R-04 Hostile Takedown | Kampania - opis przejścia Metal Gear Rising Revengeance poradnik Metal Gear Rising: Revengeance
Ostatnia aktualizacja: 29 sierpnia 2019
R-04 Hostile Takedown
Kolejna długa misja, wypchana po brzegi znajdźkami, podczas której zmierzysz się z trzema bossami. Misja rozpoczyna się w biurze - podejdź do robota-recepcjonistki, który po chwili wezwie posiłki (w postaci cyborgów ninja). Jeden z tych cyborgów to lewus (1/8) - pozbaw go więc ręki i rozpraw się z resztą wrogów.
Po wszystkim wbiegnij na górę po schodach, a następnie skieruj się w prawo, w stronę telewizorów wiszących na ścianie. Przeskocz po nich, by dostać się do platformy na kolumnie, na której znajdziesz nośnik danych (1/4).
Wróć na schody i opróżnij wszystkie szklane gablotki - w jednej z nich znajdziesz komputer VRM (1/5). Zbierz go i udaj się w stronę wind. Okaże się, że windy nie działają i musisz zdobyć trochę czasu, nim Doktor na nowo je uruchomi. Z miejsca, w którym zacząłeś powinni powoli przybywać wrogowie - jeden z dwóch przeciwników z tarczą to lewus (2/8). Możesz użyć działka minigun by zlikwidować wrogów zanim do ciebie dobiegną. Po chwili winda powinna znów działać - udaj się więc na górę.
Tuż po wyjściu z windy skorzystaj z AR, by zlokalizować wrogów - jeden z nich to kolejny lewus (3/8). Kolejny cyborg, którego możesz pozbawić ręki pojawi się, jak zniszczyć 2 z 3 paneli kontrolnych bez alarmowania wroga. Zajmij się więc cichą eliminacją przeciwników w pierwszej kolejności.
Gdy oczyścisz piętro przyjdzie pora na znalezienie dwóch komputerów VRM na tym piętrze. Gdy je zdobędziesz, pobiegaj trochę po piętrze z włączonym AR - twoim zadaniem jest znalezienie 3 paneli kontrolnych, które są normalnie niewidoczne (zostaną podświetlone na pomarańczowo gdy użyjesz AR).
Gdy rozwalisz 2 panele dostaniesz informacje o pojawieniu się nowego wroga - to wspomniany lewus (4/8), więc nie zapomnij obciąć mu ręki.
Gdy się z nim uporasz znajdź 3 panel kontrolny (w pobliżu świeżo zabitego przez ciebie cyborga-lewusa), zniszcz go i udaj się do bramy. Czeka cię teraz długi bieg za pomocą Ninja Run i unikanie wrogich kul - możesz poświęcić czas na walkę z wyskakującymi zza każdego rogu wrogami lub po prostu wziąć nogi za pas i gnać przed siebie. Decyzja należy do ciebie.
Po wszystkim powinieneś trafić do japońskiego ogrodu. Po chwili przywita cię mała grupka wrogów - wyeliminuj cyborgi z RPG a pojawi się kolejny lewus (5/8). Po wybiciu wszystkich do nogi rozwal ścianę domu, zabij cyborga z RPG w środku i wyjdź drugim wyjściem z domu. Spójrz w górę - nad tobą rozciąga się pałac, na który możesz się wdrapać, wskakując po lampach. Na górze czeka na ciebie flaga/maszt - zetnij go a otrzymasz osiągnięcie Menace to Society.
Gdy już będziesz na górze, rozejrzyj się po okolicy. Na dole czeka na ciebie kolejny lewus (6/8) lecz by się do niego dostać musisz trochę pokombinować. Najlepszym wyjściem byłoby, gdybyś dotarł do niego niewykryty przez wroga, gdyż na dachach po obu stronach ulicy znajdują się Mastiffy - walka z dwoma na raz to prawdziwy koszmar. Jeśli nie chce ci sie kombinować i bawić w podchody, możesz wszcząć alarm i ściągnąć na siebie wszystkich wrogów - wybór należy do ciebie.
Następnie podejdź do znacznika na twoim radarze - niedaleko niego, na dachu, znajdziesz skrzynie, a w środku nośnik danych (2/4). Udaj się w wyznaczonym celu, by dojść do pomieszczenia z windą. Jeden z patrolujących tu wrogów to lewus (6/8).
Po tym jak wyczyścisz wrogów znajdź dwa zielone kontenery, wdrap się na nie i przebij się przez metalową bramę. W środku w skrzyni znajdziesz Endurance Plus. Po wszystkim wejdź na windę, by ją uruchomić.
Czeka cię teraz dość długa i męcząca walka. Pokonaj wszystkich przeciwników, by w pewnym momencie przerwała ci scenka, w której dwa cyborgi podpalają windę, na której jesteś. Doktor od tego momentu cały czas będzie powtarzał, byś przeskoczył na sąsiednią windę, ale nie rób tego. Eliminuj dalej wrogów, aż pojawi się ciężko opancerzony cyborg. Z jego zwłok wypadnie nośnik danych (3/4). Przeskocz szybko na sąsiednią windę, zanim twoja się zerwie i będziesz musiał powtarzać od punku kontrolnego.
Na drugiej windzie czeka cię ponowne starcie z cyborgiem z młotem, który w dodatku jest lewusem (7/8) i kilkoma Sliderami. Staraj się nie wybić wszystkich sliderów (zostaw przynajmniej dwóch przy "życiu"), gdyż zostaną one zastąpione Mastiffami, co w tak ograniczonej przestrzeni dobrze się dla ciebie nie skończy.
Gdy winda się zatrzyma, wdrap się na kontenery, które znajdują się naprzeciw ciebie i prześlizgnij się przez otwór. Na dole znajdziesz cyborga kryjącego się w pudełku.
Załatw go, wyjdź z tamtego pomieszczenia i znajdź duże, drewniane skrzynie. Rozwal je, a uzyskasz dostęp do komputera VRM (4/5). Następnie udaj się za wskaźnikiem do serwerowni, gdzie czeka cię walka z...
Boss - Mistral + Monsoon
Czeka cię walka z dwoma bossami, z którymi już wcześniej walczyłeś - na szczęście nie musisz bić się z oboma na raz. Walka z kopiami Mistral i Monsoona przebiega identycznie jak z ich oryginałami, więc nie ma sensu opisywania tego na nowo - jeśli masz z nimi jakieś problemy, udaj się do działu poświęconego bossom.
Po skończeniu walki udaj się do serwerowni, by uciąć sobie pogawędkę z Sundownerem. Po tym jak odzyskasz kontrolę nad postacią wbiegnij po schodach na górę, a następnie w lewo, potem w prawo, i znów w lewo (obrazek powyżej przedstawia pozycję, w której powinieneś się znaleźć - udaj się do punktu zaznaczonego na czerwono). Po przebiegnięciu po rurach dotrzesz do skrzyni z nośnikem danych (4/4).
Po zebraniu go wróć na schody i udaj się w kierunku wskaźnika. W rogu pomieszczenia znajdziesz komputer VRM (5/5). Kontynuuj w stronę znacznika, aż wyjdziesz na otwarty teren. Nie biegnij jeszcze do bossa, tylko odwróć się w lewo - na balkonie naprzeciw ciebie jest Gekko Mimic, którego możesz zniszczyć za pomocą wyrzutni rakiet. Po tym udaj się na walkę z bossem.
Boss - Sundowner
Sundowner nie jest trudnym bossem, lecz wymagane jest tu bezbłędne, perfekcyjne obchodzenie się z trybem Blade Mode (czyli z dokładnym wymierzaniem miejsca cięć). Jeśli masz z tym problemy i zwykle tniesz wszystko jak leci, będziesz miał z tym przeciwnikiem duży problem.
Sundowner posiada pancerz reaktywny, co oznacza, że każda twoja próba frontalnego ataku mieczem skończy się na otrzymaniu przez ciebie sporych obrażeń, gdy jego pancerz wybuchnie. Sposobem na pokonanie go jest parowanie jego zwykłych ataków, by doprowadzić do sytuacji, w której możesz użyć Blade Mode.
Gdy z niego skorzystasz na ekranie pokazane zostaną miejsca, w których możesz przeciąć pancerz Sundownera bez ryzyka eksplozji w twarz. Jeśli ci się to uda, boss straci wybuchowy pancerz na kilkanaście sekund, a ty będziesz mógł normalnie walczyć. Jeśli ci się nie uda, pancerz wybuchnie, zadając ci dość duże obrażenia. Dodatkowym utrudnieniem jest helikopter, który krąży wokół was i za pomocą rakiet może przerwać twój tryb Blade Mode - użyj wyrzutni rakiet, by pozbyć się helikoptera na krótką chwilę.
Typowe ataki Sundownera :
- Szarża z wybuchowym pancerzem z przodu - jeśli nie chcesz zostać raniony, musisz uniknąć tego ataku za pomocą odskoku (Defensive Offense)
- Kombinacja ataków - możesz (a nawet musisz) je wszystkie sparować. Po udanym bloku będziesz mógł użyć Blade Mode.
- Powalenie - Sundowner zaświeci się na złoto, by po chwili doskoczyć kawałek do przodu. Jeśli uda mu się w ten sposób złapać, to otrzymasz sporo obrażeń. Jak każdego "złotego" ataku nie da się go zablokować ani skontrować, trzeba po prostu go uniknąć, odsuwając się jak najdalej.
Jeśli za Chiny Ludowe nie dasz rady pokonać Sundownera w przedstawiony wyżej sposób, jest jeszcze drugi, choć pospolity sposób. Polega on na ciągłym dobieganiu, zadawaniu kilku szybkich ciosów mieczem (najlepiej w plecy) i odskakiwaniu od Sundownera, zanim zdąży on zareagować. Kilka minut takiego biegania i z bossa nie zostanie nic. Gdy jego zdrowie spadnie do 10% rozpocznie się zwyczajowa sekwencja QTE, po której Raiden potnie bossa na kawałeczki i misja dobiegnie końca.