strony pod koniec gry można rzucać najmocniejsze czary obronne, które dobrze chronią przed najtrudniejszymi potworami.

KNIGHT - Black Knight Second Promotion (Dark Path)
Zlecający: Erathia (Org House 09)
Quest: Najechać Treasure Room Elfów w Castle Navan w Tularean Forrest i wrócić do Erathi.
Items: 10 Liquid Barrels.
Solve: Lokalizacja skarbca opisana jest na mapie Castle Navan. Aby otworzyć przejście należy użyć przełącznika w podłodze. Straże zamkowe będą przeszkadzały w wykonaniu misji atakując nieproszonych gości. Po splądrowaniu skarbca należy wrócić do Erathii.

MONK - Initiate First Promotion
Zlecający: Harmondale (Hume Residence 30)
Quest: Znaleźć zaginione miejsce medytacji w Dwarven Barrows w Barrow Down.
Items:3 Barrow Key, Ghost Ring.
Solve:Zaginione miejsce medytacji to fontanna w Zorrka's Tomb, którego lokacja opisana jest na mapie Barrow Down. Po naciśnięciu na fonatnnę Bartholomew Hume mentalnie kontaktuje się z nami i dokonuje promocji.
Uwaga: Przed wykonaniem tej misji warto wziąć quest od od Tarina Witherna w Harmondale oraz od Anthony Greena w Tularean Forrest (Arch Druid II promocja), gdyż można je wykonać razem.

MONK - Master Monk Second Promotion (Light Path)
Zlecający: Harmondale (Hume Residence 30)
Quest: Zabić High Priest of Baa w Temple of Baa (31) w Avlee i wrócić do Bartholomew Hume w Harmondale.
Items: Letter from Xenoflex, Cloak of the Sheep (ma go High Priest of Baa), 9 Liquid Barrels.
Solve: Trzeba zabić wszystkie potwory w świątyni. Po oczyszczeniu świątyni trzeba wrócić do Harmondale.

MONK - Ninja Second Promotion (Dark Path)
Zlecający: The Pit (Stephen Sands)
Quest: Trzeba odnaleźć lokalizację Tomb of Ashwar Nog'Nogoth (55), wejść do niego i wrócić do Stephan Sand w Pit.
Solve: W Castle Harmondale (01) w sali tortur znaleźć można zapis przesłuchania (Journal Excerpt), w którym po raz pierwszy wspomniana zostaje nazwa Tomb of the Master. Dowiadujemy się, że grobowiec znajduje się on na południu Erathii. Po dalszej rozbudowie zamku na piętrze w skrzyni znajdujemy Basic Cryptography Scroll, w którym zapisane są wskazówki do rozszyfrowania lokalizacji grobowca. Złamać kod można w School of Sorcery (06) w Bracada Desert. Lokacja Tomb of The Master (55) podana jest na mapie Erathi. Po zwiedzeniu grobowca należy wrócić do Pitu.

PALADIN - Crusader First Promotion
Zlecający: Erathia (Quixote Residence 08)
Quest: Zabić Smoka Wromthrax the Heartless w Wromthrax's Cave (09) w Tatali. Charles Quixote przyłancza się do drużyny na czas wykonania misji.
Solve: Na na początku gry nie jest tak łatwo zabić smoka. Najlepiej używać magicznych różdżek i walczyć w trybie czasu rzeczywistego. Po zabiciu smoka Charles Quixote dokonuje promocji i odłącza się.

PALADIN - Hero Second Promotion (Light Path)
Zlecający: Erathia (Quixote Residence 08)
Quest: Uratować Alice Hargreaves z rąk Williama Setaga w William's Tower (14) w Deyja Moors i wrócić do Sir Charles Quixote w Erathii.
Items: William's Tower Key, Villain's Blade (ma go William Setag).
Solve: Trzeba zabić wszystkich w William's Tower i znaleźć William's Tower Key otwierający drzwi do uwięzionej Alice Hargreawes. Uwolnioną kobietę trzeba odprowadzić do Erathii.

PALADIN - Villain Second Promotion (Dark Path)
Zlecający: Deyja Moors (William's Tower 14)
Quest: Porwać Alice Hargreaves z jej rezydencji w Castle Gryphonheart (43) i wrócić z nią do Williama Setaga w Deyja Moors.
Items: Catherine's Key, Archibald Ironfist Painting, Roland Ironfist Painting, 16 Liquid Barrels.
Solve: Lokacja Alice Hargreaves podana jest na mapie Castle Gryphonhearth. W wykonaniu zadania przeszkadzali będą strażnicy, których trzeba zabić. Porwaną należy zaprowadzić do Williama Setaga w Deyja Moore.
Uwaga: Na ścianach zamku wiszą dwa obrazy, Archibald Ironfist Painting oraz Roland Ironfist Painting, potrzebne do Paintings Quest.

RANGER - Hunter First Promotion
Zlecający: Tularean Forrest (Sower Resistance 34)
Quest: Rozwiązać zagadkę wejścia do Faerie Mound (Hall Under the Hill 01) w Avlee i porozmawiać z Faerie King.
Items: Faerie Ring, Faerie Key.
Solve: W przedsionku Hall Under the Hill znajduje się kopiec, w którym znajduje się wejście do krainy Fearie. Trzeba pochodzić dokoła kopca aż teleportuje nas na poziom z korytarzem. Przy wejściu wita nas Fearie King dokonując promocji. Później można zwiedzić kraine Fearie. Skarbiec otwiera ukryty zamek, który trzeba otworzyć Faerie Key. Dokładna lokacja zamka podana jest na mapie Hall Under the Hill.
Uwaga: Przed wykonaniem tej misji warto wziąć quest od Johana Kerrida w Tularean Forrest, gdyż można je wykonać razem.

RANGER - Ranger Lord Second Promotion (Light Path)
Zlecający: Bracada Desert (Sweet Residence 22),)
Quest: Najpierw trzeba uspokoić drzewa w Tularean Forrest rozmawiając z The Oldest Tree (02) i wrócić do Lysander Sweet w Bracada Desert, a następnie odnaleść Heart of the Forrest w Mercenary Guild (04) w Tatalii i zwrócić go do The Oldest Tree w Tularean Forrest.
Items: Heart of the Wood, Letter from Malwick, Lieutenant's Cutlas, 10 Liquid Barrels.
Solve: Rozmowa z najstarszym drzewem uspokaja drzewa na dając im nadzieję na odzyskanie serca lasu. Kamień Heart of the Forrest trzeba odzyskać z Mercenary Guild w Tatalii i odnieść go najstarszemu drzewu. Po wykonamiu misji należy wrócić do Bracada Desert.

RANGER - Bounty Hunter Second Promotion (Dark Path)
Zlecający: Tularean Forrest (Sower Resistance 34)
Quest: Zebrać 10,000 gold nagród od Bounty Hunts w Town Halls i wrócić do Ebednezer Sower w Tularean Forrest
Solve: Wszystkie miasta mają swoje ratusze, w których można dowiedzieć się za głowę jakiego potwora jest w danym miesiącu nagroda. Po pobraniu zlecenia należy zabić potwora danej klasy i wrócic po nagrodę. Pewnym problemem może być fakt oczyszczenia wszystkich map z potworów, gdyż wtedy trzeba czekać na respawn. Nagrody z Bounty Hunt można uzbierać wcześniej przed uzyskaniem questu.

SORCERER - Wizard First Promotion
Zlecający: Bracada Desert (School of Sorcery 06)
Quest: Złożyć sześć części golema w całość i wrócić do Thomasa Grey w School of Sorcery.
Solve: W Bracada Desert w skrzyni na Main Square znaleźć można Bill of Sale, w którym wyszczególnione są miejsca do których dotarły części golema. Częsci te znajduja się w skrzyniach w Bracada Desert, Tatalia, Avlee, Barrow Downs i Deyja. Dokładny opis lokacji podany jest w dziale MISC. Po złożeniu golema trzeba wrócic do Bracada Desert.

SORCERER - Archmage Second Promotion (Light Path)
Zlecający: Bracada Desert (School of Sorcery 06)
Quest: Znaleść Book of Divine Intervention w Breeding Zone (04) w The Pit i wrócić z nią do Thomasa Grey w Bracada Desert.
Items: Book of Divine Intervention.
Solve: Lokacja Book of Divine Intervention podana jest na mapie Breeding Zone. Z książką trzeba wrócić do Bracada Desert.

SORCERER - Lich Second Promotion (Dark Path)
Zlecający: The Pit (Halfgild Wynac)
Quest: Odzyskać Lich Jars z Proving Grounds (07) w Celeste i odnieść je do Halfgild Wynac w The Pit
Items: East Pillar Key, Central Pillar Key, West Pillar Key, 17 Liquid Barrels.
Solve: W The Walls of the Mist z pierwszej sali trzy teleporty prowadzą do trzech innych lokacji, w których należy znaleźć klucze do postumentów otwierających wyjście. Lich Jars znajdują się w skrzyni przy wyjsciu. Dokładan lokacja i opis znajduje się przy mapie Wall of the Mist w Celeste.

THIEF - Rogue First Promotion
Zlecający: Erathian Sewers (Master Thief)
Quest: Ukraść wazę z Lord Markham's Manor (43) w Tatali.
Items: Lord Markham's Vase, Excerpt from a Diary.
Solve: Jeżeli mamy w drużynie złodzieja to podczas dialogu z Markhamem pojawia się opcja ukradnięcia wazy. W przeciwnym wypadku musimy ją fizycznie ukraść używając czaru Invisibility. Można również zabić gwardzistów i zabrać wazę. Leży ona na kominku, a dokładna lokacja podana jset na mapie Lord Margham's Manor.

THIEF - Spy Second Promotion (Light Path)
Zlecający: Erathian Sewers (Master Thief)
Quest: Trzeba iść do Watchtower 6 (15) w Deyja Moors i przesunąć wagę bramy ze szczytu wieży na dół, a następnie wrócić do Erathian Sewers.
Solve: Dźwigna zwalniajaca wagę znajduje się w południowej sali Watchtower 6. Dokładny opis znajduje się na mapie Watchtower 6.

THIEF - Assassin Second Promotion (Dark Path)
Zlecający: Deyja Moors (Undershadow's Home 33)
Quest: Trzeba zabić Lady Eleanor Carmine w Celestial Court (18) w Celeste, a następnie wróć z dowodem do Seknit Undershadow w Deyja Moors.
Solve: Lady Eleanor Caramine przebywa w Hall of Down. Trzeba ją zabić i wrócić do Deyja Moors.

Game Progress Quests
(muszą być wykonywane aby gra weszła w następną fazę)

Scavenger Hunt - Red Potion
Zlecający: Emerald Island (Judge of Emerald Island 8)
Quest: Zwrócić Red Potion do Judge na Emerald Island.
Solve: Można ją zrobić z zioła Poppysnaps i Pottion Bottle znalezionych na ziemi lub kupionych w sklepach Emerald Enchantments (14) i The Blue Bottle (11).

Scavenger Hunt - Seashell
Zlecający: Emerald Island (Judge of Emerald Island 8)
Quest: Zwrócić Seashell do Judge na Emerald Island.
Items: Seashell.
Solve: Muszlę można kupić za 100 gp od Sally koło Donna Wyrith's residence (29) lub znaleźć w skrzyni w ruinch domu (18).

Scavenger Hunt - Longbow
Zlecający: Emerald Island (Judge of Emerald Island 8)
Quest: Zwrócić Longbow do Judge na Emerald Island.
Items: Longbow, Contestant's Shield, Journal Fragment.
Solve: Longbow można znaleść na ziemi w Dragon's Lair (19). Ze smokiem nie da się walczyć w tak wczesnej fazie gry. Należy szybko przebiec przez jaskinie zbierając przedmioty i wyjść. Wszystkie ważniejsze przedmioty leżą blisko wejścia więc są łatwo dostępne.
Uwaga: Na ziemi leży Contestant's Shield potrzebna do innego questu otrzymywanego od Lorda Markhama.

Scavenger Hunt - Floor Tile
Zlecający: Emerald Island (Judge of Emerald Island 8)
Quest: Zwrócić Floor Tile do Judge na Emerald Island.
Items: Floor Tile (w/ moon insignia), Wealthy Hat.
Solve: Kawałek podłogi jest w bibliotece w Temple of the Moon (20).
Uwaga: Wealthy Hat potrzebny jest do questu Scavenger Hunt.

Scavenger Hunt - Lute
Zlecający: Emerald Island (Judge of Emerald Island 8)
Quest: Zwrócić instrument muzyczny do Judge na Emerald Island.
Solve: Lute można kupoć za 500 gp od Ailysy the Bard przy Two Palm Tawern (02). Czasem można znaleźć instrument w skrzyni.

Scavenger Hunt - Welthy Hat
Zlecający: Emerald Island (Judge of Emerald Island 8)
Quest: Zwrócić Welthy Hat do Judge na Emerald Island.
Items: Wealthy Hat, Floor Tile (w/ moon insignia).
Solve: Wealthy Hat można znaleźć w szafie w Temple of the Moon (20) lub wymienić za Red Potion u Brenta Filianta przy ognisku za mostem nad przełęczą.
Uwaga: Floor Tile (w/ moon insignia) potrzebny jest do questu Scavenger Hunt.

Harmondale - Butler Quest I
Zlecający: Harmondale (On The House 02)
Quest: Oczyścić castle Harmondale (01) z Goblinów i wrócić do Butlera.
Items: Letter to Hairbaugh, 16 Liquid Barrels.
Solve: Trzeba pozabijać wszystkie Gobliny i szczury na parterze zamku Harmondale i wrócić do Butlera.
Uwaga: Letter to Hairbaugh potrzebny jest do odkrycia zdrajcy w Harmondale.

Harmondale - Butler Quest II
Zlecający: Harmondale (On the House 02)
Quest: Namówić króla krasnali w Stone City (32) aby pomógł dbudować zamek Harmondale.
Solve: Po oczyszczeniu zamku Harmondale dowiadujemy się iż jedynymi którzy mogą odbudować zamek są krasnale w Stone City do którego wejście jest w Barrows Down. Trzeba porozmawiać z królem krasnali Hothfarrem IX, który w zamian za pomoc w remoncie zamku rząda wykonania misji ratunkowej.

Fix Your Castle Quest
Zlecający: Barrow Downs (Stone City 32)
Quest: Uratować krasnali zaklętych w kamień z Red Dwarf Mines (01) i wrócić do Dwarf King w Stone City w Barrow Downs.
Items: Meduza's Mirror, Journal Entry.
Solve: Król krasnali Hothfarr IX prosi aby uratować kilku jego ludzi z Red Dwarf Mines we wschodniej części Bracada Desert. Zostali oni zamienieni w kamień przez meduzy i Hothfarr daje nam Elixir, który ma odwrócić zaklecie. Kamienne posągi znajdują się na pierwszym poziomie kopalni. Na każdym posągu trzeba użyć Elixiru. Uwolnionych krasnali należy odprowadzić do Stone City. Za wykonanie misji król krasnali obiecuje odbudować zamek Harmondale.
Uwaga: Przed wykonaniem tej misji warto wziąć quest od Steagala Snicka z Avlee (Battle Mage I promocja), gdyż można je wykonąć razem.

Castle Navan Quest
Po odbudowaniu zamku Harmondale przez krasnali ze Stone City, należy porozmawiać z przybyłym do zamku ambasadorem elfów z Tularean Forrest.
Zlecający: Tularean Forrest (Castle Navan 20)
Quest: Wykraść plany Fort Riverstride (54) w Erathii i odnieść je do Eldrich Parson w Castle Navan w Tularean Forrest. Quest ten ma ograniczenie czasowe 1 miesiąc.
Items: Riverstride Plans, Orders from Steadwick, 10 Liquid Barrels.
Solve: Do fortu można się dostać normalnym wejściem od góry lub tajnym przejściem od strony rzeki. Plany ukryte są za obrazem w sali posiedzeń. Dokładna lokacja planów podana jest na mapie Fort Riverstride. Można również udać się do Queen Catherine w Castle Gryphonhearth (43) w Erathii i opowiedzieć jej o zamiarach ataku elfów. Królowa daje nam wtedy fałszywe plany fortu. Prawdziwe lub fałszywe plany fortu trzeba odnieść do Castle Navan.

Castle Gryphonheart Quest
Po odbudowaniu zamku Harmondale przez krasnali ze Stone City, należy porozmawiać z przybyłym do zamku ambasadorem ludzi z Erathii.
Zlecający: Erathia (Castle Gryphonherat 43)
Quest: Queen Catherine zleca nam uratowanie swego szpiega Loren Steel z Tularean Caves (44) w Tularean Forrest. Quest ten ma ograniczenie czasowe 1 miesiąc.
Items: Letter from Mr. Stantley, Letter from Gavin Magnus.
Solve: Loren Steel trzymany jest w więzieniu na dolnym poziomie jaskiń, do którego można dostać się przez teleport. Dokładną lokacje więźnia możemy znaleźć na mapie Tularean Caves. Po uratowaniu trzeba odprowadzić go do Castle Gryphonherat.

Choose a Judge Quest
Po wykonaniu misji dla Queen Catherine i/lub Elfkinga, po jakimś czasie w Harmondale pojawia się Messanger, który oznajmia, że zmarł Judge Grey i należy wybrać jego następcę.
Zlecający: Messenger w Harmondale.
Quest: Wybrać nowego Arbitra jako następcę Judge Greya w Harmondale.
Solve: Jest to decydujący moment w grze, gdzie musimy przez wybór odpowiedniego sędziego, opowiedzieć się po jasnej (Light) lub cziemnej (Dark) stronie mocy. Wybór ten zadecyduje o dalszym przebiegu gry, dostępnych misjach i dalszym rozwoju postaci głównie w magii (Light i Dark Magic). Aby dokonać wyboru sędziego musimy porozmawiać z nowymi ambasadorami w Castle Harmondale. Ambasador z Bracada Desert (Light Patht) kieruje nas do Judge Fairweathera czekającego w tawernie Familiar Place (10) w Bracada Desert. Ambasador z Deyja (Dark Path) kieruje nas do Judge Sleena oczekującego w tawernie The Snobbish Goblin (02) w Deyja. Po dokonaniu wybory sędziego trzeba wrócić do Harmondale i porozmawiać z nim w Arbiter (36).
Należy nadmienić iż wybór ten nie jest wyborem pomiędzy dobrem a złem. Jest to wyłącznie wybór pomiędzy ciemną a jasną stroną mocy ("Use your force Luck, Use your force ...").

TIMED QUESTS (mają nałożone ograniczenie czasowe)

Artifact Quest
Zlecający:
Quest: Odzyskać Gryphonheart's Trumpet z pola bitwy w Tularean Forrest i oddać go stronie którą preferujesz.
Solve:

Light Path Quests

Arbiters Light Quest
Zlecający: Harmondale (Arbiter 36)
Quest: Trzeba wejść do Celeste przez teleport (13) w Bracada Desert i porozmawiać z Gavin Magnus w Castle Lambent (17) w Celeste.
Solve: Lokacje teleportu i Castle Lambent znajdują się na odpowiednich mapach.

Seasons Stole Quest
Zlecający: Bracada Desert (Zimm's House 29)
Quest: Odzyskać Seasons' Stole z Hall of the Pit (21) w Deyja i zwrócić go Gary Zimm w Bracada Desert.
Solve: Seasons' Stole znajdują się w skrzyni przy wejściu do The Pit. Dokładna lokacja podana jest na mapie Hall of the Pit.

Proving Grounds - Walls of Mist Quest
Zlecający: Celeste (Castle Lambent 7)
Quest: Przejść cały labirynt The Walls of Mist (07) w Celeste nie zabijając nikogo i wrócić do Gavin Magnus w Castle Lambent w Celeste.
Items: East Pillar Key, Central Pillar Key, West Pillar Key, 17 Liquid Barrels.
Solve: Wykonanie tego questu jest konieczne aby uzyskać umiejętność Light Magic i członkostwo w Enlightment Guild. W The Walls of the Mist z pierwszej sali trzy teleporty prowadzą do trzech innych lokacji, w których należy znaleźć klucze do postumentów otwierających wyjście. Dokładan lokacja i opis znajduje się przy mapie Wall of the Mist w Celeste.

Light Advisor Quest 1
Zlecający: Celeste (Resurecta 22)
Quest: Odzyskać Altar Piece z Temple of Light (12) w Celeste i Temple of the Dark (23) w The Pit i zwrócić do Resurecta w Hostel w Celeste.
Solve: Jeden kawałek ołtarza jest w skrzyni w Temple of Light w Celeste za ołtarzem w sali w przełącznikami. Drugi kawałek jest ukryty pod kamienną płytą ołtarza w Temple of the Dark w The Pit. Dokładne lokacje znajdują się na mapie Temple of Light w Celeste i Temple of the Dark w The Pit. Obydwie części ołatarza trzeba odnieść do Resurecty w Celeste.

Light Advisor Quest 2
Zlecający: Celeste (Crag Hack 25)
Quest: Sprawdzić Wine Cellar (27) w Tatalii i wrócić z raportem do Crag Hack w Hostel w Celeste.
Solve: W piwnicy trzeba pozabijać wszystkie duchy, necromancery i wampiry, a następnie wrócić do Crag Hack w Celeste.

Light Advisor Quest 3
Zlecający: Celeste (Sir Caneghem 24)
Quest: Odzyskać Case of Soul Jars z Castle Gloaming (26) w Pit i zwrócić ją do Sir Caneghem w Hostel w Celeste.
Items: Case of Soul Jars, Big Tapestry, 5 Liquid Barrels.
Solve: Case of Soul Jars znajdują się w skrzyni na początku kładki prowadzącej do łodzi. Dokładna lokacja pokazana jest na mapie Castle Gloaming. Inną parę Case of Soul Jars znaleźć można w twierdzy Warloków w Thundersfist Mountain (18) w Mount Nighon. Kasetkę trzeba zanieść do Sir Canaghem w Celeste.

Light Advisor Quest 4
Zlecający: Celeste (Robert the Wise 23)
Quest: Zamordować Tolberti w The Small House (07) w The Pit i zwrócić jego Control Cube do Robert the Wise w Celeste.
Solve: Tolberti jest stosunkowo trudnym przeciwnikiem. Możemy obronić się przed rzucanym przez niego Eradicate za pomocą czaru Protection from Magic z poziomu Grand Master. Można zdjąć jego czary ochronne za pomocą Dispel Magic. Control Cube trzeba zanieść do Robert the Wise w Celeste.

Light Devil Quest
Zlecający: Celeste (Castle Lambent 17)
Quest: Zinfiltrować Colony Zod (19) w The Land of the Giants i zabić przywódcę obcych Xenofexa, a następnie wrócić do Resurecta w Celeste. Resurecta uczy skilu Blaster i wręcza jeden egzemplarz.
Items: Colony Zod Key (ma go Roland).
Solve: Do Land of the Giants można dostać się jedynie przez tunele w Thunderfist Mountain pod Mount Nighon. Po dotarciu do Land of the Giants telepatycznie kontaktuje się Archibald Ironfist prosząc o uwolnienie jego brata Rolanda z rąk Devilów, do pomocy wręczając Blaster. Po uwolnieniu Rolanda w Clony Zod ten daje nam Colony Zod Key, otwierający przejście do sali dowodzenia gdzie trzeba zabić Xenoflexa. Dokładne lokacje opisane są na mapie Colony Zod. Po wykonaniu zadania należy wrócić do Resurecty w Celeste.
Dojście do Colony Zod bronione jest przez Devile rzucające czar Meteor Shower, co utrudnia walkę z nimi. Można ich ominąć i wejść do Colony Zod bez walki. Tam uzbroić całą drużynę w Blastery i dopiero wtedy uporać się z Devilami na zewnątrz strzelając w czasie rzeczywistym.

Light Final Quest
Zlecający: Celeste (Castle Lambent 17)
Quest: Trzeba iść do promu kosmicznego Lincoln leżącego w głębinach morskich na zachód od Avlee (34) i znaleźć Oscillation Overthruster, który trzeba odnieść do Resurecta w Celeste.
Solve: Lincoln leży pod wodą w Shoals na zachód od Avlee. Aby się tam dostać trzeba ubrać akwalungi, które znajdują się w skrzyniach przed Throne Room w Castle Lambent. Akwalungi założyć można jedynie na gołe ciało co zmusza do zdjęcia całego ekwipunku, który najlepiej zostawić w inventory. Pod wodą w Shoals nie można rzucać czarów i używać broni innej niż blastery, można jedynie używać potions. W głębinach pływają rekiny, które najlepiej jest ominąć i popłynąć od razu na Lincolna. Do statku wchodzi się przez boczne luki na krzydłach z prawej lub z lewej strony kadłubu. Bezpośrednio po wejściu na statek trzeba się szybko przebrać w zdjęte wcześniej rzeczy. Można również rzucić czar Lloyd Bacon po wejściu, teleportować się na kontynet i tam już spokojnie przygotować do exploracji Lincolna. Oscillation Overthruster znajduje się w przyrządach sterowniczych w sterówce staku. Dokładna lokacja pokazana jest na mapie Lincoln. Na statku można uzbroić się w Blaster Rifle, które są dużo lepsza bronią od Blasterów. Oscillation Overthruster trzeba odnieść do Resurecta w Castle Lambent w Celeste. Po wykonaniu misji zostaje otwarta brama do gwiazd i gra się kończy.

Dark Path Quests

Malwick Quest
Zlecający: Emerald Island (Mr. Malwick w pobliżu The Blue Bottle 11)
Quest: Mr. Maalwick oferuje Wand of Fireball za bliżej nieokreśloną przysługę w przyszłości dla Mercenary Guild.
Solve: Jeżeli przyjmie się od Mr. Malwicka Wand of Fireball na Emerald Island to w przyszłości zarząda od nas przysługi dla Mercenary Guild w Tatalii. Zadanie które zleca (Mercenary Guild Quest 2) jest ciężko wykonać grając Light Path, lepiej więc nie brać podarunku. Jeżeli w przyszłości mamy zamiar wybrać Dark Path to śmiało można zaakceptować jego propozycję. Jeżeli koniecznie chcemy mieć tą Wand of Fireball można przyciągnąć Dragonflys do miasta i poczekać aż zabiją Malwicka. Przed ściągnięciem much do miasta trzeba pamiętać o przyłączeniu właściwych NPC-tów do dużyny.

Mercenary Guild Quest 1
Zlecający: Harmondale (Letter from Mr. Malwick)
Quest: Należy udać się do Mercenary Guild (04) w Tatalii w ciągu dwóch tygodni od otzrymania listu i porozmawiać z Nilesem Stantleyem.
Solve: Posłaniec z listem pojawia się jedynie gdy wzieliśmy Wand of Fireball od Mr. Malwicka na Emerald Island na początku gry. Wezwanie otrzymujemy już po wyborze nowego sędziego. Spóźnienie się na rozmowę ze Stanleyem jest równoznacze z niewykonaniem questu który zleca (Mercenary Guild Quest 2).

Mercenary Guild Quest 2
Zlecający: Tatalia (Mercenary Guild 04)
Quest: Trzeba ukraść Tapestry z Castle Lambent (17) w Celeste i odnieść ją do Niles Stantley w Tatalii. Trzeba to zrobić w ciągu miesiąca. Za nie wykonanie zadania Stanley grozi najazdem na Harmondale.
Items: Big Tapestry, 11 Liquid Barrels.
Solve: Tapestry wisi na ścianie w północno wschodniej części zamku. Aby się tam dostać musi być włączona pompa tłocząca wodę, dzięki czemu można napełnić wodą zbiornik prowadzący do sali z gobelinem przełącznikiemm koło schodów. Dokładne lokacje opisane są na mapie Castle Lambent. Quest ten można wykonać bez dalszych konsekwencji jeżeli wybrało się Dark Path. W przypadku gdy wybrało się Light Path Tapestry można ukraść używając czaru Invisibility lub zabijając gwardzistów, lecz sala tronowa zostaje zamknieta co uniemożliwia dalszą grę. Za wykonanie misji nie otrzymuje się experience i spada reputacja. Jeżeli nie wykonamy zadania Niles Stanley wysyła bandę goblinów i renegatów na Harmondale. Atakujący są słabi lecz powodują zamknięcie większości budynków w Harmondale na klucz, co uniemożliwia korzystanie ze sklepów, tawerny i stajni (jedyna droga na Arenę) oraz pobieranie dalszych nauk.

Arbiters Dark Quest
Zlecający: Harmondale (Arbiter 36)
Quest: Trzeba wejść do The Pit przez Hall of the Pit (21) w Deyja Moors i porozmawiać z Archibald w Castle Gloaming (26) w The Pit.
Solve: Lokacje Hall of the Pit i Castle Gloaming znajdują się na odpowiednich mapach.

Necro Proving Grounds - The Breeding Zone
Zlecający: The Pit (Castle Gloaming 26)
Quest: Przejść cały labirynt The Breeding Zone (04) w The Pit nie zabijając nikogo i wrócić do Archibalda w Castle Gloaming w The Pit.
Solve: Wykonanie tego questu jest konieczne aby uzyskać umiejętność Dark Magic i członkostwo w Guild of Night. Dokładna lokacja i znajduje się na mapie The Breeding Zone w The Pit.

Kill Griffins Quest
Zlecający:
Quest: Zabić wszystkie Griffiny w Erathia i w Bracada Desert, poczym wrócić do Seth Drakkson w Deyja Moors
Solve:

Dark Advisor Quest 1
Zlecający: The Pit (Kastore)
Quest: Odzyskać Altar Piece z Temple of Light (12) w Celeste i z Temple of Dark (23) w The Pit i wrócić do Kastore w Pit.
Solve: Jeden kawałek ołtarza ukryty jest pod kamienną płytą ołtarza w Temple of the Dark w The Pit. Drugi znajduje się w skrzyni w Temple of Light w Celeste za ołtarzem w sali z przełącznikami. Dokładne lokacje znajdują się na mapie Temple of the Dark w The Pit i Temple of Light w Celeste. Obydwie części ołatarza trzeba odnieść do Kastore w Hostel w The Pit.

Dark Advisor Quest 2
Zlecający: The Pit (Maximus)
Quest:Odzyskać Case of Soul Jars od Warlocks w Thunderfist Mountain (18) w Mount Nighon i odnieść ją do Maximus w Hostel w The Pit.
Solve: Case of Soul Jars leżą w skrzyni w twierdzy warloków. Dokładna lokacja podana jest na mapie Thunderfist Mountain. Drugą parę Case of Soul Jars można znaleźć w skrzyni w Castle Gloaming (26) w The Pit na początku kładki prowadzącej do łodzi. Kasetkę trzeba onieść do Maximusa w Hostel w The Pit.

Dark Advisor Quest 3
Zlecający: The Pit (Dark Shade)
Quest: Zniszczyć Magical Defences w Clanker's Laboratory (03) w Tularean Forrest i wrócić do Dark Shade w Hostel w The Pit.
Items: Clanker's Amulet, 2 Liquid Barrels.
Solve: Magiczna obrona znajduje się w ukrytej części laboratorium do której przejście otwiera książka w bibliotece. Dokładna lokacja podana jest na mapie Clanker's Laboratory. Po wykonaniu zadania trzeba wrócić do Dark Shade w The Pit. Jeżeli wybraliśmy Light Path warto splądrować Clanker's Laboratory przed wycieczką do Land of the Giants ponieważ po telepatycznej rozmowie z Archibaldem zostaje on uwięziony tym miejscu i nie można tam już wejść.

DarkDevil Quest
Zlecający: The Pit (Castle Gloaming 26)
Quest: Zinfiltrować Colony Zod (19) w The Land of the Giants i zabić przywódcę obcych Xenofexa, a następnie wrócić do Kastore w The Pit. Kastore uczy skilu Blaster i wręcza jeden egzemplarz.
Items: Colony Zod Key (ma go Roland).
Solve: Do Land of the Giants można dostać się jedynie przez tunele w Thunderfist Mountain pod Mount Nighon. Po dotarciu do Land of the Giants telepatycznie kontaktuje się Archibald Ironfist prosząc o uwolnienie jego brata Rolanda z rąk Devilów, do pomocy wręczając Blaster. Po uwolnieniu Rolanda w Clony Zod ten daje nam Colony Zod Key, otwierający przejście do sali dowodzenia gdzie trzeba zabić Xenoflexa. Dokładne lokacje opisane są na mapie Colony Zod. Po wykonaniu zadania należy wrócić do Kastore w The Pit.
Dojście do Colony Zod bronione jest przez Devile rzucające czar Meteor Shower, co utrudnia walkę z nimi. Można ich ominąć i wejść do Colony Zod bez walki. Tam uzbroić całą drużynę w Blastery i dopiero wtedy uporać się z Devilami na zewnątrz strzelając w czasie rzeczywistym.

DarkFinal Quest
Zlecający: The Pit (Castle Gloaming 26)
Quest: Trzeba iść do promu kosmicznego Lincoln leżącego w głębinach morskich na zachód od Avlee (34) i znaleźć Oscillation Overthruster, który trzeba odnieść do Kastore w The Pit.
Solve: Lincoln leży pod wodą w Shoals na zachód od Avlee. Aby się tam dostać trzeba ubrać akwalungi, które znajdują się w skrzyniach przed Throne Room w Castle Gloaming. Akwalungi założyć można jedynie na gołe ciało co zmusza do zdjęcia całego ekwipunku, który najlepiej zostawić w inventory. Pod wodą w Shoals nie można rzucać czarów i używać broni innej niż blastery, można jedynie używać potions. W głębinach pływają rekiny, które najlepiej jest ominąć i popłynąć od razu na Lincolna. Do statku wchodzi się przez boczne luki na krzydłach z prawej lub z lewej strony kadłubu. Bezpośrednio po wejściu na statek trzeba się szybko przebrać w zdjęte wcześniej rzeczy. Można również rzucić czar Lloyd Bacon po wejściu, teleportować się na kontynet i tam już spokojnie przygotować do exploracji Lincolna. Oscillation Overthruster znajduje się w przyrządach sterowniczych w sterówce staku. Dokładna lokacja pokazana jest na mapie Lincoln. Na statku można uzbroić się w Blaster Rifle, które są dużo lepsza bronią od Blasterów. Oscillation Overthruster trzeba odnieść do Kastore w Castle Gloaming w The Pit. Po wykonaniu misji zostaje otwarta brama do gwiazd i gra się kończy.

Side Quest (Questy poboczne)

Missing Contestants
Zlecający: Emarald Island (Judge of Emerald Island 8)
Quest: Znaleźć zaginionych uczestników Scavenger Hunt i odprowadzić ich do Lorda Markhama.
Monsters: Dragon, Rat.
Items: Contestant's Shield, Longbow, Journal Fragment.
Solve: Zaginieni uczestnicy konkursu nie żyją, zabici przez smoka Morcarack the Pitiless zamieszkującego Red Dragon Cave (19). Z jaskini smoka trzeba zabrać Contestant's Shield i odnieść Lordowi Markhamowi. Ze smokiem nie da się walczyć w tak wczesnej fazie gry. Należy szybko przebiec przez jaskinie zbierając przedmioty i wyjść. Wszystkie ważniejsze przedmioty leżą blisko wejścia więc są łatwo dostępne.
Uwaga: Na ziemi leży Longbow potrzebny do questu Scavenger Hunt.

Signet Ring Quest
Zlecający: Harmondale (On the House 02)
Quest: Trzeba odzyskać Davrik's Signet Ring z Bandit Caves (02) w NE Erathii.
Solve: Sygnet znajduje się w skrzyni w małej jaskini. Po zabiciu bandytów trzeba odnieść go z powrotem do Davlik Peladium w Harmondale.

Signal Fire Pit
Zlecający: Harmondale (Hairbaugh koło On the House 02)
Quest: Zapalić wszystkie Signal Fire Pit w Harmondale.
Items: Grognard's Cutlas (ma go Grognard)
Solve: Hairbaugh twierzi, że aby uzyskać pomoc od Erathii, trzeba zapalić ogniska sygnalizacyjne na drodze do Barrow Dawns, Erathia i Tularean Forrest. Po przeczytaniu Letter to Hairbaugh, który znaleźć można w Castle Harmondale, dowiadujemy się, że jest on zdrajcą i można go zabić. Po zapaleniu wszystkich trzech Siganal Fire Pit, po kilku dniach, przybywa armia goblinów pod dowództwen Grognara, zamierzająca podbić Harmondale.

Arcomage Quest
Zlecający: Erathia (Barnes Home 12)
Quest: Trzeba wygrać w grę Arcomage we wszystkich 13 tavernach i wrócić do Gina Barnes w Erathi po nagrodę.
Solve: Aby grać w Arcomage trzeba mieć talię kart Arcomage Deck. Można ją znaleźć w White Cliff Caverns (35) w Harmondale co jest związane z Fate of Darron's Brother Quest. Przy bracie Darrona można też znaleźć Remains of Jounall, z którego otzrymujemy kilka wskazówek jak wygrać w tą grę. Z talią kart trzeba odwiedzić wszystkie 13 tawerny w każdym mieście i wygrać przynajmniej raz w Arcomage zgodnie z regułami które w danej karczmie obowiązują. W nagrodę otrzymuje się m.in. Elfbane, Mind's Eye, Forge Gauntless, Elven Chainmail, 2 Stalt-laced Ore.

Faerie Pipes Quest
Zlecający: Tularean Forrest (Kerrid Resistance 22)
Quest: Dostarczyć zalakowany list do Faerie King w Hall Under the Hill (01) w Avlee i wrócić z Fearie Pipes do Johana Kerrida w Tularean Forrest.
Items: Faerie Ring, Faerie Key.
Solve: W przedsionku Hall Under the Hill znajduje się kopiec, w którym znajduje się wejście do krainy Fearie. Trzeba pochodzić dokoła kopca aż teleportuje nas na poziom z korytarzem. Przy wejściu wita nas Fearie King z którym możemy porozmawiać. Za doręczenie listu dostajemy Faerie Pipes które trzeba odnieść z do Johana Kerrida w Tularean Forrest. Po rozmowie z królem można zwiedzić krainę Fearie. Skarbiec otwiera ukryty zamek, który trzeba otworzyć Faerie Key. Dokładna lokacja zamka podana jest na mapie Hall Under the Hill.
Uwaga: Przed wykonaniem tej misji warto wziąć quest od Ebednezer Sowera w Tularean Forrest (Hunet I promocja), gdyż można je wykonać razem.

Fate of Darron's Brother Quest
Zlecający: Harmondale (Temper Residence 08)
Quest: Darron Temper prosi o odnalezienie brata Elrona, który poszedł do White Cliff Caves (35), aby przygotować się do gry Arcomage.
Items: Arcomage Deck, Remains of Jounall.
Solve: Pozostałości po Bracie Darrona możemy znaleźć na samym końcu White Cliff Caverns i jest to talia kart Acromage Deck, oraz Remains of Jounall, z którego dowiadujemy się jak wygrać w grę Arcomage. Informacje o śmierci Elrona trzeba przekazać Darronowi Temper w Harmondale.

Haldar's Remains Quest
Zlecający: Mount Nighon (Dusk's Home 11)
Quest: Odzyskać prochy Haldara z The Maze (28) w Mount Nighon i wrócić do Mazim Dusk w Mount Nighon.
Items: Haldar's Remains, Angel Statuette.
Solve: Należy odwiedzić labirynt w Mount Nighon i po odnalezieniu podziemnej fortecy w jednej ze skrzyń leżą prochy Haldara. Dokładna lokacja podana na mapie The Maze.
Uwaga: W jednej ze skrzyń można znależć Angel Statuette, która potrzebna jest do Statuettes Quest.

Harmondale Temple Quest
Zlecający: Harmondale (WelNin Cathedral 03)
Quest: Odnaleźć zaginiony symbo religijny Lantern of Light w Barrow Down i odnieść ją do Tarin Withern w Harmondale.
Solve: Latarnia znajduje się w Dwarven Barrow II (wejścia 06, 07, 38) w Barrow Downs. Schemat Barrowów i lokacje Lataren of Light znajdują się na mapie Barrow Down.
Uwaga: Przed wykonaniem tej misji warto wziąć quest od Bartholomewa Hume w Harmondale (Initiate I promocja) oraz quest od Anthony Greena w Tularean Forrest (Arch Druid II promocja), gdyż można je wykonać razem.

Kill Troglodytes Quest
Zlecający: Stone City (Spark's House 37)
Quest: Oczyścić podziemia Stone City z troglodytów i wrócić do Spark Burnkindle w Stone City.
Solve: Trzeba zjechać windą koło świątyni dwa poziomy niżej i zabić wszystkie potwory aż do masywnych drzwi po czym wrócić do Sparka Burkindle w Stone City.

Statuettes Quest
Zlecający: Tularean Forrest (Ottin House 31)
Quest: Odzyskać trzy statuetki i postawić je z powrotem na ołtarzach w Bracada Desert, Tatalia, Avlee po czym wrócić do Thoma Lumbra w Tularean Forrest.
Solve: Knight Statuette można znaleźć w Grand Temple of the Sun (11) na Evenmorn Island. Eagle Statuette w Grand Temple of the Moon (09) na Evenmorn Island. Angel Statuette znajduje się w The Maze (28) w Mount Nighon. Lokacje statuetek podane są na mapach odpowiednich labiryntów. Trzeba je położyć na ołtarzach, których lokacje znajduja się na odpowiednich mapach. Kolejność układania statuetek na ołtarzach nie ma znaczenia. Po umieszczeniu wszystkich posążków należy wrócić do Thoma Lumbra w Tularean Forrest.

Obelisk Quest
Quest: Należy odwiedzić wszystkie 15 Obelisków, odczytać z nich wiadomości, które następnie trzeba połączyć i zdekodować treść przekazu, ujawniającą lokację ukrytej skrzyni ze skarbem.
Solve: Po odwiedzeniu wszystkich obelisków można udać się po skarb. Skrzynia ze skarbem znajduje się w kamiennym kręgu (17) na Evenmorn Island. Można ją otworzyć tylko miedzy 24.00 a 01.00. Dokładne rozwiązanie Questu Obelisków znajduje się w dziale MISC.

Paintings Quest
Zlecający: Tatalia (Visconti Residence 20)
Quest: Odnaleźć obrazy King Rolanda, Archibalda oraz jednej ze statuł aniołów i odnieść je do Ferdinanda Visconti w Tatalii.
Solve: Angel Statue Painting znajduje się w Haunted Mansion (08) w Barrow Dawns. Archibald Ironfist Painting i Roland Ironfist Painting są w Castle Gryphonheart (43) w Erathii. Aby wydostać obrazy z castle Gryphonheart można użyć czaru Invisibility lub zabić straże. Jeżeli chcemy uniknąć walki nie należy chodzić po zamku ze skradzionymi przedmiotami gdyż straże atakują. Dokładne lokacje obrazów podane są na mapach Haunted Mansion i Castle Gryphonhearth.

Letter to Lord Markham
Zlecający: Erathia (Thrush Residance 16)
Quest: Dostarczyć list do Lorda Markhama w Lord Markham's Manor (43) w Tatali i wrócić z Parson's Quill do Norbert Thrush w Erathii.
Solve: Po dostarczeniu listu Lord Markham wręcza Parson's Quill, które trzeba odnieść do Norberta Thrusha w Erathii.