R-02 Research Facility | Kampania - opis przejścia Metal Gear Rising Revengeance poradnik Metal Gear Rising: Revengeance
Ostatnia aktualizacja: 29 sierpnia 2019
R-02 Research Facility
W tej misji zauważysz pewną zmianę - będzie ci towarzyszył odnowiony i przerobiony Blade Wolf. Tym razem zamiast z tobą walczyć, będzie robił za twojego zwiadowcę i informował cię o nadchodzącym zagrożeniu. Bardzo przydatny sojusznik.
Misję zaczynasz w kanałach i nie masz innego wyjścia, jak iść przed siebie. Wkrótce zostaniesz poinformowany przez Wolfa o niezidentyfikowanym wrogu, a po chwili wpadniesz w zasadzkę nowego przeciwnika - Mastiffa. By go pokonać musisz atakować go tak długo, aż któraś z jego kończyć zaświeci się na niebiesko - użyj wtedy Blade Mode, by ją obciąć. Powtarzaj cały proces do momentu aż wróg skona. Pamiętaj o parowaniu ataków, gdyż przeciwnik ten zadaje spore obrażenia.
Wejdź po schodach na wzniesienie i zwróć uwagę na bramę po prawej stronie. Wewnątrz znajdziesz komputer VRM (1/3). Zlikwiduj obu przeciwników po cichu (jednemu "skocz na głowę, a do drugiego zakradnij się od tyłu), by znacznie ułatwić sobie zadanie - walka z dwoma Mastiffami nie należy do najprostszych. Po wszystkim rozwal kraty i zeskocz do kanału niżej.
Wybij wszystkie Dwarf Gekko w tunelu a następnie wróć do miejsca, w którym wylądowałeś - będzie tam Gekko Mimic, którego musisz zniszczyć. Niszczenie ich wiąże się z kolejnym osiągnięciem, Tearing Away the Disguise. Udaj się po tym na koniec tunelu, by aktywować cutscenkę.
Twoim zadaniem jest uratowanie George'a - musisz zatem wyeliminować wszystkich przeciwników. Nikt z napotkanych tutaj wrogów nie stanowi wielkiego zagrożenia - pamiętaj, by parować wrogie ataki i nie przestawaj wyprowadzać własnych ciosów. Po wszystkim wysłuchaj co George ma do powiedzenia, rozwal kraty i zejdź na dół, do pomieszczenia z generatorem.
Po lewej stronie od wejścia masz kolejny komputer VRM (2/3) - zbierz go, a następnie udaj się w prawą stronę, podnieś kartonowe pudełko i za pomocą AR zwróć uwagę na pobliskich wrogów - 3 Mastiffy. Wejdź do pomieszczenia z trójką wrogów i zlikwiduj tego, który znajduje się pod tobą - zrób to tak, by pozostała dwójka cię nie zauważyła.
Zlikwiduj resztę wrogów chowając się do pudełka i atakując ich w plecy, gdy się odwrócą - pamiętaj tylko o tym, by nie ruszać się gdy jesteś "w pudełku", gdyż wróg natychmiast cię zobaczy. Jeśli cała trójka Mastiffów cię wykryje, rozniosą cię w kilka sekund - dlatego lepiej jest wyeliminować ich po cichu. Po uporaniu się z nimi zwróć uwagę na skrzynie znajdującą się na rurach - znajdziesz tam nośnik danych (1/3).
Po chwili na mapie powinien pokazać się dodatkowy, zielony znacznik, który prowadzi do pobocznego zadania - jeśli chcesz możesz się tam udać, by stoczyć walkę z kilkoma przeciwnikami o nazwie Vodomjerkas. Zwykle atakują one za pomocą miotacza ognia (który możesz jedynie uniknąć, odsuwając się z linii ognia) - jeśli zadasz wystarczająco dużo obrażeń to zmusisz je do ataku wręcz. Zablokuj go, a po chwili ukaże ci się do wciśnięcia przycisk, za pomocą którego wyeliminujesz wroga.
Niezależnie od twojej decyzji, rozwal kraty (znajdujące się w tunelu, w którym walczyłeś z 3 Mastiffami) i przejdź do następnego pomieszczenia. Znów czeka cię walka ze wspominanymi wcześniej przeciwnikami - możesz jednak użyć kartonowego pudełka, by się skryć i zabić wroga jednym ciosem w plecy.
Po chwili Wolf poda ci koordynaty na laboratorium (musisz rozwalić zakamuflowane jako ściana drzwi) - jednak udaj się najpierw do małego pomieszczenia skrytego za kratami. Zbierz wszystkie przedmioty wewnątrz i rozwal jeden z kartonów (po prawej stronie) - znajdziesz w nim cyborga do wspomnianego we wcześniejszym rozdziale osiągnięcia. Po wszystkim udaj się do wskazanego przez Wolfa miejsca.
Przejdź przez laboratorium (rozwal napotkane na drodze kamery, bądź omiń ich lasery, by nie wywołać alarmu) i podążaj za wskaźnikiem na radarze, a następnie po cichu wyeliminuj trójkę wrogów, znajdujących się dole. Ponownie użyj kartonowego pudełka, by niepostrzeżenie zakraść się od tyłu. Jeśli zostanie wszczęty alarm, czeka cię trudna walka, dlatego lepiej jest wybić napotkane tutaj cyborgi po cichu.
Przejdź do następnego pomieszczenia - automatycznie zostanie podniesiony alarm, a ty będziesz musiał rozprawić się z grupką wrogów. Zwróć uwagę na wroga, który wybiega z pomieszczenia naprzeciw - to lewus (1/3), któremu musisz obciąć rękę. Wybij wrogów, a następnie wejdź do pomieszczenia z którego wybiegł lewus i aktywuj Dwarf Gekko.
Po uzyskaniu nad nim kontroli zwróć uwagę na kanał po lewej stronie. Wturlaj się do środka, by podnieść nośnik danych (2/3). W tym miejscu (grając Dwarf Gekko) masz możliwość otrzymania dwóch osiągnięć : Dwarf Raiden (za ogłuszenie wszystkich cyborgów) i Love at First Sight (za przywitanie się ze wszystkimi Dwarf Gekko, których znajdziesz w tym pomieszczeniu).
Gdy to wykonasz znajdź kontenery w rogu mapy - na nich znajdziesz kolejny nośnik danych (3/3). Po wszystkim udaj się na górę, wskocz do sąsiedniego pomieszczenia przez kanał i aktywuj komputer.
Trafisz do tego samego pomieszczenia, tym razem w skórze Raidena. Wykończ wszystkie Dwarf Gekko i jeśli chcesz wybij obezwładnione cyborgi. Jeden z nich (leżący najbliżej kanału, którym przed chwilą przeszedłeś Dwarf Gekko) to lewus (2/3) - obetnij mu więc rękę. Za pomocą AR zlokalizuj skrzynię, w której znajdziesz Endurance Plus, zwiększające twoje zdrowie. Udaj się następnie do znacznika, by po chwili dojść do bossa.
Boss - Grad
Grad jest dość prostym, acz upierdliwym wrogiem, gdyż póki jest w postaci czołgu nie możesz mu nic zrobić. By zmusić go, by przyjął postać robota, musisz wypchnąć go z korytarza, który blokuje (cofnie się kawałek za każdym razem, gdy trafisz go wślizgiem). Użyj granatów EM, by ułatwić sobie zadanie.
Gdy Grad przyjmie postać robota, zastosuje któryś z tych ataków:
- Rakiety naprowadzające - Grad używa ich zarówno wtedy, gdy jesteś blisko niego jak i gdy się oddalisz, lecz gdy jesteś przy nim szansa, że cię trafią, jest praktycznie zerowa.
- Różnego rodzaju ataki wręcz - są one banalne do sparowania, gdyż Grad zaczyna się świecić przed każdym atakiem, dając ci dużo czasu na parowanie.
Staraj się cały czas być blisko niego, zasypywać go gradem ciosów i jednocześnie parować jego ataki. Co jakiś czas ekran przyjmie znajomy ci niebieski kolor, co oznaczać będzie możliwość użycia Blade Mode, by poszatkować którąś część robota. Po krótkiej chwili z Grada powinny zostać tylko zgliszcza.
Po walce udaj się w kierunku znacznika, aż dotrzesz do rozwidlenia - po lewej stronie znajduje się dwójka cyborgów wyposażona w RPG. Jeden z nich to lewus (3/3), tak więc nie zapomnij zabrać pamiątki w postaci jego lewej ręki. W następnym pomieszczeniu poczekaj aż Doktor skończy gadać, a następnie odwróć się, by podnieść komputer VRM (3/3) a następnie udaj się do wyjścia, by zakończyć misję.