Black Station* (1) | Opis przejścia Metro 2033 - Rozdział 4 poradnik Metro 2033
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Black Station*
Także i ten poziom możesz rozegrać na dwa zasadnicze sposoby, a mianowicie:
1) skradając się i unikając walk z siłami wroga
2) atakując wszystkich napotykanych przeciwników
Oba warianty są w moim przekonaniu równie wymagające. Pozostawanie w ukryciu tym razem będzie wymagało przykładania większej uwagi do poczynań przeciwników. Z kolei decydując się na walki będziesz musiał liczyć się z koniecznością zlikwidowania kilku świetnie uzbrojonych grup żołnierzy wroga.
Warto zaznaczyć, że wspólna dla obu wariantów jest jedynie końcówka. W tym przypadku będziesz chciał wyeliminować maksymalnie dwóch wrogów (skradanie się) lub całą ostatnią grupę (wariant agresywny).
Wariant 1 - skradanie się: Rozpocznij etap od zdjęcia maski przeciwgazowej. Podejdź do kraty i odbierz od sojusznika karabin z tłumikiem #1 , oczywiście przy założeniu, że taka broń nie znajduje się już na Twoim wyposażeniu. Korzystając z okazji możesz też zbadać ciała zabitych żołnierzy oraz podnieść noktowizor #2 .
Wybierz jedyne dostępne przejście #1 i zwróć uwagę na to, że jest ono wprost usiane pułapkami. Musisz unikać zawieszonych puszek, potłuczonego szkła oraz liny uruchamiającej pułapkę #2 , którą najlepiej byłoby obejść od lewej strony. Pomagaj tu sobie noktowizorem, bo światło latarki mogłoby zaalarmować wrogów.
Po Twojej prawej stronie rozstawiło się dwóch przeciwników #1 , ale możesz ich śmiało ominąć, bo nie zostaniesz przez nich zauważony. Ruszaj prosto, a wkrótce dotrzesz do rozwidlenia. Nie wychylaj się, tylko zaczekaj aż przejdzie tędy pojedynczy przeciwnik #2 . Ruszaj za nim, a więc skieruj się w lewo.
Pamiętaj o zachowywaniu bezpiecznej odległości. Po drodze natrafisz na zapaloną lampę #1 . Zaczekaj aż żołnierz się oddali i ją zgaś. Podejdź teraz trochę do przodu i zaczekaj aż ta sama osoba odwróci się #2 , ruszając w stronę skrzyżowania, z którego przyszedłeś.
Wejdź do nowej lokacji i pamiętaj o tym żeby tu przez cały czas kucać. Radziłbym się śpieszyć żeby wspomniany na początku misji generator nie doczekał się dodatkowej ochrony. Przejdź po mostku na drugą stronę #1 , a następnie zbliż się do dziury w lewej ścianie #2 .
UWAŻAJ tu na zawieszoną puszkę, której nie możesz trącić. Zeskocz na dół #1 i od razu skieruj się w lewo, dzięki czemu znajdziesz się w pomieszczeniu z generatorem #2 . Podejdź do generatora i wciśnij klawisz akcji żeby go wyłączyć. Jeśli się spóźniłeś i są tu już jacyś żołnierze to musisz zaczekać na odpowiedni moment żeby wyłączyć generator.
Korzystając z okazji możesz zbadać to pomieszczenie, podnosząc zwykłą amunicję oraz 5 sztuk złotej amunicji #1 . Powróć teraz do schodów i zbadaj obszar pod nimi. Odnajdziesz tu ciało żołnierza #2 , a przy nim trzy sztuki złotej amunicji .
Zwróć się teraz w stronę pobliskiego przejścia prowadzącego na peron #1 . Musisz zaczekać aż pojawi się tu wrogi żołnierz. Gdy tylko osoba ta się odwróci ruszaj za żołnierzem. Jeśli chcesz dotrzeć do jeszcze jednej skrytki to konieczne będzie skorzystanie ze znajdującej się tu drabinki #2 . Na dachu wagonu odnalazłbyś skrzynkę, a w niej zapasy i 4 sztuki złotej amunicji .
Jeżeli nie chcesz ryzykować z wchodzeniem na wagon to zdecyduj się na wejście do wagonu #1 . Przejdź na drugi koniec. Zaczekaj aż wspomniany wyżej żołnierz odwróci się i zacznie iść w Twoją stronę. Wyskocz z wagonu i zlokalizuj wejście do tunelu #2 .
Tunel ten zaprowadzi Cię do głównej lokacji #1 , przy czym z racji wyłączenia generatora będzie tu dość ciemno. Zbliż się do przeciwników, zaczekaj na właściwy moment i ruszaj w stronę znajdujących się po lewej stronie schodów #2 , po których wyjdź na wyższy poziom. Odszukaj tu otwartą bramkę. Dokończenie opisu tej misji odnajdziesz po opisie drugiego wariantu (sekcja Zakończenie).
Wariant 2 - walka: Rozpocznij etap od zdjęcia maski przeciwgazowej. Podejdź do kraty. Zaoferowany przez sojusznika karabin z tłumikiem #1 możesz zignorować, zabierając z niego jedynie amunicję. Korzystając z okazji warto za to zbadać ciała zabitych żołnierzy oraz podnieść noktowizor #2 .
Wybierz jedyne dostępne przejście #1 i zwróć uwagę na to, że jest ono wprost usiane pułapkami. Jako że nie zależy Ci na pozostawaniu w ukryciu musisz jedynie unikać pułapek związanych z linkami #2 , gdyż ich uruchomienie zakończyłoby się śmiercią sterowanej postaci.