Hellblade 2: Bardarvik Rozdział 5 Hellblade 2 Senuas Saga poradnik, solucja
Piąty rozdział Hellblade 2 zabierze Was w nadmorskie tereny osady Bardarvik. Na stronie tej dowiecie się jak rozwiązać zagadki z symbolami, a także jak pokonać morskiego giganta Saegeirra.
Ostatnia aktualizacja: 23 maja 2024
W przedostatnim rozdziale Senua's Saga Hellblade II tytułowa bohaterka stanie naprzeciwko śmiertelnie niebezpiecznego, morskiego Giganta nawiedzającego osadę Bardarvik. Na tej stronie poradnika znajdziecie dokładny opis przejścia tego etapu uwzględniający rozwiązania wszystkich zagadek oraz lokalizacje poukrywanych znajdziek.
- Droga do Bardarvik
- Jak rozwiązać zagadkę z symbolem?
- Jak rozwiązać zagadkę na plaży?
- Jak pokonać morskiego Giganta Saegeirra?
Droga do Bardarvik
- Rozdział piąty powita Was widokiem trójki bohaterów wędrujących nadmorską ścieżką. Podczas tego wyciszającego spaceru zatrzymajcie się na moment przy niewielkim wgłębieniu obok wodospadu i strumyczka. W jaskini pod wodospadem czekać będzie na Was kolejna, kamienna twarz.
- Kilka kroków dalej, idąc ścieżką pod górę, skręćcie ostro w prawo, w odnogę prowadzącą na szczyt wodospadu. Nad przepaścią znajdziecie Słup runiczny.
- Kontynuujcie podróż wzdłuż drogi, aż nie napotkacie się na patrol okolicznych wojowników pod dowództwem Astridr. W przerywniku filmowym, kobieta wyjaśni Wam swoje motywacje i opowie o problemie morskiego Giganta nawiedzającego jej lud. Po dłuższej scenie fabularnej, drużyna rozdzieli się, a protagonistka ruszy w drogę u boku nowo poznanej przywódczyni wioski Bardarvik.
- W czasie podróży przez pustkowia pełne ostrych skał, zatrzymajcie się przed pierwszym zwężeniem między skałami i spójrzcie w prawo. Czekać będzie tam na Was skalna głowa.
- Kontynuujcie podróż z Astridr podczas której kilkukrotnie będziecie wspinać się na strome skały. Przed dotarciem do zniszczonych, drewnianych schodów traficie do nieco bardziej otwartej polany. Skierujcie się na prawą stronę przestrzeni, gdzie znajdziecie ścieżkę prowadzącą przez maleńki tunel w skale. Zaraz za tunelem znajdziecie kolejny Słup runiczny.
- Podążajcie za przywódczynią wioski. W pewnym momencie, kobiety zostaną zaatakowane przez Draugrów. W sekwencji walki Waszym zadaniem będzie pokonać wszystkie nacierające potwory w czasie gdy Astridr ruszy ostrzec mieszkańców pobliskiej osady.
- Po pokonaniu przeciwników wędrujcie wzdłuż drogi, aż w końcu traficie na zagadkę z symbolem.
Jak rozwiązać zagadkę z symbolem?
- Aktywujcie symbol na bramie, a następnie ruszcie na poszukiwania kształtów w otaczającej przestrzeni.
- W pierwszej kolejności aktywujcie bąbel lewitujący nad przepaścią (użyjcie do tego Skupienia). Przejdźcie przez półprzeźroczyste wyłomy w skałach i podążajcie za otwartą w ten sposób ścieżką.
- Gdy dostrzeżecie niewielkie, unoszące się w powietrzu symbole, skierujcie wzrok ku otwartej przestrzeni w głębi lądu. Stojąc pod odpowiednim kątem i używając skupienia, widoczne w oddali porosty ułożą się w jeden z poszukiwanych fragmentów symbolu.
- Następnie cofnijcie się kilka kroków i stańcie obok przepaści, nad którą widoczna jest świetlista poświata mostu. Aktywujcie bąbel widoczny na lewo i lewitujący w głębi lądu. Czynność ta zmaterializuje dla Was most po którym przejdziecie na drugą stronę.
- Ustawcie się na końcu ścieżki, ze zniszczoną chatą po prawej stronie bohaterki. Po chwili dostrajania, widoczne na wprost porosty utworzą dla Was poszukiwany fragment układanki.
- Na koniec podejdźcie ponownie do pierwszego bąbla lewitującego nad urwiskiem i wejdźcie z nim w interakcję. Wejdźcie po kamiennej rampie na niewielkie wzniesienie za Waszymi plecami. Spoglądając w głąb lądu odnajdziecie ostatni fragment symbolu.
- Podejdźcie do bramy, która stanie przed Wami otworem. Podążajcie za ścieżką. Zanim spotkacie się ponownie z Astridr czekającą na wzniesieniu nieopodal, skręćcie na moment w prawo idąc dróżką w głąb lądu. Znajdziecie tutaj kolejne przejście kryjące się za kamienną twarzą. Następnie kontynuujcie wędrówkę, aż dotrzecie w końcu na brunatną plażę.
Jak rozwiązać zagadkę na plaży?
- Na plaży pełnej wyrzuconych na brzeg okrętów staniecie przed kolejną zagadką z symbolem. Aktywujcie bramę.
- Aktywujcie bąbel widoczny nad oceanem, a następnie obejdźcie wrak leżący po prawej stronie (patrząc w kierunku bramy).
- Zza okrętu ponownie aktywujcie nadmorski bąbel. Pozwoli to Wam wdrapać się na półkę skalną po lewej stronie. Podążajcie za ścieżką, aż dotrzecie do klifu. Aktywujcie znajdujący się tam bąbel.
- Cofnijcie się kilka kroków i wejdźcie do otwartego na nowo przejścia po lewej stronie. Stańcie nad klifem i zwróćcie wzrok w stronę wraków. Obrośnięte roślinami maszty utworzą fragment poszukiwanego przez Was symbolu. Użyjcie skupienia, a pierwsza część zagadki zostanie rozwiązana.
- Wróćcie na plażę, a następnie aktywujcie pierwszy bąbel. Udajcie się na półkę skalną po lewej stronie (patrząc w kierunku bramy). Przejdźcie po nowo otwartej ścieżce do momentu, aż kupa głazów zablokuje Wam przejście.
- Ponownie zwróćcie się w kierunku pierwszego bąbla i użyjcie Skupienia. Głazy znikną, a Wy spokojnie przejdziecie dalej.
- Dosłownie kilka kroków dalej spójrzcie w stronę oceanu. Żółtawe porosty utworzą kolejny fragment symbolu przypominający trójząb. Po odblokowaniu, ruszcie ścieżką dalej.
- Zanim aktywujecie kolejny bąbel, ruszcie w głąb lądu i przejdźcie przez półprzeźroczystą poświatę. Zaprowadzi Was ona do wąskiego przejścia oraz tunelu. Mniej więcej w połowie tunelu, na prawej ścianie odnajdziecie skalną głowę.
- Po wyjściu z tunelu traficie na niewielką plaże. Po jej prawej stronie odnajdziecie Słup runiczny. Po odblokowaniu znajdziek, możecie spokojnie wrócić tunelem do wcześniejszej części plaży i zając się dalszym rozwiązywaniem zagadki.
- Wejdźcie na kamienną półkę po lewej stronie plaży (patrząc w stronę oceanu). Po prawej stronie ścieżki zauważycie szczelinę pomiędzy skałami, w której lewitować będzie kolejny bąbel. Aktywujcie go i przejdźcie po zmaterializowanym moście przed Wami.
- Kawałek dalej drogę zablokują Wam głazy. Skorzystajcie z bąbla nad oceanem, aby się ich pozbyć.
- Droga zaprowadzi Was do zrujnowanej chatki na klifie. Wejdźcie do środka. Wyglądając przez okno odnajdziecie ostatni symbol. Po jego aktywowaniu, możecie śmiało wrócić pod bramę.
- Odblokowana brama zaprowadzi Was do wnętrza jaskini. Po krótkim spacerze dotrzecie do sadzawki. Użyjcie skupienia na bąbelku, który wyjdzie z jej wnętrza. Podczas sekwencji fabularnej, która nastąpi chwile później po prostu poruszajcie się po z góry wytyczonej ścieżce.
- Następnie gra wyrzuci Was na plaży obok nadmorskiej osady Bardarvik. Cały czas kierujcie się w głąb miejscowości.
- Obok drogowskazu z przymocowanymi dzwoneczkami skręćcie w boczną ścieżkę w lewo. Na końcu dróżki odnajdziecie kolejną kamienną twarz.
- Kierujcie się cały czas główną drogą, aż do momentu, gdy natraficie na białawy murek obok jednego z budynków. Na niewielkiej działce odnajdziecie ostatni Słup runiczny w grze.
- Nim popchniecie fabułę do przodu, zawędrujcie jeszcze pod drewnianą chatkę, na prawo od Słupa. Obchodząc ją znajdziecie ostatnią kamienną głowę.
- Po zeksplorowaniu całej wioski, udajcie się do domu Astridr. Budynek rozpoznacie po mocnym oświetleniu oraz otwartych drzwiach frontowych.
- Rozmowę kobiet zakłóci pojawienie się Draugrów. Po odparciu ataku, historia przeniesie Was bezpośrednio do sekwencji rytuału oraz walki z Gigantem.
Jak pokonać morskiego Giganta Saegeirra?
- W mocno oskryptowanej sekwencji wywabiania giganta z jaskini, Wasze zadanie ogranicza się do podążania z góry wytyczoną ścieżką, a następnie ucieczki przed rozwścieczonym kolosem. We właściwym momencie, Senua sięgnie także po podpaloną włócznię, którą ciśnie w Giganta (użyjcie przycisku ataku).
- Zniszczenie przez potwora ochronnej palisady wyśle bohaterkę do abstrakcyjnej przestrzeni przypominającej nieco wnętrze wulkanu z rozdziału 4. Podobnie jak tam, Waszym zadaniem będzie unikanie nadciągających, morskich fal.
- Pomogą Wam w tym metalowe koła przyczepione do głazów. Gdy podbiegniecie do takiej struktury, użyjcie przycisku interakcji by się chwycić. Senua przetrwa dzięki temu niszczące uderzenie fali.
- W drugiej połowie etapu, głazy zostaną zastąpione drewnianymi konstrukcjami, które roztrzaskają się po nadejściu fali. W tym przypadku będziecie musieli pozostawać w ciągłym ruchy i nie zastawać w miejscu na więcej niż cykl fali.
- Ostatni fragment to bieg do oka cyklonu. Uważajcie na spadające z nieba obiekty. Ich trajektoria wydaje się dość losowa więc zadanie to może być miejscami dość trudne. Porażka nie kosztuje jednak zbyt wiele, a trafiona Senua powróci do życia kawałek wcześniej.
- Po dynamicznej sekwencji bohaterka dotrze wreszcie do jądra burzy, gdzie uda jej się pojednać z Gigantem. Zagrożenie zostanie pokonane, a nadmorski rozdział 5 dobiegnie końca.