[Misja 17] Dismissed Without Honors | Just Cause poradnik Just Cause
Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019
Założenia misji: Będziesz musiał pomóc Guerrillas i Riojas w zorganizowaniu wspólnego ataku na tajną siedzibę policji. Po przedostaniu się do środka zajmiesz się uwolnieniem rebeliantów. Ponadto będziesz musiał zlokalizować i zabić szefa policji - Carmonę. W wykonaniu tego zadania będą ci oczywiście przeszkadzały podległe mu jednostki.
Poziom trudności: średni
Opis przejścia misji:
Misja ta jest już zdecydowanie dłuższa od poprzedniej. W kilku miejscach możesz też z nią mieć trochę problemów, szczególnie w końcowej fazie. Generalnie jednak nie masz się czego obawiać. Spokojnie można bowiem ukończyć cały etapik i to już przy pierwszym podejściu. Na początek musisz się oczywiście udać do ukazanej na mapie kryjówki (#1). Polecałbym podjechanie w to miejsce autem, gdyż wozu będziesz za chwilę potrzebował. Po wysłuchaniu założeń misji wskakuj do dowolnego auta i ruszaj w stronę aktualnego celu (#2). Staraj się przy tym nie zwracać na siebie zbytniej uwagi.
Przez cały czas powinieneś pozostawać na jednej z głównych ulic, tak żeby szybciej dotrzeć do celu. Posterunek policji będzie zlokalizowany po Twojej lewej stronie (#1). W odpowiednim momencie będziesz tam musiał skręcić. Chwilowo zignoruj atakujące Cię jednostki i ruszaj w stronę nowego celu. Wysiądź z auta i porozmawiaj z panią Inmaculada (#2), której pomożesz w zorganizowaniu efektownego szturmu na okoliczny budynek.
Zacznij biec za wspomnianą kobietą (#1). Będziecie musieli się trochę wrócić. Po dotarciu na miejsce koniecznie rozpraw się z żołnierzami, którzy skrywają się przy okopach (#2). Możesz w tym celu skorzystać z granatów. Chwilowo zignoruj latające nad tym terenem śmigłowce i inne maszyny.
Skieruj się teraz do zaznaczonej przez grę głównej bramy (#1). Jak zapewne zauważyłeś, jest ona zamknięta. Najlepiej będzie skorzystać z granatów, gdyż wyrzutnia może ci się jeszcze przydać (#2). Zaczekaj na eksplozję. Powstanie ogromna dziura, dzięki czemu będziesz mógł wbiec do środka. Tak też właśnie powinieneś postąpić.
Zacznij strzelać do widocznych żołnierzy (#1). Możesz też oczywiście korzystać z kolejnych granatów. Po chwili załączy się krótka scenka przerywnikowa. Okaże się, iż znana z jednej poprzednich misji Esperanza została pojmana. Będziesz ją musiał uwolnić. Zacznij kierować się w stronę przeciwległego końca placu (#2). Zwróć uwagę na zaparkowane w tym miejscu wozy. Z jednego z nich za kilka minut będziesz musiał skorzystać.
Do przeciwników strzelaj dłuższymi seriami, tak aby ich szybciej powalić. Rozglądaj się też za apteczkami, których będzie niewiele. Musisz zlokalizować schody prowadzące na wyższe piętro (#1). Skorzystaj z nich. Uważaj, gdyż po chwili wpadniesz na nowych wrogów (#2). Do eliminacji większych grup możesz już zacząć używać wyrzutni.
Po kilku chwilach powinieneś zbliżyć się do swojego celu. Na początek zlikwiduj gostków, którzy pilnują Esperanzy (#1). Następnie podbiegnij do niej i wybierz opcję rozmowy (#2). Teraz będziesz musiał wrócić się do pierwszego pomieszczenia tego budynku. Przeładuj broń i ruszaj przed siebie.
Po drodze wpadniesz na co najmniej czterech nowych przeciwników (#1). Nie musisz się jednak ich zbytnio obawiać. Gdy tylko zbliżysz się do schodów, okaże się, iż szef policji próbuje uciec. Będziesz musiał go zlikwidować. Szybko zbiegnij po schodach na dół i skieruj się do dowolnego z zaparkowanych aut terenowych. KONIECZNIE zaczekaj aż obie panie zajmą odpowiednie miejsca (#2). Jedna z nich będzie bowiem obsługiwała działko maszynowe!
Przed Tobą najtrudniejsza część misji. Nie oznacza to oczywiście, iż powinieneś się jej bardzo obawiać. Musisz się natomiast pilnować. Wyjedź z więzienia i spróbuj dogonić auto, którym ucieka szef policji (#1). Po drodze NIE MOŻESZ się zatrzymywać. Staraj się też unikać ataków mijanych żołnierzy i wehikułów. Gdy tylko zbliżysz się do ściganego auta, zacznie ono być ostrzeliwane (#2).
W dalszym ciągu pozostawaj blisko atakowanego pojazdu (#1), dzięki czemu będzie on sukcesywnie niszczony. Jednocześnie unikaj ataków innych pojazdów, które spróbują zepchnąć Cię z drogi. Po kilku chwilach auto szefa policji zacznie się palić (#2), a następnie eksploduje. Do obejrzenia masz jeszcze tylko ciekawy filmik przerywnikowy. To już koniec tej misji.
Uwaga! Po raz kolejny będziesz mógł przystąpić do wykonywania dobrze poznanych czynności. Zanim jednak do tego dojdzie, radziłbym wycofać się z miasta, gdyż nie możesz tu prosić o transport powietrzny. Najlepiej więc byłoby korzystać ze znajdujących się w okolicy kryjówek, jak chociażby Rioja 07. Pamiętaj o tym, że możesz poprosić o latające "maleństwo" agencję, dla której pracujesz. Korzystając z okazji będziesz się mógł też zająć całkowitym wypełnieniem niektórych zadań. Tyczy się to paczuszek (masz już tylko jedną do zebrania) oraz willi dla Riojas. Osobną kategorię stanowią prowincje. Tym razem będziesz mógł zająć dwa nowe sektory - Provincia Mendoza City i Provincia Los Islas. Osobiście radziłbym zacząć od tej drugiej, tym bardziej, iż będziesz w tym miejscu wykorzystywał świetną kryjówkę. Przejęcie kontroli nad dolną częścią miasta może sprawić ci trochę więcej problemów. Maszt jest bowiem świetnie schowany. Musisz powrócić do tego samego miejsca, które badałeś w zaliczanej przed kilkoma chwilami misji. Warto jest również zająć się wykonaniem kilkunastu misji dodatkowych, szczególnie jeśli brakuje ci trochę punktów prestiżu do awansowania w szeregach obu organizacji.