Life is Strange: Dark Room, Rozdział 4 - solucja, opis przejścia poradnik Life is Strange
Na tej stronie poradnika do gry Life is Strange znajdziecie opis 4 rozdziału epizodu 4 Dark Room. Zajęliśmy się opisem zadań, które wykonacie w stodole oraz na imprezie. W tym miejscu możecie zdobyć osiągnięcia: Fisheye, Manually Exposed, Slideshow, Tripod, Shutterbug i Dark Room.
Ostatnia aktualizacja: 17 stycznia 2022
Rozdział 4
Wraz z Chloe udacie się w tajemnicze miejsce znalezione w poszlakach. Zanim zaczniesz szukać alternatywnego wejścia do szopy, przejdź na lewo i wykonaj kolejne zdjęcie do swojego albumu. Jeżeli widoczny na obrazku ptak odleci przed wykonaniem zdjęcia, cofnij się w czasie.
Po wykonaniu zdjęcia, obróć się i podejdź do bocznej ściany szopy. Znajdziesz tu metalową osłonę, którą odsuń opcją Move. Po przedostaniu się do środka, porozglądaj się po otoczeniu w celu znalezienia czegoś podejrzanego.
Podczas eksploracji szopy, będziesz deptać po sianie. W kilku miejscach jednak usłyszysz metalową osłonę pod stopami. Podejdź do widocznej na obrazku ściany i odsłoń wejście do piwnicy. Po odsłonięciu wejścia, twoim oczom ukaże się kłódka.
Po nieudanej próbie otwarcia kłódki, podejdź do widocznego na obrazku podwyższenia i wespnij się na niego. Na górze skorzystaj ze starego silnika by dostać się na pierwsze piętro. Będąc na górze, znajdziesz sowę, której możesz wykonać zdjęcie do swojej kolekcji.
W trakcie eksploracji Max wpadnie na pomysł użycia dźwigni, liny oraz starego silnika do otwarcia włazu w ziemi. W tym celu zejdź na dół i podejdź do widocznego na obrazku haku. Po podczepieniu go do kłódki, wróć na samą górę. Stary silnik, który umożliwił ci wejście na górę, perfekcyjnie nadaje się na podważenie zaczepu na włazie. Cofnij się więc w czasie, do momentu, w którym to silnik stał na górze, zaczep linę i zepchnij go na dół.
Po dostaniu się do piwnicy, twoim oczom ukaże się zaawansowany technicznie bunkier. Twoim zadaniem będzie odgadnięcie hasła numerycznego, które chroni do niego dostęp. Od Max dowiesz się, że kilka numerów jest wytartych i hasło trzeba odgadnąć metodą prób i błędów. Jeżeli byłeś spostrzegawczy, poprawny numer widniał w aktach szkolnych Nathana (zaznaczony na czerwono). Numerem tym jest 542. Po wpisaniu trzech błędnych liczb, mechanizm zablokuje się, a ty będziesz musiał cofnąć się w czasie.
Po wejściu do bunkra, twoim oczom ukaże się specjalnie przygotowany plan zdjęciowy. Znajdziesz tu poszlaki ewidentnie wskazujące na to iż Kate oraz Rachel, pod wpływem silnych narkotyków, zmuszone zostały do pozowania. Kilka informacji, wraz ze zdjęciami znajdziesz w komputerze. Żeby znaleźć resztę, podejdź do szafki obok Chloe i wyciągnij zestaw albumów.
Po ucieczce z bunkra, udacie się wraz z Chloe na imprezę Vortex Clubu. Po przejściu przez bramki, podejdź do skoczni basenu i popatrz w prawo. Będziesz mógł wykonać ostatnie już zdjęcie do swojej kolekcji.
Przejdź na lewo i w trakcie drogi do sekcji VIP, znajdziesz widoczną na obrazku Alyssę. Po raz kolejny możesz ją ostrzec przez nadciągającym niebezpieczeństwem. Po dotarciu na miejsce, porozmawiaj z dziewczyną o dostaniu się do zamkniętej części zabawy. Po jej odmowie, musisz znaleźć inny sposób na przedostanie się do VIPów.
Żeby dostać się tam inną drogą, przejdź na drugą stronę basenu i popchnij widoczną na obrazku blokadę. Zaraz po przedostaniu się na drugą stronę, cofnij czas żeby wszystko wróciło do normy.
W środku sekcji VIP, podejdź do Victorii i porozmawiaj z nią o Nathanie. W trakcie rozmowy będziesz mógł ostrzec ją o bunkrze i tym, że prawdopodobnie będzie następną ofiarą lub całkowicie to zignorować. W zależności od decyzji podjętych w poprzednich epizodach (tymi, które dotyczą złośliwości wobec Victorii), sama Victoria może uwierzyć i podziękować na ostrzeżenie lub je kompletnie zignorować. Niezależnie jednak od wyboru, udaj się do Chloe by razem opuścić imprezę i udać się na miejsce pochówku Rachel Amber.
Po dotarciu na miejsce, podążaj za Chloe. W trakcie eksploracji, zaatakuje was wróg, który wstrzyknie ci narkotyk i zastrzeli Chloe. Jak się okaże, osobą tą nie jest Nathan, lecz Mr. Jefferson.