Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Manor Lords - poradnik do gry

Manor Lords - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Manor Lords: Jak przejmować nowe regiony? Manor Lords poradnik, porady

Jedną z głównych mechanik Manor Lords jest przejmowanie kontroli nad nowymi regionami. Na tej stronie poradnika opisaliśmy, jak przejmować nowe regiony, w jakim celu to robić i na co powinniście uważać.

Ostatnia aktualizacja: 18 kwietnia 2024

Wasz początkowy region w Manor Lords powinien wystarczyć wam na pierwsze kilka lat rozgrywanego scenariusza, prędzej czy później jednak niedobór pewnych zasobów zmusi was do ekspansji. Na tej stronie poradnika opisaliśmy, jak przejmować nowe regiony w Manor Lords i jakie możecie czerpać z tego korzyści.

Po co przejmować nowe regiony?

1 - Manor Lords: Jak przejmować nowe regiony? - Manor Lords - poradnik do gry
  1. Każdy scenariusz w Manor Lords rozpoczynacie kontrolując pojedynczy region. Waszym priorytetem przez kilka pierwszych lat rozgrywki powinno być rozbudowanie go - zgromadzenie sporej ilości osadników, eksploatacja bogatych złóż, rozwinięcie handlu. Każdy region ma silne i słabe strony - skupcie się na silnych stronach początkowego regionu, a następnie, przy pierwszej możliwej okazji, przejmijcie region, nad którym panowanie załata wasze słabości.
  2. Na obrazku powyżej widać kilka przykładowych regionów. Nasz początkowy region, ten po prawej dolnej stronie mapy, posiada bogate złoża jagód i gliny. Zapewniło nam to ogromną ilość jedzenia dla osadników w początkowej fazie gry oraz silną pozycję handlową - wydobyta glina może zostać przerobiona w piecu do gliny na dachówki, które są bardzo drogim towarem eksportowym. Słabością tego regionu jest jednak zły stan ziemi uprawnych uniemożliwiający skuteczne rolnictwo. Brak pszenicy, jęczmienia i lnu - a tym samym chleba, piwa, ubrań i przeszywanic - ma negatywny wpływ na aprobatę mieszkańców, przeszkadza w spełnianiu wymagań osadników, spowalnia rozwój wioski i uniemożliwia skuteczne wyposażenie naszej armii w podstawowy pancerz. Choć import tych towarów pomaga, nie jest on wystarczający.
  3. Z tego powodu priorytetem dla nas w tej sytuacji jest region sąsiadujący z naszym początkowym regionem na północym zachodzie. Jak widać na obrazku, posiada on bardzo żyzne ziemie, co rozwiąże nasz problem rolniczy. Na dodatek w regionie tym znajduje się też bogate złoże żelaza, którego przejęcie pozwoli nam rozpocząć produkcję broni i pancerzy by uporać się z bandytami oraz politycznymi rywalami nie musząc przy tym zatrudniać najemników.
  4. Po minięciu pierwszego roku gry postarajcie się zidentyfikować silne i słabe strony waszego początkowego regionu. Uważnie obejrzyjcie sąsiadujące regiony i obierzcie na cel ten, który najbardziej pokrywa wasze słabości. Możecie rzucić okiem na inne regiony oddalając nieco kamerę, zaś kliknięcie przycisku budowa u dołu ekranu wyświetli listę nakładek, dzięki której możecie sprawdzić stan gleby do celów rolniczych.

Jak przejmować nowe regiony?

Regiony można także przejąć łaską królewską, specjalną walutą - Manor Lords: Jak przejmować nowe regiony? - Manor Lords - poradnik do gry
  1. By przejąć nowy region potrzebujecie wpływów. Przejęcie nie posiadanego przez nikogo regionu kosztuje 1,000 wpływów, zaś przejęcie zamieszkałego regionu jest dwukrotnie droższe. Przed wysunięciem roszczenia o ziemię upewnijcie się, że macie w zanadrzu kilka oddziałów milicji lub najemników - wasi rywale mogą skontrować wasze roszczenie i spróbować wywalczyć sobie region na placu boju. Wy możecie natomiast kontrować w ten sposób ich roszczenia.

Regiony można także przejąć łaską królewską, specjalną walutą. Na ten moment nie wiemy jeszcze jak ją zdobywać i czy jest to możliwe w obecnej wersji gry. Strona będzie aktualizowana wraz z napływem nowych informacji.

  1. Zdobywanie wpływów to powolny, długotrwały proces. Po kilku dużych, jednorazowych nagrodach (po +250 wpływów za zbudowanie posiadłości, zbudowanie kościoła i ulepszenie kościoła) pozostaną wam tylko niewielkie źródła wpływów. Są nimi głównie podnoszenie poziomu osady (co może być problematyczne posiadając tylko jeden region), comiesięczna dziesięcina w postaci przekazania kościołowi nadwyżki produkowanego jedzenia (procent dziesięciny możecie ustalić w menu budynku posiadłości) oraz niszczenie okazjonalnie pojawiających się obozów bandytów (możecie śmiało też niszczyć obozy w innych regionach).
  2. Gdy już uzbieracie wymagane 1,000 wpływów i wysuniecie pomyślne roszczenie wobec regionu, tym samym zajmując go dla siebie, będziecie musieli zasiedlić region budując na nim obóz osadników. Kosztuje to 250 jednostek Skarbca - pieniądze te zarobicie głównie poprzez podatki (ustalane w menu budynku posiadłości) i niszczenie obozów bandytów (o ile po zniszczeniu obozu postanowicie zatrzymać łupy dla siebie).
  3. Po zbudowaniu obozu osadników otrzymacie pięć darmowych rodzin do obsadzenia waszych nowych ziemi. Możecie już zacząć rozwijać wasz nowy region w taki sam sposób jak na początku gry. Pamiętajcie by wybudować stację karawan i kupić muła - w ten sposób będziecie mogli przewozić towary między oboma regionami.