Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Homefront: The Revolution - poradnik do gry

Homefront: The Revolution - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wymagania sprzętowe w Homefront The Revolution | Porady ogólne poradnik Homefront: The Revolution

Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019

Wymagania sprzętowe

Gra stworzona została na silniku CryEngine. - Wymagania sprzętowe w Homefront The Revolution | Porady ogólne - Homefront: The Revolution - poradnik do gry
Gra stworzona została na silniku CryEngine.

Homefront: The Revolution to gra stworzona przez Dumbuster Studios pracujących pod przewodnictwem Deep Silver. Produkcja ta oferuje otwarty świat, który został przygotowany na silniku graficznym CryEngine słynący z takich produkcji jak Far Cry czy graficznych potworów z serii Crysis. Poprzeczka została zawieszona więc bardzo wysoko jeżeli chodzi o oprawę audiowizualną. Gdzie uplasowała się najnowsza produkcja dziecka Cryteka? Można by rzec, że do czołówki killerów graficznych 2016 roku nie należy.

Sama grafika w najnowszym Homefront jest bardzo nieregularna. Z jednej strony mamy doskonałe oświetlenie podczas pochmurnych dni oraz zachodów i wschodów słońca, a z drugiej niskiej jakości, statyczne refleksy czy zbyt często powtarzające się tekstury. Nie jest to nic, czego nie widzieliśmy do tej pory w produkcjach takich jak Assassin's Creed Unity czy nawet staruszku - Metro: Last Light. Biorąc pod uwagę wszystkie aspekty oprawy audiowizualnej opisywany Homefront nie zachwyca w żadnym z nich. Tak jak wspomniano wcześniej, na szczególną uwagę zasługuje oświetlenie. Źródeł światła jest sporo, a przedstawiona scena posiada głębię, której nie znajdziesz we wszystkich, nawet najnowszych produkcjach. Tekstury, chociaż powtarzane na potęgę są ostre i zdecydowanie wysokiej jakości (ustawienia wysokie lub bardzo wysokie). Okluzja otoczenia jest natomiast standardowa tak jak i wykorzystane cieniowanie obiektów. Nie ma tutaj technik wygładzania Nvidii ani AMD znanych z produkcji takich jak GTA V czy AC:Unity. Są natomiast ostre i nie znajdziesz żadnych artefaktów sugerujących cięcia w grafice (oczywiście na wyższych ustawieniach). Efekty z postprocessingu takie jak depth of field czy flary znane są doskonale z trzeciej odsłony Crysisa, lecz w przeciwieństwie do niego nie przesadzano z ich eksponowaniem. W grze znajdziesz także kilka opcji wygładzania krawędzi (chociaż z niewiadomo jakiego powodu podzielone one zostały na aż trzy podkategorie). Możesz zastosować tutaj supersampling, który renderuje scenę w wyższej rozdzielczości, po czym skaluje ją do posiadanej przez ciebie oraz TXAA, która całkowicie eliminuje potrzebę wykorzystania niedoskonałych metod pozbywania się schodków takich jak FXAA czy SMAA. W moim przypadku ustawienie samego TXAA nie powodowało praktycznie żadnego spadku płynności, a scena była wolna od wszelkiej maści niedociągnięć powodowanych przez aliasing.

Ustawienia ustawieniami, ale jak to z wydajnością? Otóż jak na grę z otwartym światem, nie wyszło wcale tak źle. Na sprzęcie klasy i5 4460, 8GB RAM oraz AMD Radeon R9 270x 2GB na ustawieniach wysokich nie dochodziło do żadnych zgrzytów czy spadków płynności poniżej akceptowalnego poziomu (35fps w moim przypadku), no może prawie żadnych. Najważniejszym zgrzytem są tutaj przycięcia spowodowane zapisywaniem stanu gry. Są one bardzo częste i definitywnie dostrzegalne, nawet jeśli zainstalowałeś produkcję na dysku SSD. Jeżeli jednak myślisz, że jest to denerwujące, sprawdź co się dzieje na konsolach. Tam zamiast utraty jednej, dwóch klatek masz zacięcie animacji na dobre kilka sekund. No dobra, "sejwy" muszą dopracować, ale co z resztą? Otóż chcąc osiągnąć stałe 60 klatek na sekundę w Homefront: The Revolution nie tylko musisz ustawić wszystkie opcje graficzne na "wysokie", ale także mieć do tego przynajmniej GTX980. Tak, karty pokroju GTX970 nie zagwarantują ci absolutnie płynnej rozgrywki w 60fps przy wysokich ustawieniach. Nie masz też co liczyć na ustawienia bardzo wysokie, ponieważ tutaj sytuacja jest absurdalna. Spadki wyświetlanych klatek do 10 wcale niespowodowane przez niewystarczającą ilość pamięci wideo (8GB!) ani zastosowaniem supersamplingu. Tak jak w przypadku każdej gry na CryEngine, nie wystarczy mieć tutaj potwora graficznego pod maską. Żeby go zasilić musisz posiadać dobry procesor by uzyskać maksymalną płynność, a więc wysoko taktowana i5 co najmniej drugiej generacji to absolutne minimum. Kompromis możesz uzyskać obniżając poziom obiektów do ustawień "średnich" lub nawet "niskich" by pozbyć się wąskiego gardła ze strony procesora. Na szczęście sam frametime jest bardzo płynny w nowym Homefroncie. Nie doświadczyłem tu żadnych milisekundowych przycięć spowodowanych doczytywaniem tekstur czy danych, dlatego rozgrywka nie stwarzała żadnych problemów nawet przy 35fps na ekranie (nie licząc oczywiście zapisywania checkpointów).

Podsumowując: Homefront: The Revolution nie należy do czołówki jeżeli chodzi o oprawę audiowizualną oraz optymalizację. Liczne błędy gry, spadki wydajności i przycięcia animacji mogą zostać zaadresowane w przyszłych łatkach, ale niesmak z tego powodu już zostanie.

Poniżej znajdziesz listę dostępnych opcji graficznych wraz z omówieniem ich przeznaczenia. Możesz w ten sposób dostosować swój sprzęt by zmaksymalizować wydajność bez niepotrzebnego pogarszania wyświetlanego obrazu.

  • Efekty - Pierwsza opcja, czyli efekty zależą od dwóch czynników - procesora oraz karty graficznej. Efekty to nic innego jak różnego rodzaju wybuchy z efektem alfa. Maksymalne ustawienie jakim powinieneś się zainteresować jest "wysokie". Powyżej tego poziomu nie otrzymujesz praktycznie żadnych dodatkowych efektów wizualnych, lecz wydajność może spaść do niebezpiecznie niskiego poziomu.
  • Obiekty - Opcja druga, czyli obiekty odpowiada za ilość oraz szczegółowość renderowanych obiektów. Obiekty przede wszystkim wpływają na wydajność procesora. Jeżeli chcesz zmaksymalizować jego wydajność, rozważ obniżenie wartości tego ustawienia.
  • Efekty cząsteczkowe - Trzecia opcja odpowiada za efekty cząsteczkowe, czyli deszcz, dym czy ogień. Gracze posiadający kartę graficzną z niższej półki cenowej powinni zastanowić się nad obniżeniem tego ustawienia.
  • Postprocessing - Postprocessing to nic innego jak nałożone przez twórców gry "upiększacze" wyrenderowanej wcześniej sceny. Miej na uwadze fakt, iż najwyższe ustawienie spowoduje znaczący spadek wyświetlanych klatek na sekundę.
  • Cienie oraz cieniowanie - Zastosowana technika cieniowania wygląda bardzo dobrze na ustawieniu "wysokie". Poniżej tego poziomu cienie tracą na rozdzielczości, lecz powodują znaczący przyrost wyświetlanych klatek na sekundę.
  • Supersampling - Opcja dedykowana tylko posiadaczom sprzętu najwyższej klasy. Jest to technika pozbywania się schodków z krawędzi obiektów poprzez renderowanie sceny w wyższej rozdzielczości, po czym skalowanie jej do posiadanej przez gracza.
  • Filtrowanie anizotropowe - Opcja zwiększa szczegółowość tekstur w dalszych odległościach. Technika ta jest standardową techniką filtrowania obrazu i nie wpływa na wydajność.
  • FOV - Opcja Field of View powoduje zwiększenie widoczności poprzez zakrzywianie obiektów wokół kamery centralnej. Powoduje ona tylko nieznaczny spadek wyświetlanych klatek na sekundę. Miej na uwadze, iż naturalny FOV dla przedstawionej sceny to 50.
  • Rozmycie w ruchu - Motion blur, czyli rozmycie w ruchu to technika rozmycia narzucana na kamerę oraz obiekty wokół. Nie posiada ona żadnych negatywnych skutków wydajnościowych.
  • Flary obiektywu - Flary to standardowy efekt graficzny znany nie tylko z gier komputerowych. Powoduje on dodawanie "śladów" przy odpowiednim ustawieniu się do źródła światła.

Nasz sprzęt

Poradnik do Homefront: The Revolution został przygotowany w oparciu o platformę PC na poniższej konfiguracji:

  • Procesor - Intel Core i5 4460
  • Karta graficzna - MSI Radeon R9 270x
  • Pamięć RAM - 8GB
  • Pamięć karty graficznej - 2GB
  • System operacyjny - Windows 10 Pro 64bit

Na powyższej konfiguracji gra Homefront: The Revolution działała bez zarzutu nie licząc przycięć animacji spowodowanych zapisywaniem stanu gry.

Homefront: The Revolution - Wymagania sprzętowe

Wymagania minimalne:

  1. System operacyjny: Windows 7/8/10 64bit
  2. Procesor: Intel Core i5-4570T lub AMD FX-6100
  3. Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 560 TI (1GB) lub AMD Radeon R7 260X (2GB)
  4. Pamięć: 6GB RAM
  5. Wymagane miejsce na dysku HDD: 38 GB
  6. DirectX - DirectX 11

Wymagania rekomendowane:

  1. System operacyjny: Windows 7/8/10 64bit
  2. Procesor: Intel Core i5-2500K lub AMD FX-8320
  3. Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 760 (2GB) lub AMD Radeon HD 7870 (2GB)
  4. Pamięć: 8GB RAM
  5. Wymagane miejsce na dysku HDD: 38 GB
  6. DirectX - DirectX 11