[Misja 11] Broadcast News | Just Cause poradnik Just Cause
Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019
Założenia misji: Po raz kolejny będziesz współpracował z Jose Caramicasem, którego uratowałeś w jednym z poprzednich etapów kampanii. Tym razem będziesz go musiał ochraniać, tak aby mógł wykorzystać lokalną stację nadajnikową w celu zrealizowania swoistego przemówienia. Po wykonaniu tego zadania będziesz musiał zniszczyć ogromną antenę, tak aby dodatkowo utrudnić życie prezydentowi.
Poziom trudności: niski
Opis przejścia misji:
To kolejna wyjątkowo prosta misja. Do takiego stanu rzeczy nie powinieneś się jednak zbytnio przyzwyczajać, gdyż kolejne etapy będą już zdecydowanie trudniejsze. Na razie skupmy się jednak na tym. Na początek udaj się oczywiście do zaznaczonej na mapie przyczepy (#1), tak aby rozpocząć tę misję. Wyjątkowo do swojego celu będziesz musiał dojechać. W tym celu wykorzystaj zaparkowany obok quad (#2). Mógłbyś też wezwać sobie inne wehikuły, lecz nie jest to konieczne.
Jeśli chcesz, możesz po drodze zahaczyć o zaznaczony na mapie czarny punkt (#1). Poza zniszczonym samolotem oraz skromnym wyposażeniem nie znajdziesz tu jednak nic ciekawego. Ruszaj w stronę stacji nadajnikowej (#2). Radziłbym nie doprowadzać po drodze do żadnych kraks, tak aby nie zwrócić na siebie uwagi wojska.
Wysiądź z pojazdu i podejdź do stojącego kawałek dalej Caramicasa (#1). Porozmawiaj z nim. Będziesz musiał ochraniać wspomnianego przywódcę rebeliantów, tak aby mógł on bezpiecznie przedostać się do budynku, a następnie bez żadnych przeszkód nadać wiadomość. Ruszaj w stronę głównego budynku (#2). Proponowałbym skorzystać z granatów, tak aby w miarę szybko pozbyć się broniących tego terenu żołnierzy wroga.
Zaczekaj aż zjawi się tu Caramicas i zacznij za nim biec (#1). Będziesz musiał zaczekać, aż wejdzie do dużego budynku. Teraz będziesz musiał bronić stacji nadajnikowej przed atakami wroga. To wyjątkowo proste zadanie. Ataki są niewielkie, a na dodatek będziesz wiedział, z której strony nadbiegną przeciwnicy. Pierwsza grupa wrogów pojawi się niedaleko tylnej bramy. Jeśli nie wiesz gdzie masz się teraz udać, biegnij za pozostałymi sojusznikami (#2).
Obróć się we właściwą stronę i zacznij strzelać do nadbiegających przeciwników (#1). Będzie ich niewielu, tak więc nie musisz korzystać z granatów, ani wyrzutni rakiet. Kolejna grupa pojawi się niedaleko głównej bramy, z której sam kilkadziesiąt sekund wcześniej korzystałeś (#2).
Po raz kolejny będziesz musiał wrócić się do tylnej bramy. Tym razem przeciwników będzie nieco więcej (#1), choć i tak nie masz się czego obawiać. W pierwszej kolejności likwiduj tych gostków, którzy jakimś cudem zdołali się zbliżyć. Na koniec będziesz musiał udać się do drzwi, które znajdują się z boku budynku (#2). W tym przypadku będziesz już chyba musiał skorzystać z kilku granatów. Pozwolą ci one szybciej rozprawić się z agresorami.
Spokojnie zaczekaj, aż Jose zakończy swoje przemówienie (#1). Po chwili otrzymasz nowe wytyczne. Będziesz musiał wysadzić w powietrze ogromną antenę, tak aby prezydent nie mógł w przyszłości odpowiedzieć na przekaz rebeliantów. Zacznij biec w stronę swojego nowego celu. Będziesz oczywiście musiał uważać na nowych przeciwników. Radziłbym często korzystać z wyrzutni rakiet (#2), gdyż nie będziesz jej już potrzebował.
W dalszym ciągu biegnij w stronę anteny. Rozpraw się z załogą drugiego jeepa (#1). Ponownie radziłbym skorzystać z wyrzutni rakiet. Następnie skieruj się w stronę dużego przejścia, które prowadzi na dół (#2). Po drodze będziesz musiał rozprawić się z kilkoma żołnierzami. Nie stanowią oni dużego zagrożenia.
Zbliż się do anteny, a następnie podłóż ładunek wybuchowy (#1). Osobiście radziłbym wybrać obiekt, który jest zdalnie odpalany. W ten sposób będziesz mógł spokojnie wycofać się na bezpieczną odległość. Zdetonowanie ładunku (#2) będzie równoznaczne z zaliczeniem tej niezbyt wymagającej misji.
Uwaga! Po raz kolejny będziesz mógł oswobodzić nowe prowincje. Tym razem będą to trzy nowe sektory - La Perdida, El Crucero oraz Isla Maria Dolorosa. Kontrolę nad pierwszą z tych prowincji będziesz mógł przejąć od razu po zakończeniu opisanej wyżej misji. Zostaniesz bowiem zrzucony niedaleko gostka, od którego będziesz mógł przyjąć dobrze znane zlecenie. Z racji tego, iż będziesz miał do czynienia z jednym dużym miastem, przejęcie kontroli nad tym sektorem w zupełności wystarczy do zajęcia całej prowincji. W przypadku pozostałych dwóch obszaru radziłbym zastosować wielokrotnie sprawdzony schemat - w pierwszej kolejności zajmuj bazę wojskową, a następnie dowolną wioską, najlepiej taką, obok której znajduje się kryjówka.
Uwaga! W międzyczasie odblokujesz sobie zapewne kilka nowych kryjówek. Ponadto za zaliczenie opisanej wyżej misji otrzymasz dostęp do czwartej już kryjówki agencji. Przed przystąpieniem do nowego etapu kampanii radziłbym też zapoznać się z nową wyspą, którą docelowo będziesz musiał przejąć. Znajdują się tu dwie wille, które będziesz mógł zająć dla Riojas.