Hellblade 2: Raudholar Rozdział 3 Hellblade 2 Senuas Saga poradnik, solucja
Trzeci rozdział Hellblade 2 zaprowadzi Was do bezpiecznej wioski, z której wyruszycie na poszukiwanie tajemniczych Ukrytych ludzi. Na stronie tej znajdziecie dokładny opis tej obfitującej w zagadki części gry.
Ostatnia aktualizacja: 21 maja 2024
Trzeci rozdział Senua's Saga Hellblade II przywita Was sekwencją podróży do bezpiecznego sanktuarium jakim jest wioska Fargrimra. Stamtąd wyruszycie następnie na poszukiwania Ukrytych ludzi, którzy przetestują Wasze umiejętności serią zagadek. Na stronie tej znajdziecie dokładny opis przejścia etapu, rozwiązania zagadek oraz lokalizację wszystkich znajdziek dostępnych w trzecim rozdziale gry.
- Droga do wioski Fargrimra
- Sekwencja w koszmarnym lesie
- W drodze do kryjówki Ukrytych ludzi
- Jak rozwiązać zagadki Ukrytych ludzi?
- Jak wejść do kryjówki Ukrytych ludzi?
Droga do wioski Fargrimra
- Rozdział 3 opowieści powita Was widokiem trójki bohaterów wędrujących przez islandzkie pustkowia. Po zejściu ze wzgórza zatrzymajcie się na moment przy drogowskazie z grubej gałęzi zatkniętej w starcie kamieni. W okolicy znajduje się bowiem kilka ciekawych znajdziek.
- Skręćcie ostro w prawo i udajcie się do niewielkiego wąwozu pomiędzy skałami. Na końcu, po lewej stronie czekać będzie na Was kolejna, kamienna twarz i ukryte przejście do znajdźki.
- Wróćcie pod drogowskaz i tym razem udajcie się w lewą stronę. Po chwili natraficie na ruiny chatki rozdartej na pół przez wyłom w ziemi. Za budynkiem znajdziecie sporą, czerwoną skałę. Obejdźcie ją, a w jednej z odnóg odnajdziecie następną kamienną twarz. Co istotne, niedaleko na prawo znajduje się również kolejny Słup runiczny. Tym samym odnaleźliście już 3 znajdźki na samym początku rozdziału.
- Wróćcie na główną ścieżkę i podążajcie wraz z towarzyszami do wioski na horyzoncie. Waszą spokojną przechadzkę zakłóci jednak zmierzch i związanie z nim przebudzenie się giganta. W dynamicznej sekwencji ucieczki Waszym zadaniem będzie biec przed siebie u unikanie pojawiających się przed Wami przeszkód (przed każdą wciśnijcie klawisz interakcji).
- Waszą ucieczkę zwieńczy spotkanie twarzą w twarz ze straszliwą Illtaugą. Z tarapatów ocali Was jednak interwencja Thorgestra. Po wycofaniu się na wysokie skały, Senua ponownie doświadczy koszmarnej retrospekcji.
Sekwencja w koszmarnym lesie
- Senua trafi do mrocznego lasu. Podążajcie główną ścieżką wsłuchując się w demoniczny głos tajemniczej, zakapturzonej postaci. Drogę w pewnym momencie zagrodzi Wam półprzeźroczysta ściana. Na prawo od niej znajdziecie wąskie przejście pomiędzy skałami.
- W bocznym zaułku znajdziecie płonącą pochodnię. Podnieście ją (przycisk interakcji) i zanieście ją pod krystaliczną ścianę. Blask ognia roztrzaska powłokę i pozwoli Wam przejść dalej.
- Kawałek dalej natraficie na polanę pośród drzew, na której ponownie zawalczycie z kryształowymi przeciwnikami. Do ich pokonania użyjcie mocy lustra.
- Po walce staniecie przed wyborem kilku rozchodzących się ścieżek. Wybór złej sprawi, że czerwona poświata pochłonie bohaterkę i cofnie ją na polanę. Złe przejścia rozpoznacie po gardłowym warczeniu i wydobywających się z nich, czerwonych rozbłysków. Prawidłowe przejście powinno znajdować się na wprost od stromej skarpy.
- Podczas dalszej wędrówki, złowrogi głos zgasi pochodnię bohaterki. Możecie ją jednak ponownie rozpalić po dotarciu do kolejnej polany. Tam stoczycie również walkę z kolejnym zestawem przeciwników. Po ich pokonaniu, wybierzcie jedną ze ścieżek od której nie będzie bić czerwona poświata.
- Po dotarciu do stosu, podpalcie go (F na klawiaturze lub B na kontrolerze). Przerywnik filmowy zakończy sekwencję w lesie i Senua powróci ponownie do rzeczywistości.
W drodze do kryjówki Ukrytych ludzi
- Fargrimr przedstawi bohaterce najważniejsze informacje związane z Gigantami oraz wyśle ją z misją odnalezienia Ukrytych ludzi. Przed opuszczeniem wioski, skręćcie na prawo od chatki Fargrimra i obejdźcie osadę. Przy budynku na samym szczycie odkryjecie kolejny Słup.
- Podążajcie ścieżką prowadzącą w dół zbocza. Po minięciu niewielkiej sadzawki po prawej stronie drogi zwróćcie uwagę na lewą stronę ścieżki. Kawałek dalej odnajdziecie bowiem kolejną, kamienną twarz i ukryte za nią drzewo. Schodząc dalej w dół natraficie wreszcie na pierwszą zagadkę przygotowaną przez Ukryty lud.
Jak rozwiązać zagadki Ukrytych ludzi?
- Po dotarciu do przestrzeni z tajemniczymi piedestałami, drogę zagrodzi Wam brama. By ją otworzyć konieczne będzie rozwiązanie zagadki.
- Wejdźcie w zaułek na lewo od bramy i podnieście kulę leżącą na piedestale. Przestrzeń wokół Was ulegnie transformacji i znajdziecie się nagle w jaskini pod ziemią. Zanieście kulę do stojącego przed bramą piedestału.
- Aktywacja mechanizmu wyśle w powietrze artefakt przypominający bąbel pełen wody. Stojąc dokładnie na wprost niego i używając Skupienia, pewne elementy otoczenia zmienią swoje położenie. Otworzy Wam to przejście prowadzące do kolejnej kuli.
- Drugą kulę znajdziecie na końcu wąskiej ścieżki. Zanieście artefakt do piedestału w centrum. Pierwsza zagadka zostanie rozwiązana, a Wy wrócicie na powierzchnię. Kontynuujcie podróż po otwarciu bramy.
- Idąc dalej ścieżką, wpatrujcie się w białe skały po prawej stronie drogi. Pośród nich odnajdziecie kolejną kamienną twarz.
- Przed zwężeniem i kamiennym tunelem skręćcie na moment w lewo i wejdźcie na skalną półkę odznaczającą się białym kolorem. Na końcu bocznej dróżki znajdziecie kolejny Słup runiczny.
- Chwilę później dotrzecie do drugiej zagadki. Podnieście kulę z piedestału na niewielkim pagórku i znieście ją do okręgu.
- Aktywujcie bąbel na prawo od centrum. Otworzy to dla Was most. Przejdźcie po nim, a następnie aktywujcie kolejny bąbel, który sprowadzi piedestał z kulą na ziemię.
- Możecie teraz powrócić do centralnego kręgu i ponownie skupić się na pierwszym bąbelku. Most cofnie się do góry, a przez wytworzone przejście dotrzecie do drugiej kuli. Zanieście ją na miejsce w centralnej części pomieszczenia.
- Aktywujcie ostatni bąbel po lewej stronie. Wejdźcie na wytworzoną w ten sposób półkę skalną i po raz kolejny aktywujcie ten sam bąbel, tym razem z drugiej strony. Zabierzcie kulę i po raz trzeci użyjcie skupienia na bąblu. Wróćcie tą samą drogą, umieście ostatnią kulę na miejscu i otwórzcie sobie w ten sposób przejście.
- Kontynuujcie podróż, aż dotrzecie do większej przestrzeni z sadzawkami po obu stronach drogi. Zaraz przed nimi dostrzeżecie białe półki skalne na które możecie wejść. Na niewielkim wzniesieniu odnajdziecie kamienną głowę.
- Przed wejściem do wąwozu z czerwonego kamienia skręćcie jeszcze w lewo i przejdźcie przez skale zwężenie. Na końcu ścieżki znajdziecie Słup.
- Dosłownie kilka kroków główną ścieżką dalej, po prawej stronie znajdziecie niewielki tunel. Wejdźcie do niego, a kawałek dalej znajdziecie następny Słup runiczny.
Jak wejść do kryjówki Ukrytych ludzi?
- Podążając dalej główną ścieżką, traficie na teren trzeciej zagadki. Podnieście kulę znajdującą się nad brzegiem jeziora. Zanieście ją na piedestał.
- Aktywujcie bąbel, który pojawi się zaraz przed Wami. Umożliwi Wam to zdobycie drugiej kuli ze wzniesienia po Waszej prawej stronie.
- Ponowie aktywujcie pierwszy bąbel, by móc skupić się na trzeciej kuli. Udajcie się na niewielkie wzniesienie w tylnej części jaskini i aktywujcie bąbel.
- Wespnijcie się na skalne podwyższenie zaraz za Wami korzystając ze skalnej półki po lewej stronie. Aktywujcie trzeci już bąbel, co otworzy Wam przejście po przeciwnej stronie jaskini. Sekundę później zaatakują Was Draugry, więc przygotujcie się do walki.
- Po zażegnaniu niebezpieczeństwa, wróćcie ponownie pod drugi bąbel i go aktywujcie. Przejście przy ścianie jaskini jest gotowe.
- Wejdźcie po utworzonej ścieżce. Nim podniesiecie ostatnią kulę, spójrzcie na sklepienie w rogu jaskini. Znajdziecie tam zwisający do góry nogami Słup runiczny.
- Zbierzcie ostatnią kulę i zanieście ją do piedestału. Zagadka została ukończona.
- W imponującej scenie wody jeziora się rozstąpią, a przed Senuą otworzy się przejście do kryjówki Ukrytych. Wejdźcie do jaskini i po drodze zbierzcie pochodnię znajdującą się przy wejściu. W ten sposób rozdział 3 dobiegnie końca.