Gniazdo Burz (2,4) | Misja 1 - Przypadki kapitana Hacka (ZG) poradnik Might & Magic: Heroes VI - Pirates of the Savage Sea
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Gniazdo Burz (2/4)
Cele: znaleźć drogę na Grzmiącą Górę
Nagroda: 120 000 XP
Zdobycie Halaso nie tylko wskazało nam aktualne miejsce gniazdowania Ptaka Gromu lecz również skierowało nas na kolejny trop - Crag Hack dowiedział się, że na pobliskiej rafie koralowej mieszka pewien starzec, któremu warto złożyć wizytę. Jednak zanim wyruszymy na otwarte wody Morza Sztormów powinniśmy rozbudować swoją armię i dokończyć eksploracji wyspy. W pierwszej kolejności opłaca się zająć oba dostępne źródła surowców: tartak na południu (M1,T) i kopalnię rudy na północy wyspy (M1,R). Zdobyte zasoby wykorzystamy do rozbudowy naszego pierwszego miasta. Pierwszą budowlą powinien być market: pozwoli on nam na uzyskanie na drodze wymiany brakujących nam kryształów. Następnie powinniśmy dążyć do jak najszybszego wybudowania obozowiska centaurów oraz gniazda harpii a następnie powiększenia go do kolonii harpii. Otrzymane w ten sposób centaury i furie pozwolą nam wygrać większość starć bez strat w ludziach. Oprócz tego warto jak najszybciej zabezpieczyć pobliski Ołtarz podwładnych (M3,4) aby od samego początku gry zmaksymalizować produkcję naszych wojsk. Ostatnią ciekawostką jest Dziennik Wilka Morskiego (M1,3) - artefakt, zdobycie którego rozpoczyna dwa nowe zadania poboczne: "Dziedzictwo wielkiego pirata" oraz "Znajdź Kapelusz Kapitana".
Po zabezpieczeniu wyspy i zwerbowaniu nowych oddziałów czas na kontynuowanie naszej przygody. W tym celu musimy wybudować okręt w stoczni (M1,4) za 10 sztuk drewna i 2500 złota. Pierwszą rzeczą na jaką musimy zwrócić uwagę po zaokrętowaniu się jest obecność Łowców Piratów na przybrzeżnych wodach. Podróżując na południe od stoczni spotkamy kilku wrogich bohaterów, każdy silniejszy od poprzedniego. Warto jednak usunąć ich z drogi przed zakończeniem aktualnego zadania, gdyż mogą oni niespodziewanie zacumować przy brzegu i zaatakować nasze miasto. Po oczyszczeniu wód przybrzeżnych wyruszamy na północ od stoczni, aż do napotkania pierwszej wyspy (M1,5). Po opuszczeniu okrętu i zbliżeniu się do Falagara dowiemy się, że pustelnik w zamian za małą przysługę pomoże nam dostać się do Ptaka Gromu.