Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Manor Lords - poradnik do gry

Manor Lords - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Manor Lords: Jak produkować ubrania? Manor Lords poradnik, porady

Ubrania są jednym z najważniejszych surowców w Manor Lords. Na tej stronie naszego poradnika wyjaśniliśmy, jak produkować ubrania. Wyjaśniamy do czego ich potrzebujecie i dlaczego wasi krawcy nie tworzą ubrań, mimo posiadania wszystkich materiałów.

Ostatnia aktualizacja: 10 maja 2024

Ubrania są jednym z towarów, które możecie tworzyć w Manor Lords. Wymagają one sporego łańcucha produkcyjnego i są jedną z dostępnych opcji spełniania wymagań waszych osadników. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak produkować ubrania, do czego ich potrzebujecie i dlaczego wasi krawcy nie tworzą ubrań mimo posiadania wszystkich potrzebnych materiałów.

Jak stworzyć ubrania?

By stworzyć ubrania potrzebujecie dość zaawansowanego łańcucha produkcyjnego - choć, oczywiście, brak zasobów możecie nadrobić importem z faktorii - Manor Lords: Jak produkować ubrania? - Manor Lords - poradnik do gry

By stworzyć ubrania potrzebujecie dość zaawansowanego łańcucha produkcyjnego - choć, oczywiście, brak zasobów możecie nadrobić importem z faktorii. Jedną sztukę ubrań stworzycie ze sztuki płótna i sztuki barwnika. By zyskać płótno, musicie zasiać len na polach uprawnych i zebrać go w gospodarstwie. Zebrany len należy przerobić na płótno w budynku warsztatu tkackiego. By zyskać barwniki musicie natomiast zbudować chatę zbieraczy obok złoża jagód i przerobić zebrane jagody w budynku warsztatu farbiarskiego.

Po zebraniu wymaganych towarów musicie stworzyć przybudówkę warsztatu krawieckiego. Może ona zostać zbudowana wyłącznie przy parceli mieszkalnej przynajmniej poziomu drugiego. Jej zbudowanie przemieni także lokatora w specjalistę i zapobiegnie przypisywania go do innych robót. Po zbudowaniu przybudówki wejdźcie w menu warsztatu krawieckiego i wybierzcie produkcję ubrań. Krawiec powinien zacząć szyć ubrania.

Do czego potrzebne są ubrania?

Ubrania są towarem luksusowym, którym możecie spełnić wymagania swoich osadników - Manor Lords: Jak produkować ubrania? - Manor Lords - poradnik do gry

Ubrania są towarem luksusowym, którym możecie spełnić wymagania swoich osadników. Jednym z wymagań, które musicie spełnić by ulepszyć parcelę mieszkalną na maksymalny, trzeci poziom, jest zapewnienie mieszkańcom dostępu do dowolnego rodzaju odzienia na targu. Mogą to być buty, płaszcze lub właśnie ubrania.

Choć ubrania można wykorzystać by spełnić te wymagania, bardziej optymalne jest jednak tworzenie butów w warsztacie kaletniczym. Buty mają krótszy i prostszy do zrealizowania łańcuch produkcyjny składający się wyłącznie ze skór zwierzęcych (które zyskacie z przybudówek zagrody kóz albo z chat myśliwskich stawianych obok zbiorowisk dzikich zwierząt) przerabianych na skórę w garbarni. Jest to też jedyne zastosowanie skóry, płótno wykorzystywane do tworzenia ubrań można zaś także wykorzystać do szycia przeszywanic dla waszych żołnierzy. Na dodatek, mimo ich prostoty tworzenia, buty są warte więcej od ubrań - sprzedaż butów w faktorii przyniesie wam 8 złota za sztukę, w przeciwieństwie do jedynie 6 złota za ubrania.

Jedyną przewagą ubrań nad butami jest wyżej wspomniana niższa wartość. Dzięki niej możecie taniej importować ubrania z faktorii jeśli macie niedobory odzienia i nie jesteście w stanie zapewnić wystarczającej ilości towarów wszystkim osadnikom.

Dlaczego warsztat krawiecki nie działa?

Podczas naszych testów zauważyliśmy tendencję utrzymującą się w kilku różnych osadach - warsztat krawiecki nie operował. Mimo dostarczenia wymaganych produktów, krawiec nie pracował i nie tworzył żadnych towarów - ani ubrań, ani przeszywanic, ani płaszczy. Każdy taki przypadek trwał kilka miesięcy czasu w grze - dopiero po ich upłynięciu krawiec zabierał się za tworzenie przedmiotów.

Wspomniana sytuacja nie zdarzała się przy żadnej innej przybudówce, bardzo możliwym jest więc, że jest to bug, który rozwiązuje się samoistnie po pewnym czasie spędzonym w grze.