Manor Lords: Co zrobić z nieosłoniętymi towarami? Manor Lords poradnik, porady
Porzucone zapasy i materiały w Manor Lords 2 zaczną z czasem niszczeć. Na tej stronie poradnika podpowiemy Wam, jaki rodzaj budynków służy przechowywaniu, których surowców oraz jak przetransportować tam towary.
Ostatnia aktualizacja: 11 kwietnia 2024
Nowo powstająca wioska w Manor Lords 2 musi liczyć się z wieloma problemami. Prawdopodobnie jednym z pierwszych na jakie natraficie będą pozostawione odłogiem zapasy, które z czasem mogą ulec zniszczeniu pod wpływem niesprzyjającej pogody. Na tej stronie podpowiemy Wam, jakie budynki nadadzą się do przechowywania konkretnych surowców oraz jak zmusić osadników do korzystania z nich.
Jak zbudować skład i spichlerz?
Rozpoczynając zabawę w nowym scenariuszu w Manor Lords, zostaniecie wyposażeni w nieco początkowych zasobów, które pozwolą Wam przygotować podstawową infrastrukturę. Gra dość szybko poinformuje Was jednak przy pomocy specjalnego alertu, że materiały oraz jedzenie pozostawione na otwartej przestrzeni szybko zaczną niszczeć. W tym celu konieczne będzie zbudowanie odpowiednich struktur do ich przechowywania.
- Pierwszym budynkiem, który powinien zwrócić Waszą uwagę jest spichlerz. Jego wybudowanie kosztuje jedynie 2 jednostki drewna i 10 kamienia. Przypisani do pracy w spichlerzu osadnicy zbierać będą jedzenie z różnych budynków w wiosce i gromadzić je w ramach wspólnej spiżarni. W razi potrzeby, zajmą się także dystrybucją jedzenia wśród mieszkańców oraz sprzedażą na targu. Spichlerz znajdziecie w menu "Budowa" w zakładce "Logistyka".
- Równie ważnym elementem infrastruktury wioski jest skład. Jego zbudowanie kosztuje zaledwie 2 jednostki drewna. Również znajdziecie go w zakładce "Logistyka". W składzie magazynowane będą różnorodne zasoby, takie jak materiały do budowy (drewno i kamień), narzędzia oraz półprodukty takie jak skóry zwierzęce. Rodzina przypisana do magazynu również będzie mogła rozłożyć stragan na targu, skąd składowane dobra trafią do reszty mieszkańców.
Jak zarządzać magazynami?
Podobnie jak w przypadku innych budynków, by spichlerz i skład spełniały swoją rolę, musi zostać do nich przypisana rodzina. Zrobicie to zaznaczając budynek i klikając "+" w zakładce "ogólne". Przypisana familia zabierze się do pracy, zbierając wszelkie nieosłonięte towary z ziemi, a następnie przenosząc zasoby z innych budynków.
Jeżeli w swojej osadzie będziecie posiadać kilka magazynów i chcielibyście, by każdy z nich przechowywał tylko konkretny rodzaj towarów, możecie zdefiniować co przynoszone ma być do konkretnego budynku. Kliknijcie na wybrany budynek i w zakładce "zaawansowane" zadecydujecie, co powinno być w nim przechowywanie. Jeżeli chcecie jeszcze bardziej scentralizować działanie magazynu, z poziomu tego okna możecie również ograniczyć przestrzeń wokół budynku, z której gromadzone mają być towary.
Podstawowy skład posiada 250 miejsc w głównym magazynie, zaś spiżarnia w spichlerzu pomieści 500 jednostek jedzenia. Jeżeli zacznie kończyć Wam się miejsce, możecie zdecydować się na zbudowanie kolejnych budynków lub ulepszenie istniejących:
- ulepszenie do dużego spichlerza pochłonie 5 jednostek drewna, 10 desek oraz 5 kamieni, ale za to pozwoli wam przechowywać 5 razy więcej jedzenia (2500 jednostek);
- duży skład to wydatek 5 jednostek drewna i 10 desek, ale pojemność magazynu ogólnego zwiększy się aż 10 razy (2500 jednostek).