Metal Gear Ray | Bossowie Metal Gear Rising Revengeance poradnik Metal Gear Rising: Revengeance
Ostatnia aktualizacja: 29 sierpnia 2019
Metal Gear Ray
Runda 1
Pierwszy boss w grze, który nie stanowi większego wyzwania, jednak musisz i tak uważać na kilka jego ataków (tym bardziej, gdy grasz na Hardzie lub wyższym poziomie trudności).
Metal Gear Ray posiada kilka ataków, które naprzemiennie, zależnie od twojego położenia, będzie stosował w czasie walki:
- Atak z umiejscowionego wewnątrz jego pyska działa plazmowego - przez kilka sekund będzie go ładował, by następnie wystrzelić promień energii w twoim kierunku. By go ominąć po prostu biegnij w bok, nigdy nie szarżuj prosto w kierunku przeciwnika. Dodatkowo, boss poczęstuje cię serią z zamontowanych na grzbiecie karabinów - możesz je odbijać poruszając się za pomocą Ninja Run.
- Pociski, które wbijają się w ziemie i po kilku sekundach wybuchają - jeśli będziesz cały czas w ruchu być może ich nawet nie zauważysz.
- Atak za pomocą jednej z jego nóg - na ziemi pokaże się czerwony wskaźnik a po chwili Ray wbije w ziemie nogę, zadając ci duże obrażenia. Gdy zobaczysz czerwony znacznik uciekaj z tamtego miejsca (np. w kierunku innej nogi bossa), a nic ci się nie stanie.
Walka z Metal Gear Rayem sprowadza się do atakowania jego nóg - gdy zadasz odpowiednią ilość obrażeń na ekranie pojawi się informacja, byś użył Blade Mode, by pociąć pancerz bądź działko wroga na kawałki. Gdy powtórzysz całą operację 4 razy boss zaatakuje cię swoim ostrzem i uruchomi się kolejna sekwencja QTE. Wykonuj polecenia i wciskaj wskazane przyciski, a po chwili boss padnie na ziemie.
Runda 2
Tak, Metal Gear Ray wciąż dycha i przyszła pora na rundę drugą. Ten etap jest znacznie trudniejszy, gdyż masz ograniczone pole manewru i trudniej jest unikać ataków. Ray może zastosować jeden z wymienionych ataków:
- Działko plazmowe, to samo, którym boss próbował trafić cię wcześniej. Różnica polega na tym, że zamiast atakować w linii prostej, tym razem atak nadejdzie od prawej do lewej strony (i z powrotem). Łatwo możesz go uniknąć, przeskakując promień w odpowiednim momencie.
- Uderzenie łapą, pionowe lub poziomie. Boss na chwile znieruchomieje, gdy będzie szykował atak, wykorzystaj ten moment, by się od niego oddalić i uniknąć uderzenia.
- Atak za pomocą zamontowanych w jego łapie rakiet - Ray położy swoją łapę z lewej strony areny walki by po chwili wystrzelić kilkadziesiąt rakiet w twoim kierunku. Użyj Blade Mode i potnij rakiety na kawałki.
- Atak za pomocą pocisków, które wbijają się w ziemie, by po chwili wybuchnąć. Boss zaalarmuje cię o tym ataku oddalając się na znaczną odległość. By uniknąć obrażeń biegaj dookoła areny walki i stań w miejscu, w którym nie ma żadnego pocisku.
Atakuj pysk Raya, by po chwili wywołać sekwencję QTE i pociąć pancerz wroga. Powtórz cały proces kilka razy, a boss odskoczy do tyłu, a twoim zadaniem będzie gonić go za pomocą Ninja Run - po prostu biegnij w jego kierunku, cały czas trzymając przycisk i wykonuj polecenia wyświetlone na ekranie. Po chwili akcja przeniesie się na bok budynku, po którym musisz zbiec, unikając rakiet (biegaj na boki) i działka plazmowego (przeskocz je) - uruchomi się ostatnia sekwencja QTE i boss padnie na ziemie, tym razem ostatecznie.