[Misja 14] Guadalicano Choo Choo | Just Cause poradnik Just Cause
Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019
Założenia misji: Będziesz musiał wypełnić dwa odrębne cele. Twoje główne zadanie będzie wymagało zniszczenia znajdujących się na pociągu części do rakiet. Musisz się z tym śpieszyć, gdyż pociąg nie może dotrzeć do swojego celu. Poza tym będziesz musiał zlikwidować doktora Otto Kleinera, z którym prezydent od pewnego czasu współpracuje. W międzyczasie będziesz także musiał uważać na atakujące Cię śmigłowce.
Poziom trudności: wysoki
Opis przejścia misji:
Misja ta jest stosunkowo krótka, lecz jeśli nie będziesz podążał zgodnie z wyznaczonym schematem, sprawi ci ona MNÓSTWO problemów. Przez cały czas będziesz pozostawał w powietrzu. Musisz do perfekcji opanować sterowanie śmigłowcem, ze szczególnym uwzględnieniem omijania drzew i wykonywania szybkich nawrotów. Skieruj się do zaznaczonego na mapie punktu, tak aby rozpocząć misję (#1). Wyjątkowo nie znajdziesz tu żadnego namiotu. Będziesz natomiast musiał zaczekać aż nadleci sojuszniczy śmigłowiec (#2).
Podejdź do śmigłowca od prawej strony (#1) i wciśnij odpowiedni klawisz żeby rozpocząć tę misję. Po kilku chwilach znajdziesz się w powietrzu. Obejrzyj filmik przerywnikowy. Przygotuj się, gdyż za chwilę odzyskasz pełną kontrolę nad maszyną. Sprawdź mapę i zacznij lecieć w stronę swojego celu (#2). W międzyczasie możesz zwiększyć nieco wysokość, ale nie przesadź z tym.
Zbliżając się powoli do celu, powinieneś skręcić troszeczkę w lewo (#1). Dzięki temu zdecydowanie szybciej powinieneś dopaść pociąg. Ustaw się w taki sposób żeby móc bezpiecznie namierzać i likwidować kolejne wagony (#2). Musi się to odbywać w miarę płynny sposób. Chodzi oczywiście o to żeby zdążyć z wykonaniem tego zadania. Staraj się utrzymywać taką prędkość lotu żeby nie wyprzedzać jeszcze nie zlikwidowanych celów.
Przed Tobą łagodny skręt w prawo. W międzyczasie powinieneś już załatwić co najmniej 7-8 wagonów (#1). Po chwili zbliżysz się do niewielkiego mostu. W dalszym ciągu likwiduj kolejne cele. Gdy tylko otrzymasz ostrzeżenie o nadlatującym śmigłowcu, zrezygnuj z dalszego ostrzału i zacznij wykonywać ostry nawrót. Zlokalizuj i zniszcz wrogą jednostkę (#2). Uwaga! Szybki nawrót jest bardzo ważny, gdyż w przeciwnym przypadku nie byłbyś raczej w stanie tego wykonać (wrogi śmigłowiec jest bardziej zwrotny).
Postaraj się teraz w miarę szybko powrócić do pociągu. W dalszym ciągu atakuj kolejne cele (#1). Najlepiej gdyby były one likwidowane w dobrym tempie. Po zniszczeniu około 18-20 wagonów pojawi się druga jednostka. Ją będziesz jednak musiał zignorować. W celu unikania ataków śmigłowca będziesz musiał lecieć slalomem (#2) i JEDNOCZEŚNIE ostrzeliwać kolejne wagony. Jest to dość trudne, ale po kilku próbach powinieneś sobie z tym poradzić. Uważaj oczywiście na mijane po drodze drzewa i mosty!!
Najwięcej problemów sprawi ci zapewne zniszczenie kilku ostatnich celów (#1), gdyż wagony te są dodatkowo opancerzone. Strzelaj do nich bez przerwy, wykonując oczywiście odpowiednie uniki. Po zlikwidowaniu wszystkich celów załączy się krótka scenka przerywnikowa (#2). Kleiner zacznie uciekać w swoim latającym wynalazku. Chwilowo musisz go jednak zignorować i zająć się śmigłowcami wroga.
Do zestrzelenia będziesz miał dwa śmigłowce (#1). Przy odrobinie szczęścia znajdą się one obok siebie, tak więc możesz załatwić je przy jednym podejściu. Dopiero gdy uporasz się z tym problemem, ruszaj w pościg za doktorem (#2). Nie powinien się on na szczęście zbytnio oddalić.
Maszyna, którą leci Kleiner jest nieuzbrojona. Możesz ją więc beż żadnych skrupułów zacząć niszczyć (#1). Nie sprawi ci to raczej większych problemów. Po kilkunastu sekundach powinno ci się udać zaliczyć to zadanie (#2), dzięki czemu zakończysz całą misję.
Uwaga! Po wykonaniu tej misji będziesz mógł wykonać kilka nowych zadań. Niestety, nie będzie ich zbyt wiele. Sądzę więc, że powinieneś się jedynie zająć przejęciem pełnej kontroli nad dwoma nowymi prowincjami - Provinicia de Osvaldo Guzman i Provincia de Cordoba. W obu przypadkach zastosuj opisane wcześniej schematy, tj. najpierw atakuj bazę wojskową, a następnie dowolną wioskę, najlepiej taką, przy której znajduje się kryjówka. Wypełnienie tych zadań nie powinno ci sprawić żadnych problemów. Odblokujesz sobie natomiast nowe kryjówki, z których nie musisz jednak korzystać w przyszłości
Uwaga! Tym razem powinieneś się już przygotować do kolejnego zadania. Ponownie będzie ci potrzebna wyrzutnia rakiet. Nie zapomnij też o dobrym karabinku maszynowym.