Max Payne 3: Poradnik do gry
Aktualizacja:
Dodatkowe tryby singleplayer
Wyższe poziomy trudności

Przygodę z singleplayerem możesz wydłużyć na dwa zasadnicze sposoby. Pierwszym z nich jest ponowne przechodzenie kampanii dla pojedynczego gracza na dodatkowych poziomach trudności. Gra domyślnie udostępnia trzy poziomy trudności (powyższy screen), a mianowicie niski (Easy), średni (Medium) oraz wysoki (Hard). Zdecydowanie nie polecam niskiego poziomu, bo gra nie tylko staje się na nim mało wymagająca, ale również nie przewidziano w związku z jego zaliczeniem żadnych specjalnych nagród. Ukończenie gry na średnim poziomie trudności nie tylko pozwala na zdobycie dodatkowego achievementa, ale również na odblokowanie możliwości zmiany wyglądu bohatera w opisanych poniżej trybach Arcade.
Najlepszym pomysłem jest zaliczenie gry od razu na wysokim poziomie trudności (zawiera on bonusy ze średniego poziomu). Przemawia za tym nie tylko kolejne osiągnięcie do puli, ale również możliwość odblokowania dwóch nowych poziomów trudności - Hardcore oraz Old School. Zdecydowanie trudniejszym spośród dwóch wspomnianych trybów jest Hardcore, albowiem Max może w nim bardzo łatwo zginąć. Tryb Old School pokrywa się z kolei z poziomem Hard pod względem trudności rozgrywanych walk, tyle że nie pozwala na używanie akcji Last Man Standing, czyli wybronienia się przed śmiercią po otrzymaniu krytycznych obrażeń. Podsumowując, proponuję rozpocząć od wysokiego poziomu trudności (Hard), następnie wybrać poziom Old School i na koniec zostawić sobie stanowiący największe wyzwanie tryb Hardcore. Uwaga - Warto dodać, że we wszystkich trzech wspomnianych wyżej trybach zabronione jest korzystanie z asystenta celowania, tak więc warto poświęcić trochę czasu na dopasowanie czułości gałek analogowych do własnych umiejętności.
Tryby Arcade
1

Max Payne 3 zawiera dwa różne tryby Arcade i polegają one na powtórnym przechodzeniu kampanii singleplayer w nieco odmienny, bardziej zręcznościowy sposób. Pierwszym z trybów Arcade jest Score Attack i zgodnie z nazwą polega on na zbieraniu punktów przyznawanych w wyniku staczania walk.
O czym warto w tym trybie pamiętać?
- O tym, że możliwe jest podbijanie mnożnika punktów za trafienia w serii (screen 1). Przykładowo, trzy trafienia w serii ustawiają mnożnik na poziomie x2, a sześć trafień w serii ustawia go na poziomie x3.
- O tym, że szczególnie premiowane są specjalne akcje w wykonaniu Maxa, takie jakie jak dokonywanie zabójstw w trybie spowolnienia czasu oraz w pozycji leżącej.
- O tym, że dodatkowe punkty za zamordowanie danej osoby można zdobyć celując w jej głowę, pokonując ją w bezpośredniej walce oraz przyczyniając się do jej śmierci w wyniku eksplozji obiektów z otoczenia (butle z gazem, pojazdy itp.).
Czego należy z kolei unikać?
- Zbytniego pośpiechu. W przeciwieństwie do opisanego poniżej trybu New York Minute nie musisz się nigdzie śpieszyć. Warto dobrze przygotować się do każdej kolejnej walki i mowa tu zarówno o zadbaniu o najlepsze wyposażenie Maxa jak i ustawieniu się w dobrym miejscu na początku danej bitwy.
- Odnoszenia obrażeń oraz częstego zażywania środków przeciwbólowych, które warto traktować jako ostateczność.
- Polegania na akcjach Last Man Standing, czyli na wybranianiu się przed śmiercią po otrzymaniu krytycznych obrażeń (screen 2).


Drugim z trybów Arcade jest New York Minute. W trybie tym każdy etap rozpoczynasz z jedną minutą na liczniku czasu i jedynym sposobem na otrzymywanie dodatkowych sekund na dotarcie do końca danej misji jest eliminowanie przeciwników. Gra początkowo udostępnia jedynie standardową wersję omawianego trybu i dopiero po jej zaliczeniu odblokowywana jest wersja Hardcore. Zasadniczą zmianą jest w tym przypadku to, że w wersji Hardcore gra nie pozwala na korzystanie z asystenta celowania.
O czym warto w tym trybie pamiętać?
- O tym gdzie poukrywane są medykamenty w poszczególnych misjach. Polecam się po nie wybierać tylko wtedy gdy zapasy Maxa są już na wyczerpaniu. Równie istotne jest to żeby szybko ograbiać ciała pokonywanych przeciwników i ewentualnego doboru broni dokonywać w trakcie przemieszczania się do kolejnych lokacji.
- O tym, że dodatkowe sekundy są przyznawane między innymi za trafianie przeciwników w głowy (screen 1) oraz rozprawianie się z nimi w bezpośredniej walce (10 sekund zamiast standardowych pięciu - screen 2). Do bezpośrednich starć nie radzę oczywiście doprowadzać w każdej możliwej sytuacji, a tylko wtedy gdy nie jest to zbyt ryzykowne.
Czego należy z kolei unikać?
- Zatrzymywania się na dłużej w jakimś miejscu. W trybie New York Minute musisz nieustannie przemieszczać się do przodu, nie pozwalając sobie też na to żeby dana bitwa trwała zbyt długo.
- Doprowadzania do śmierci Maxa, albowiem w omawianym trybie nie oznacza to powrotu do ostatniego punktu kontrolnego, tylko konieczność rozpoczęcia całej misji od początku.
Komentarze czytelników
no a jakby kto miał w rozdziale 14 nieaktywne wejście do terminala 3 (po wymordowaniu wszystkich), to martwych wrogów wystarczy potraktować ołowiem i się odblokuje
nie musialbs zle walczyc by doprowadzic do zniszczenia samochodu
raul passos nie podchodzi ci pod linie strzału
Lopezik666 ja tam się nie orientuje zbytnio ale mam procek intel core 2 duo 2,66 Ghz, 2 GB RAM i mi śmiga na ustawieniach wysokich więc jak masz procek co najmniej 2,66 Ghz i 2 GB RAM to ci pujdzie na bank
Siema wie ktoś czy te osiągnięcia działają na prywatnym meczu (xbox360)
hej! WSZYSTKO DZIAŁA!! wystarczyło zamienić dżojstiki na padzie (lewy na prawy) i poszło!
Panowie! Dopiero co kupiłem xboxa, zagrałem w maxa i dupa!! wpadam przez szybę do snajpera i nie mogę wycelować w gościa, joystick od ruchu nie działa, wszystkie inne owszem - więc leżę na podłodze, dziurawię ścianę do momentu aż snajper nie wysadza nas obu w powietrze i tak w kółko. Już mnie szlag trafia powoli. X box nie grzebany, gra kupiona w media. Co dalej Droga Redakcjo?? Miał już ktoś tak przede mną?? HELP!!
Błąd:
"Nadciąga coś bardzo niedobrego"
Musisz w trakcie skoku z łodzi wykonywanego w samej końcówce piątego rozdziału gry zabić w locie siedmiu przeciwników.
O ile zgadza się, że piąty rozdział, chodzi o skok z łódki w ~środku piątego rozdziału.
http://www.youtube.com/watch?v=zAwLjksScyk
@Stranger
Czy pojawi się poradnik dedykowany PC?
No, a jakby co to można jeszcze próbować przeładować checkpointa. Ja tak miałem w siódmym rozdziale, ale to była rozmowa niezwiązana z innymi. W każdym razie gra pozwala z menu głównego startować od określonych checkpointów w danym rozdziale, tak więc "załatanie" braków nie powinno zająć dużo czasu.
MaSkA21 --> Nie mogę tego potwierdzić na 100%, ale jest chyba tak, że jeżeli nie spotkałeś gliniarza w poprzednich rozdziałach, to nie spotkasz go w tym przez Ciebie przywołanym.
Zdecydowanie warto nabyć tą grę!!!
Max Payne 3 to niesamowita gra i moim zdaniem jest bardziej wciągająca niż Diablo!!! Klimat jest nie z tej ziemi, dodatkowo gra się nie wczytuje jest ciągle jakaś akcja, świetna fabuła oraz miodne przerywniki.
Całość wygląda przepięknie i bardzo dobrze wykorzystuje/obciąża kartę grafiki (jest dobrze zoptymalizowana pod PC). Jak ktoś ma SLI to również gra je dobrze wykorzystuje.
Już dawno nie byłem pod tak ogromnym wrażeniem nowej gry i powiem Wam jeszcze raz, że jak odpaliłem Diablo III to była 1/3 tego zachwytu najwyżej co przy Maxie 3!!!
11/10 Gra wyborna, pyszna POLECAM. Działa na luzie na rozdzielczości 1280x960. Win 7 x64, 4GB RAM, GT 9400, 2x 2,8GHz. Polecam zakupić. MORDOR, Pozdro dla ROJA, TARCZA SZMA** .
szadon - mi na podobnym sprzęcie ścina w 640x480 :(
Lopezik666 może na minimum Ci pójdzie ale w 800x600
Witam,
Mam pytanie czy potwierdzacie (osoby które już nabyły swoją kopię) że gra potrzebuje super sprzętu ? Czy orientuje się ktoś czy na sprzęcie MSI GT780 (8gb ramu - Geforce 580mx) da radę pograć jakoś (może nia na ultra) ale całkiem przyzwoicie? Zastanawiam się nad zakupem gry i nie wiem czy będę zadowolony. Pozdrawiam
Siemka jestem tu nowy i nie moge wejsc w ta gre mozecie pomuc i podpowiedziec????
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
